0
powrót
 

diskuze k tématu: Technické srovnání 2.0i, 85kW vs.1.9TDI, 81kW

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, ostatní, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.07.2008 15:47, RE: Pro koho diesel?
anonym napisał:
Jen tak pro zajímavost, oktávku máme, ale benzín :)
To bude vzdycky boj zda nafta nebo benzin, skodovka vs ostatni mainstream. Ani za jednu z techto oblasti neexistuje ani vitez, ani porazeny. Budme radi, ze muzeme jezdit, mame na auta, benzin (nebo naftu), auta jsou stale lepsi, pohodlnejsi, bezpecnejsi a nemusime se na cestu Praha Karlstejn vydavat konmo v kocaru na tydenni vylet jako ve stredoveku...hodne stastnych a zabavnych km, at uz v nafte nebo benzinu, at uz v okine nebo necem jinem, jo, a kdyby se objevilo na silnici trosku vice slusnosti, tolerance a spechani pomalu, tak bych se asi nejen ja vubec nezlobil....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.07.2008 17:10,
anonym napisał:
To bude vzdycky boj zda nafta nebo benzin, skodovka vs ostatni mainstream. Ani za jednu z techto oblasti neexistuje ani vitez, ani porazeny. Budme radi, ze muzeme jezdit, mame na auta, benzin (nebo naftu), auta jsou stale lepsi, pohodlnejsi, bezpecnejsi a nemusime se na cestu Praha Karlstejn vydavat konmo v kocaru na tydenni vylet jako ve stredoveku...hodne stastnych a zabavnych km, at uz v nafte nebo benzinu, at uz v okine nebo necem jinem, jo, a kdyby se objevilo na silnici trosku vice slusno...
ty rozdili nejsou vubec tak velke mezi benzine a dieslem z vlastniho vyskouseni vim ze tdi 81kw jede do +.- 150 uplne stejne jako 1.6 55kw s pola pak ujizidi takze verim tomu ze 85 naklepe jak nic
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.07.2008 17:52, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Tak to tu reagujeme asi 2 v tom pripadku. Oktavku1.8T mam pres 2 a pul roku, najeto 103 tis a myslim, ze to auto velmi dobre znam...dlouhodoby prumer se pohybuje mezi 7,9-8,4 - 50 procent tras je po Praze v zavislosti na roc.obdobi a kde vsude jezdim. Nevim, co ti tu kdo napsal, ale to auto jezdi jako dabel - neni problem atakovat v Deutschlandu kalibraci tachometru (proste rucicka presahne 240), nicmene audi motor je o nekolik trid lepsi nez zbytek O1, takze to neni moc na blbnuti.....Co se tyc...
Ukrast ti ho asi tezko chteli, kdyby jo, uz ho davno nemas. K tem prumerum - pises dlouhodoby prumer 7.9 az 8.4, ale kdyz mas prumer 150, zere ti to de facto stejne (o 0 az 0,5litru vic), to je divne, ne? Ta normalni dlouhodoba spotreba kolem 8+ je ok, ale nerikej mi ze kdyz jedes prumer 150, mas spotrebu stejnou (abys udelal prumer kolem 150 musis jet aspon 170 pokud nejsou zadna omezeni, pokud jsou tak podstatne vice - pribrzdujes kvuli pomalejsim autum apod). Nerikam ze to je spatny motor, jen to chce byt trochu realista ohledne te spotreby :o) Trasu pres Regensburg (je tam tusim dokonce jen 120kmh) jezdim, takze vim ze tech omezeni tam je dost, coz snizuje spotrebu, a pises ze v tom pripade mas 9,3 nejvetsi spotrebu - je to cca 470km/4 hodiny = 117kmh prumerna rychlost (pri spotrebe 9.3l/100km). Na to abys mel spotrebu nemusis jet plyn brzda, staci drzet 150kmh a spotreba pres 10l jde jedna basen, o rychlejsi jizde ani nemluve.

Problem pri sledovani spotreby je tak trochu v tom, ze clovek neco najede nez se dostane na dalnici (samozrejme rychlostmi 50-90kmh), najede na dalnici, zrychli na 170 a po par set metrech kouka ze ma na PP spotrebu 8litru. Parada, ze? Jenze ono je to prumer, ne spotreba pri uvedene rychlosti. Schvalne to nekdy rozkoulej na 150, dej tempomat nebo udrzuj stejnou rychlost, vynuluj PP a po 5km se na prumernou spotrebu podivej, a budes zirat co tam je za cislo. Samozrejme kdyz clovek sjede z dalnice, tak to klesne, ale je to tim ze uz nejede 150 :o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.07.2008 19:21, RE: zpatky na zem...
Krkovicka napisał:
Mas li dve stejne vykonna auta pricemz jedno je diesel a druhe je benzin, pak velmi pravdepodobne budou mit zrychleni z 0- Vmax velmi podobne. Jedine v cem se budou lisit je doba zmeny rychlostnich stupnu.
Pokud jsem srovnaval ST220 a 2.2TDCi pak jsem to cinil s vedomim, ze srovnavam PRUZNOST motoru na vyssi prevodove stupne nikoli maximalku nebo zrychleni z 0-100.
Samozrejme, ze kdybych si s STckem dal zavody ve zrychleni ze 70-130kmh, tak mi ujede, protoze si podradi na trojku, tedy do oblasti...
Mayovky jsem četl, nemusíš mě poučovat.

Tak nějak dál a dál zklouzáváš k tomu, proti čemu tento článek bojoval. Opájíš se brutálním zátahem vodcpodu a myslíš si, že čísla na papíře pro tebe neplatí. Celou dobu se tady snažíš přesvědčovat, jak ti tvých 10 koní navíc užene to moje stádečko a vůbec nevidíš ten ranec 100kg, co vezeš navíc. Celé tvé řeči jsou o zrychlování nejlépe takovém, které tvému motoru sedí nejlíp a přitom si sám protiřečíš se svou recenzí. Pružný motor by ti umožnil jezdit po městě skoro bez řazení, přitom vykládáš jak tě štve to kvedlání šaltrpákou. Pak píšeš o pružnosti na vysoké převodové stupně a přitom pružnost motoru nezávisí na převodovce, ale na schopnosti podávat použitelný kroutící moment ve velkém rozsahu otáček. Směješ se, že si na výkon počkám, když ty ho máš pod plynem pořád. A když řadíš, to ani nesešlápneš spojku? Jestli jo, tak máš nulový výkon na kolech a tvůj smích ti zmrzne na rtech při představě čelní srážky.

Ale taky z jiného soudku. Celá ta diskuze se stáčí na přímé ježdění a zrychlování, ale v zatáčkách, kterých jsou naše silnice plné, ti to už nevoní. A že ti dává za pravdu každodenní provoz? V čem? Většina benzíňáků jezdí na půl plynu, kdežto vás dehťáky oblaky sazí prozrazují, jak na to šlapete na plno. To se to pak jezdí, hlavně ujet tomu oblaku, aby to vydejchal někdo jinej. Srovnejme emise jednotně pro všechny a nevyjedeš z garáže. Pohlaď dlaní zadek svého vozu a představ si, že to máš v plicích.

A co se týče nižší spotřeby - těžíš z toho, že nafta má o 2 koruny na litr nižší spotřební daň než benzín (fakt nekecám). To je první věc a druhá bude to, až ti odejdou vstřiky nebo čerpadlo. To se pak - cituji - "budeš třást o prasátko". Tak honem ukládej, co naspoříš na spotřebě.

A teď už fakt howgh, protože tahle diskuze je "hrách na stěnu" a "perly sviním" (obrazně).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.07.2008 20:06, RE: zpatky na zem...
Kolodмj napisał:
Mayovky jsem četl, nemusíš mě poučovat.

Tak nějak dál a dál zklouzáváš k tomu, proti čemu tento článek bojoval. Opájíš se brutálním zátahem vodcpodu a myslíš si, že čísla na papíře pro tebe neplatí. Celou dobu se tady snažíš přesvědčovat, jak ti tvých 10 koní navíc užene to moje stádečko a vůbec nevidíš ten ranec 100kg, co vezeš navíc. Celé tvé řeči jsou o zrychlování nejlépe takovém, které tvému motoru sedí nejlíp a přitom si sám protiřečíš se svou recenzí. Pružný motor by ti umožnil jezdit po...
Zrejme mi stale nerozumis a pravdepodobne ani nechapes ironii s jakou se opajim brutalnim zatahem na ctyrku a frajerim pred kamosema jak mi to tahne na petku. No co uz..Nekdo tu trefne poznamenal, ze jsou to prave benzinovi ridici, kteri se uz ponekud ohranym zpusobem navazi do lidi co jezdi v turbodieselech. Mam pocit, ze prave ty jsi jeden z tech co maji potrebu vsem vysvetlovat ze diesel je nepochopitelne spatny.
Jezdil jsem uz hodne auty (i benzinovymi), rocne najezdim mraky kilometru a vim, ze mi charakteristika dieseloveho motoru vyhovuje lip v tom, ze pri cestovnich rychlostech nemusim radit o dva kvalty dolu a tocit motor pod cervenym polem abych bezpecne predjel. To je vse a to je to o cem se s tebou celou dobu snazim diskutovat. Ve vyssim rozsahu otacek zadnou prednost nevidim. Ty mas potrebu mit vzdy posledni slovo a dokazat ze tvoje benzinove Mondeo je lepsi, bohuzel reagujes vzdycky tak blbe, ze mi to neda a posledni slovo ti nenecham. Sorry ses tak ukrutne zaryty obhajce svych polopravd, ze to jinak nejde..
Jinak na te 2.2 mam sportovni podvozek z ST220 tak si myslim, ze i v tech zatackach to uz neni tak spatny a na plny plyn jsem slapl uz ani nevim kdy. Na palivu usetrim rocne tolik, kolik by me stala oprava vstriku i vymena cerpadla. Navic umim vybirat ojetiny, takze jsem to jeste nikdy resit nemusel.
Zcela uprimne si myslim, ze jsi jeste zadny modernejsi turbodieselovy motor neridil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.07.2008 10:59, RE: zpatky na zem...
Krkovicka napisał:
Mas li dve stejne vykonna auta pricemz jedno je diesel a druhe je benzin, pak velmi pravdepodobne budou mit zrychleni z 0- Vmax velmi podobne. Jedine v cem se budou lisit je doba zmeny rychlostnich stupnu.
Pokud jsem srovnaval ST220 a 2.2TDCi pak jsem to cinil s vedomim, ze srovnavam PRUZNOST motoru na vyssi prevodove stupne nikoli maximalku nebo zrychleni z 0-100.
Samozrejme, ze kdybych si s STckem dal zavody ve zrychleni ze 70-130kmh, tak mi ujede, protoze si podradi na trojku, tedy do oblasti...
Celá debata se točí kolem toho, jestli je v osobáku lepší diesel nebo benzín (náklaďák s benzínem je faux pas, to se snad shodnem).

Co se týče jízdních možností, tak auta s podobným výkonem na tom budou shodně, o tom byl tento článek a to už jaksi nechceš pochopit. Furt tady vykládáš o nějakém zátahu v určitých otáčkách, což je jen pocit, ale skutečnost je jiná. Zákony fyziky ti zjevně moc neříkají a jakmile se nad nimi máš zamyslet, začneš se ohánět spotřebou a podobně.

To je druhý aspekt dieslu v osobním autě - spotřeba (ale o tom tento článek nebyl). Na první pohled je to výhodnější, protože mít spotřebu o 1-2 litry menší, to poznáš pokaždé, když přijedeš k benzince. Problémem je, že je to auto při pořízení většinou dražší a má dražší spotřební materiál, takže se vyplatí až od určitého ročního nájezdu. Navíc tu je riziko nárazové drahé opravy. Když to sečteš, tak se diesel vyplatí někomu, kdo najezdí více než 20-30000 km ročně. To je ještě furt OK, jasný. Jenže problém je v tom, že z jakéhosi důvodu já přispívám do státní kasy za každý litr 2 kč ve spotřební dani navíc oproti tobě. Kdyby se toto srovnalo, to už by kalkulace vypadala jinak. No furt si tam ještě můžu namontovat LPG a budem se bavit o jiných cenách.

No a poslední věc, kterou je nutno vytáhnout, když se bavíme o spotřebě, jsou emise. Tady je další zvýhodnění dieslů v osobáku - projdou jim věci, které u benzínu nehrozí. Jediná věc, kde je benzín horší, je CO2, což je neškodný plyn, který je potravou rostlin (akorát zelené náboženství bez důkazů hlásá, že škodí životnímu prostředí). Jenže saze které diesel vypouští, se usazují v plicích a způsobují rakovinu. Aromatické uhlovodíky, které jsou cítit jako charakteristický pach, nejen smrdí (nevěřím, že tobě voní) ale jsou také rakovinotvorné. Jestli jsi dostatečně bezohledný, můžeš si říct, to je za mnou, to je mně jedno. Jenže pokud opravdu najezdíš víc, tak dejcháš to, co vypouští ti dehti před tebou, tak si to užij. Ty saze nejsou jen ta rakovina, to je taky to, že oslabené plíce jsou otevřenou bránou i pro jiné nemoci.

A sportovní podvozek na 2.2 TDCI - asi chceš říct, že máš nižší a tužší pružiny, možná lepší tlumiče, ale jinou nápravu asi těžko. Ale i kdyby, tření v zatáčkách neokecáš, zase se usvědčuješ z neznalosti fyziky. Víš o čem je placebo efekt? Užij si sportovní podvozek.

Vadí ti podřazení při předjíždění - zase jsi to nepochopil. Je fajn, když to můžeš udělat předtím, než začneš předjíždět. Když já před předjížděním podřadím na trojku, tak v případě nouze můžu plynule bez řazení zrychlovat až do 130. To ty asi neznáš, u dieslu by bylo podřazení úplná past. Tebe to velmi pravděpodobně bude čekat během toho předjíždění, to je takřka jisté a to je okamžik, který může rozhodnout o tvým životě.

Ptáš se, co jsem řídil? Přesněji, jestli jsem si vyzkoušel něco, co je pro mě nevýhodné a nepotřebuju to? Měl jsem zkušenost s TDI, opájel jsem se brutálním zátahem vodcpodu, který rychle uvadá a když včas nepřeřadím, tak mě předjíždí papírově slabší benzíňáky. Jo, TDCI je na tom trochu líp, jak v kultivovanosti, tak v menším kopanci a pomalejším vadnutí, ale zase má vyšší spotřebu než TDI. Ano užil bych si ten pocit, ale já na pocity moc nedám, zajímají mě i čísla a rozumím jejich řeči.

Hele, kdyby to nesmrdělo a neletěly z toho ty saze, ubyl by mi jeden argument proti, ale když já mám to zdraví jen jedno. Těch vyšších servisních nákladů bych se možná tak nebál, umím se starat o auto tak, aby mě nevyšplochlo a mám kámoše dobrýho automechanika.

Ale víš co, píšu to stále dokola a ty to stále nechápeš. Jestli ani teď něco nepochopíš, koukni se zpět do diskuze, nejspíš jsem to tam vysvětloval už dvakrát. Hrách na stěnu. A jestli si myslíš, že fyzikální zákony jsou pro kočku a čísla nic neznamenají, tak je to i házení perel sviním.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.07.2008 11:53, RE: zpatky na zem...
Krkovicka napisał:
Mas li dve stejne vykonna auta pricemz jedno je diesel a druhe je benzin, pak velmi pravdepodobne budou mit zrychleni z 0- Vmax velmi podobne. Jedine v cem se budou lisit je doba zmeny rychlostnich stupnu.
Pokud jsem srovnaval ST220 a 2.2TDCi pak jsem to cinil s vedomim, ze srovnavam PRUZNOST motoru na vyssi prevodove stupne nikoli maximalku nebo zrychleni z 0-100.
Samozrejme, ze kdybych si s STckem dal zavody ve zrychleni ze 70-130kmh, tak mi ujede, protoze si podradi na trojku, tedy do oblasti...
Vis co, kup si knizku "Jak se stat joginem", balicek obilnych klicku a zelenou deku a bez se posadit nekam na louku pod strom. Zkus se uvolnit a proniknout do sveho vnitrniho Ja. Muzes u toho hovorit s ptaky, broucky a travou- jsou trpelivi a vyslechnou vsechny tve narky o nespravedlivem svete. Moc se ti ulevi.
Chapu, ze sis potreboval v teto diskusi najit nekoho s kym muzes vest ohnivy flame a presvedcovat sebe a ostatni o tom, ze neni nad benzin.
Jak vidno jsem se obetnim berankem stal prave ja, cehoz ovsem zas az tak nelituju, protoze se obcas docela bavim:) Kdybych ovsem na zacatku vedel, ze ma poznamka o pruznosti motoru v tobe vyvola tak silnou alergickou reakci a naslednou argumentaci typu neznalost fyziky, spotreba, cerpadla a vstriky a rakovina, asi bych se na to byl byval vysral a nic nepsal.
Takze benzinu, cistym plicim, Albertu Einsteinovi a tvemu Mondyskovi v benzinu na trojku trikrat zdar zdar zdar a paa..



reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.07.2008 12:36, RE: bez předmětu
mikes napisał:
Ukrast ti ho asi tezko chteli, kdyby jo, uz ho davno nemas. K tem prumerum - pises dlouhodoby prumer 7.9 az 8.4, ale kdyz mas prumer 150, zere ti to de facto stejne (o 0 az 0,5litru vic), to je divne, ne? Ta normalni dlouhodoba spotreba kolem 8+ je ok, ale nerikej mi ze kdyz jedes prumer 150, mas spotrebu stejnou (abys udelal prumer kolem 150 musis jet aspon 170 pokud nejsou zadna omezeni, pokud jsou tak podstatne vice - pribrzdujes kvuli pomalejsim autum apod). Nerikam ze to je spatny motor, je...
Hihihi, dobra reakce, az na to - ze v Praze zacina dalnice a konci v GAP (nebo temer v GAP- cca max 10 km od) cili tato uvaha neplati...okolo Regensburgu se muze 130, 120, 80. 120, 130 se muze na useku tesne za hranicemi, 100 je dlouho pred Mnichovem, pak 80, pak 60, okolo Plzne 80 atd....to v praxi bohuzel znamena (ze bud clovek musi speedovat, coz je v Deutschlandu schiza), nebo jede useky dle limitu + max 5-10 km. Aby ses dostal na 150 prumer, tak to nelze tak, ze pak pustis tempomat na 150 - za prve ke sportovnimu motoru se tempomat nehodi a za druhe bys mel prumer treba jen 100. Jeste jinak, kdyz nekde jedu pomalu a za mensi spotrebu, tak pak zase musim kousky jet 190 - 240, kde dozenu cas, uziju si to a spotreba jde klidne z 6,5-6,7 k 10ti,nicmene, pak prejedu Mnichov a vyjedu z nej klidne se 7- 8l ci mene, pokud neni samozrejme zacpa.....ja pocitam prumernou rychlost a prumernou spotrebu, nezajima me okamzita spotreba pri rychlosti..

Nechapu, co je divneho na prumerne dlohodobe spotrebe vs spotrebe pri 150 km/hod prumerna rychlosti? Ja mam tuto spotrebu temer na 5000 km a prumernou rychlost mam asi 40 km/h....kdo jezdi po Praze, tak tusi proc.....

Co se tyce spotreby, ja ji takovou,alespon dle PP mam...nema cenu si nalhavat, ze neexistuji uspornejsi nebo lepsi auta, to urcite ano, ale pro toho, kdo chce tichy, vykonny benzin, ktery ho nezrujnuje, je to vyborna volba....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.07.2008 12:40, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Hihihi, dobra reakce, az na to - ze v Praze zacina dalnice a konci v GAP (nebo temer v GAP- cca max 10 km od) cili tato uvaha neplati...okolo Regensburgu se muze 130, 120, 80. 120, 130 se muze na useku tesne za hranicemi, 100 je dlouho pred Mnichovem, pak 80, pak 60, okolo Plzne 80 atd....to v praxi bohuzel znamena (ze bud clovek musi speedovat, coz je v Deutschlandu schiza), nebo jede useky dle limitu + max 5-10 km. Aby ses dostal na 150 prumer, tak to nelze tak, ze pak pustis tempomat na 150 -...
jeste k tomu ukradeni, nemam tam ani jeden zamek a stejne to nenechavce nenecha v klidu - nevim, zda chteli ukrast nebo vykrast, predpokladam, ze nechteli poskrabat dvere, znicit kliku a zaslepku....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.07.2008 13:15, RE: zpatky na zem...
Krkovicka napisał:
Vis co, kup si knizku "Jak se stat joginem", balicek obilnych klicku a zelenou deku a bez se posadit nekam na louku pod strom. Zkus se uvolnit a proniknout do sveho vnitrniho Ja. Muzes u toho hovorit s ptaky, broucky a travou- jsou trpelivi a vyslechnou vsechny tve narky o nespravedlivem svete. Moc se ti ulevi.
Chapu, ze sis potreboval v teto diskusi najit nekoho s kym muzes vest ohnivy flame a presvedcovat sebe a ostatni o tom, ze neni nad benzin.
Jak vidno jsem se obetnim berankem stal prave j...
Nemám nejmenší zájem řešit nějaký flame, spíš se snažím bojovat proti hlouposti, které je okolo plno. Vypadal jsi zpočátku rozumně, ale jak ti docházely argumenty, stále víc jsi se zařazoval k zarytým dehtům, co jim to táhne božsky vodcpodu, akorát ještě nevyznáváš Oktávku v metle na hlinách nejlépe s křídlem. Tak ještě máš kam pokročit. Obětním beránkem jsi neměl být ty, ale hloupost obecně, ale když se jí tak držíš ... . Škoda, tohle vědět na začátku, neztrácel jsem s tebou čas.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.07.2008 13:58, RE: zpatky na zem...
Kolodмj napisał:
Nemám nejmenší zájem řešit nějaký flame, spíš se snažím bojovat proti hlouposti, které je okolo plno. Vypadal jsi zpočátku rozumně, ale jak ti docházely argumenty, stále víc jsi se zařazoval k zarytým dehtům, co jim to táhne božsky vodcpodu, akorát ještě nevyznáváš Oktávku v metle na hlinách nejlépe s křídlem. Tak ještě máš kam pokročit. Obětním beránkem jsi neměl být ty, ale hloupost obecně, ale když se jí tak držíš ... . Škoda, tohle vědět na začátku, neztrácel jsem s tebou čas.
Jeste nez pujdes meditovat, vytiskni si tohle a pod stromem se nad tim zamysli: http://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection

S pozdravem hloupy Krkovicka, milovnik dehtu, zatahu vocpoda, debil reznik, kupec a sedlak v jedne osobe.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 19.07.2008 15:42, RE: spotreba
anonym napisał:
Zkus vytočit diesel VW na 6500 otáček, asi to nepůjde, bude muset při 4000 zařadit. Pochybuju, že se dá jet 140 na čtyřku Jezdit za 5 litrů s benzínem není standard, ale s GDI se to dá. (gasoline direct injection)
O2 77kW toci pri 140kmh na 4 asi 3800ot.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.07.2008 11:36, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Hihihi, dobra reakce, az na to - ze v Praze zacina dalnice a konci v GAP (nebo temer v GAP- cca max 10 km od) cili tato uvaha neplati...okolo Regensburgu se muze 130, 120, 80. 120, 130 se muze na useku tesne za hranicemi, 100 je dlouho pred Mnichovem, pak 80, pak 60, okolo Plzne 80 atd....to v praxi bohuzel znamena (ze bud clovek musi speedovat, coz je v Deutschlandu schiza), nebo jede useky dle limitu + max 5-10 km. Aby ses dostal na 150 prumer, tak to nelze tak, ze pak pustis tempomat na 150 -...
No, prave jsi dokazal, ze ta uvaha plati :o) Z cele trasy jedes onou rychlosti 190-240 jen malou cast, ale pises - jedu 190 az 240 a spotrebu mam 8,5 (ale prumer jen 117kmh, pritom porad pises o nejakem prumeru 150kmh, nevim odkud jsi ho vzal) :o)
Kvuli vyse uvedenemu jsem psal, ze je podstatna prumerna rychlost (o ktere ses predtim vubec nezminoval, nemas-li na mysli tech zahadnych 150kmh), ne takova, na kterou to rozkoulis na par minut. To taky muzu napsat diesel zere pri 230kmh 4l na 100km, akorat ze tech 200kmh pojedu jen 5 minut a pak dve hodiny 70kmh.

Proc jezdis kolem Plzne 80kmh? Tolik tam je snad jen par metru ten tunel, ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 22.07.2008 10:50, RE: Autor si mohl ušetřit zbytečné výpočty ohledně momentů
jodevaio napisał:
Já jezdím tolik zatracovanou Octavii TDi 81kw jen kvůli tomu, že mi prostě vyhovuje jezdit na nízké otáčky = od 1700 do 2500, při kterých motor neřve a v autě je celkem klid. Možná má benzín svoje "zvukové kouzlo" při 6000, ale proč pořád jezdit s vytočeným řvoucím motorem a při předjíždění podřazovat?
Kdo říká že je třeba jezdit furt s vytočeným motorem ??? Ať je to diesel nebo benzin, por ty, kdo nejezdí závody na silnicích a neriskují životy druhých půjde nejspíš o tu spotřebu ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 22.07.2008 12:26, Malý rozsah otáček
Velmi častým argumentem nepříznivců dieselů je jejich údajný malý rozsah použitelných otáček. Že prý nakopnou a brzo jim dojde dech,že je nutno během předjíždění řadit a podobně...
Ale jak to je? U dieselu je to od 2000 do 4000 ot a u benzinu od 3000 do 6000 ot. V reálném provozu je ale důležitý rozsah použitelné rychlosti.
Což pro dané otáčky a nějaký konkrétní převod znamená,že auto zrychluje od 75 do 150 km/h. Pro oboje-diesel i benzin-tu není žádný rozdíl.
Kdyby auto nemělo otáčkoměr,nemůžete o otáčkách říct ani slovo a jen konstatovat,že diesel i benzin intenzivně zrychluje od 75 do 150.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 22.07.2008 12:43, RE: Malý rozsah otáček
TOM napisał:
Velmi častým argumentem nepříznivců dieselů je jejich údajný malý rozsah použitelných otáček. Že prý nakopnou a brzo jim dojde dech,že je nutno během předjíždění řadit a podobně...
Ale jak to je? U dieselu je to od 2000 do 4000 ot a u benzinu od 3000 do 6000 ot. V reálném provozu je ale důležitý rozsah použitelné rychlosti.
Což pro dané otáčky a nějaký konkrétní převod znamená,že auto zrychluje od 75 do 150 km/h. Pro oboje-diesel i benzin-tu není žádný rozdíl.
Kdyby auto nemělo otáčkoměr,nemůžet...
Hm az na to, ze existuje neco jako turbobenzin ....a tam je efektivni rozsah otacek nekde od 1500 -1750 az po 6500-7000....nicmene i u atmosferickeho benzinu plati, ze je zde vice otacek, cili "lepsi zrychleni" pri predjizdeni zpusobene nenutnosti radit...ja nevim jak tobe, ale me auto intenzivne zrychluje od 0 az do 240 (tacho), cili nejen mezi 75 do 150 :).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 22.07.2008 12:57, RE: bez předmětu
mikes napisał:
No, prave jsi dokazal, ze ta uvaha plati :o) Z cele trasy jedes onou rychlosti 190-240 jen malou cast, ale pises - jedu 190 az 240 a spotrebu mam 8,5 (ale prumer jen 117kmh, pritom porad pises o nejakem prumeru 150kmh, nevim odkud jsi ho vzal) :o)
Kvuli vyse uvedenemu jsem psal, ze je podstatna prumerna rychlost (o ktere ses predtim vubec nezminoval, nemas-li na mysli tech zahadnych 150kmh), ne takova, na kterou to rozkoulis na par minut. To taky muzu napsat diesel zere pri 230kmh 4l na 100km, ...
Aha, tak to si nerozumime :0 - neco jineho je okamzita spotreba pri rychlostii 190 - 240km/h - kdy to zere 9-33 (moc se radeji nekoukam a venuji rizeni) - okamzita spotreba podle profilu trate, a neco jineho je prumerna rychlost a prumerna spotreba. Nicmene, jak jsme si psali prumeru 150 nedosahuju nastavenim tempomatu na 150, ale mixem ruznych rychlosti od 0 -240. pri 150 prumerne rychlosti to zere zminovanych cca 9 -9,3l, pri 117 cca 8-8,5 l....pri 97km/h to zere 5,9l - cesta Trebic Praha. Jinak diesel nezere pri 230 4l, maloktery diesel je vubec schopen takto jet a pri tehlech rychlostech bude zrat srovnatelne jako benal.

To je presne ten usek, ktery mam na mysli:), jeste je tam nekde na ceste od Prahy omezeni na 100vku...nicmene ono prejet pres Prahu v tezkou dobu mas take hnedle hodku jen fo fikne a prumer 20 km/h a prumer spotrebu 10,5-12l....:)

Jinak ted mam na necelych 2500 tis prumernou spotrebu 8l rovnych.

Cim jezdis ty, jestli se muzu zeptat?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 22.07.2008 14:56, RE: Malý rozsah otáček
anonym napisał:
Hm az na to, ze existuje neco jako turbobenzin ....a tam je efektivni rozsah otacek nekde od 1500 -1750 az po 6500-7000....nicmene i u atmosferickeho benzinu plati, ze je zde vice otacek, cili "lepsi zrychleni" pri predjizdeni zpusobene nenutnosti radit...ja nevim jak tobe, ale me auto intenzivne zrychluje od 0 az do 240 (tacho), cili nejen mezi 75 do 150 :).
Tobě auto zrychluje z 0-240 intenzivně? Bez nutnosti řadit???
Při předjíždení bez nutnosti řadit je ti víc otáček k čemu? Prostě auto zrychluje nejlépe mezi 70-150 a hotovo.Benzin i nafta.Takže v čem má ten benzin výhodu?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 22.07.2008 15:21, RE: Malý rozsah otáček
anonym napisał:
Hm az na to, ze existuje neco jako turbobenzin ....a tam je efektivni rozsah otacek nekde od 1500 -1750 az po 6500-7000....nicmene i u atmosferickeho benzinu plati, ze je zde vice otacek, cili "lepsi zrychleni" pri predjizdeni zpusobene nenutnosti radit...ja nevim jak tobe, ale me auto intenzivne zrychluje od 0 az do 240 (tacho), cili nejen mezi 75 do 150 :).
Předjíždění-to je zrychlení řekněme z nějakých 60 na 100 bez řazení jo?U šestikvaltů řekněme na čtyřku.
Takže Mercedes C 180K 115kW - 9,5s
Mercedes C 200CDI 100kW - 9,1s
Ford S-Max 2,5 turbo 162 kW - 7,2s
Ford S- Max 2,2 TDCi 129 kW - 6,1s
VW Tiguan 2,0 TSI 125 kW - 7,6 s
VW Tiguan 2,0 TDI 125 kW - 7 s
Tak co je lepší na předjíždění?? A to jsem vzal na porovnání turbobenziny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 22.07.2008 15:28, RE: Malý rozsah otáček
anonym napisał:
Hm az na to, ze existuje neco jako turbobenzin ....a tam je efektivni rozsah otacek nekde od 1500 -1750 az po 6500-7000....nicmene i u atmosferickeho benzinu plati, ze je zde vice otacek, cili "lepsi zrychleni" pri predjizdeni zpusobene nenutnosti radit...ja nevim jak tobe, ale me auto intenzivne zrychluje od 0 az do 240 (tacho), cili nejen mezi 75 do 150 :).
Dnešní diesely a atm. benziny dosahují ze stejného objemu velmi podobný výkon. Většinou mají i dost podobný zrychlení z nuly na 100 a max speed. Pokud budou mít oba šestistupnový převodovky,tak se dá s dost velkým úspěchem předpokládat,že i na jednotlivé kvalty dosahují stejných rychlostí.
Takže v čem může být výhoda většího rozsahu otáček? Dyt rozsah otáček kola=rychlost vozu ( a to je to co mně v reálu zajímá) musí být stejný.
reagować
  1 ... 7 8 9 ... 11


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.