Hans napisał:
Jen bych chtěl upozornit na malou nepřesnost při srovnání se spotřebou Focusu ST. Aby test byl objektivní musel by se i do Focusu nalít benzín s oktanovým číslem 100, protože vyšší oktanové číslo samozřejmě snižuje spotřebu... Další věc je, že výkon s oktanovým číslem roste a výrobce si může dovolit uvádět v tabulkách vyšší výkony a nižší spotřebu než konkurence spalující běžný Natural 95.
Zajímavé by bylo i srovnání jaký rozdíl ve spotřebě bude po natankování 100 oktanového benzínu a po natank...
Toto "téma" jsem zde před časem již "nanesla" a od čtenářů/přispěvatelů to (trošičku) "schytala". Přitom i v mém voze s mírně zastaralým motorem je v "papírech" psáno, že lze používat jak BA95 tak BA98 uváděné výkony platí pro vyšší oktanové číslo a výrobce jej jednoznačně doporučuje.
Pokud jde o mé zkušenosti, naprosto jednoznačně s mnoha vozy a motory nazpět doporučuji kvalitnější víceoktanové palivo, které zajistí jednak opravdu "lepší" "zátah" motoru a "tižší" "nižší" hladinu zvuku pohonné jednotky s "bonusem" nižší spotřeby. Myslím, že při "propočítání" vyšších nákladů versus zmíněné výhody, víceoktanové palivo snad až výhodněji vyjde.
Mohu-li k testu doporučit, "nej-" zkušenosti v poslední době mám s letošní novinkou firmy Aral "Ultimate 100"