Zdenda napisał:
Zdravím Kylie,
reaguji ještě na včerejší diskuzi. Jsem velmi rád, že jste už trochu slevila (dalo to zabrat co
) Protože ještě v úterý jste mě vyváděla z "omylu", že C5 je na tom hůře než Focus (mé tvrzení) a C5 byla na 17. místě (jedno číslo co se hodilo do krámu). Další den je C5 průměrně spolehlivá a dnes je možná na tom o chloupek lépe Focus než C5. A ještě k tomu zprůměrování, tak tedy ta C5 je na 51. místě a ten Focus byl nejhůře na 39., což ale není průměr ! Ten půměr vychází na 33. mís...
Víte, ono je to dost jinak, dokonce málem obráceně. Od prvopočátku píši, že spolehlivost/poruchovost NENí problémem C5 (ani předchůdce Xantia). Po vypočítání a zveřejnění "průměru" tu málem boucháte šampaňské, že ... Přitom od PRVOPOČÁTKU popisuji C5 jako p-r-ů-m-ě-r-n-ě spolehlivý vůz. Ostatně výsledky se vám nepatrně posunou, pokud půjdete ještě o pětiletku dozadu (že Citroën je ... a není to ani auto jak je nespolehlivý ... a stále v servisu .... = jste jistě sám četl 100x), či škrtnete nejhorší a nejlepší výsledek, či použijete místo průměru medián.
Ostatně 51.
kdosi vypočítal? Nu to JE dokonce mírný nadpůrměr (v reálném životě-provozu průměrně spolehlivý vůz), resp. za posledních 15
let, letošní rok se prodává již nová C5, 7-8 let života té minulé a dalších 8
let Xantia - v praxi co do poruchovosti průměrně spolehlivá auta (dokonce mnohem více - tak 90% - umístění v horní polovině tabulek) - dokonce vlastně mírně NADprůměrně spolehlivá.
Toť má reakce na stovky a stovky "odborných" názorů o francouzských sra... atd. Statistiky nelžou - já také ne...
Za výměnu vstřikovačů nedáte 80 t. - to už je skoro blábol - ostatně pokud víte, součástky (jako vstřikovače) používá mnoho automobilek stejných to se nevyvíjí jiné pro Audi a jiné pro Volvo (ostatně reálné servisní náklady jsou stejné). To že u Mercedes zaplatíte za výměnu oleje o 300% více než u Citroën je hra (to ale jistě víte sám).
Směšujete 2 různé ankety. Motor roku není tolik "populární" tolik "pro dav" je více odborná, naopak Auto roku je komerčními tlaky prolezlá, ostatně na Auto roku v česku - nemá nikdo - 90% vítězství škoda auto? Jednou karoserie hatchback, příští rok kombi atp.?
Vy si stále myslíte, že "bojujete" s pitomou blondýnkou, co si dupe střevíčkem, aby byla chytřejší? Když jsem opakovaně napsala, že se občas okrajově pohybuji v novinářských kruzích - to nebyl výmysl...
Víte, známý automechanik je hezká věc, ale o tom jak to funguje vám jeden dva opraváři příliš neřeknou (věřte že česko je místo ve světě docela specifické a někdy těžko srovnatelné)
Navíc, což již říkám opakovaně, tady se v celé zemi za rok prodá zahrničních vozů, jako v jednom větším městě typu München. Dalším problémem je, jak tu kdosi zmínil, počet najetých km ("podtočení" o 100.000 km není problém, dokonce ani o 200.000 km není vzácností - to se pak těžko objektivně posuzuje).
Jezdíte-li raději v Octavii TDi - je to jen a jen vaše věc (toto auto znám a VÍM v čem jsou rozdíly, myslím že VY ty rozdíly neznáte...
Pěkný den, Kylie