Kylie napisał:
Jakožto bývalá majitelka Subaru Legacy 2.5, natrvalo a navždy poznamenána filozofií značky, jsem velmi potěšena za každého jednotlivce (hlavně zde v česku), který místo "obvyklé" Škody Octavia volí alternativu, v tomto případě vskutku vynikající. I přes mírné komerční ústupky je Ipreza stále "svá" a přeji dalších minimálně 250.000 km "bez ztráty kytičky" - což ale u Subaru nebude problém.
Originální, skvělý výběr s nenapodobitelnými jízdními vlastnostmi (kdo neokusil, nepochopí .....
Zdravím Kylie,
reaguji ještě na včerejší diskuzi. Jsem velmi rád, že jste už trochu slevila (dalo to zabrat co
) Protože ještě v úterý jste mě vyváděla z "omylu", že C5 je na tom hůře než Focus (mé tvrzení) a C5 byla na 17. místě (jedno číslo co se hodilo do krámu). Další den je C5 průměrně spolehlivá a dnes je možná na tom o chloupek lépe Focus než C5. A ještě k tomu zprůměrování, tak tedy ta C5 je na 51. místě a ten Focus byl nejhůře na 39., což ale není průměr ! Ten půměr vychází na 33. místo. Takže se dá říci, že Focus je v první třetině a C5 se pohybuje v polovině. Takže jsem rád, že se konečně shodneme, že jsem Vás vyvedl z omylu a Focus aspoň podle TUV je o chloupek spolehlivější než C5 a o velikost toho chlupu už se nebudeme hádat.
No a věřte mi, když už jsme u tý praxe, tak HDi ani TDCi bych si nekoupil ani jedno kvůili spolehlivosti.
A asi si to tedy uvědomuji, ale fakt nikdo HDi motorům nekonkuruje, co se týče spolehlivosti (naštěstí). A fakt budu nadšenej, že mám motor HDi, vítěze motoru roku 2002, ale za výměnu vstřikovačů dám třeba 80 tisíc. To je asi to samý, jako když budu mít Fiata UNO - auto roku nevím kolikátýho a dvojkovýho Golfa, kterej tu anketu nevyhrál, ale narozdíl od toho Fiatu ten Golf bude ještě dneska jezdit. Na toho Golfa jsem se musel teď podívat a byl třetí (a je mi to úplně jedno).
A že jeden čas ty motory vyhrávali, to VW taky, ale jak říkám a říkate i vy za poslední roky tam je jen ta 1,6 ze spolupráce s BMW.
A co říkám tomu hodnocení v autobildu, bohužel tyto testy neznám, ale jedním dechem dodám, že VW už dávno není co býval, což se týká i ostatních značek, jako je volvo, mercedes apod. Motor 2,0 TDi se prý moc nepovedl a co se týká 1,2 HTP, tak určitě bych si takové auto nekoupil, ale myslím, že jako popjíždědlo do města to auto udělá svou službu a s tou poruchovostí to u něj není nějak hrozný, až na to že vám občas skočí řetěz na rozvodech o zoubek (což teda soudruzi udělali dost velkou chybu). A jednak nejsem moc příznivcem těchto testů, kdy někdo vezme jedno auto najede s ním 100 tisíc a pak ho soudí, tady už je to velká otázka štěstí.
A když už jsme u té praxe, tak nebudu tady rejpat do nákých ostřikovačů. Tady se lidi ptají hlavně na spolehlivost. a kolik to bude stát. Ale tak klasické české srovnání: ta slavná Octávka a C5 tak se třemi sty tisíci najetými km. Co se týče Octávky dieselový a nemám motor roku( což mi je úplně jedno), tak mi odejde u dieselu - váha vzduchu (obehraná písnička) za tři tisíce, dvouhmotovej setrvačník, kterej je dnes asi za 15 tisíc i se spojkou, která by se stějně musela dát a turbo pokud mám stavitelné lopatky, jehož repase je za 5-10 tisíc a nové je za 20. Tyto věci se většinou nesejdou najednou a oprava do 20. tisíc je pro většinu lidí ještě jakž takž únosná. Ale když někomu řeknete u Fordu, nebo Citroenu, připrav si 50 tis. na čerpadlo a nebo ještě víc na vstřikovače u auta co má hodnotu 150 tis., tak se Vám tam málem složí.
A jedna věc jsou statistiky a jedna praxe, s tím s vámi souhlasím a nepotřebuji známého novinaře, stačí mi známi automechanici.
A samozřejmě se tady nedá napsat všechno, bylo by to na kafe a dlouhý povídání.