anonym napisał:
Fakt je, že VW přímovstřiky vyrábí skoro 20 let a nasekali jich milióny. I jako ojetiny drží stále slušné ceny. Vyrobit dnes přímovstřikový diesel není žádné hrdinství. Vstřikovací technologii včetně řízení koupíte jako subdodávku a vyrobit zbytek je rutina.
Nadšený z dieslu jsem byl v roce 93, kdy jsem jezdil v A80 avant 1,9tdi 66kw. To bylo opravdu zjevení z jiného světa, ale diesl dneska - to je naprosto běžná věc u každého výrobce.
Subaru zachrápal 15 let.
Podle mě se nedá říct, že by zachrápali. Oni to prostě neřešili protože neměli potřebu to řešit. Evropa a její touha po pevných částicích je pramálo zajímala. Hlavní těžistě exportu Subaru leží v USA, Austrálii ( kámoš v ní rok žil a podlě něj tam byl Forejt považován za maximální držák), a na Blízkém Východě. Země, které mají prostě jiné preference než my. Na tom není nic špatného.
Nicméně to, že diesely BMW jsou technologickou špičkou a ty mercedesácké etalonem odolnosti je nepopiratelný fakt. Vždycky mě napadne, zda zda v tom u Němců není při jejich nátuře i tak trochu snaha o naplnění odkazu, tradic a odčinění křivdy na Rudolfu Dieselovi, kterýho dohnali k sebevraždě.