Krkovicka napisał:
Mas li dve stejne vykonna auta pricemz jedno je diesel a druhe je benzin, pak velmi pravdepodobne budou mit zrychleni z 0- Vmax velmi podobne. Jedine v cem se budou lisit je doba zmeny rychlostnich stupnu.
Pokud jsem srovnaval ST220 a 2.2TDCi pak jsem to cinil s vedomim, ze srovnavam PRUZNOST motoru na vyssi prevodove stupne nikoli maximalku nebo zrychleni z 0-100.
Samozrejme, ze kdybych si s STckem dal zavody ve zrychleni ze 70-130kmh, tak mi ujede, protoze si podradi na trojku, tedy do oblasti...
Celá debata se točí kolem toho, jestli je v osobáku lepší diesel nebo benzín (náklaďák s benzínem je faux pas, to se snad shodnem).
Co se týče jízdních možností, tak auta s podobným výkonem na tom budou shodně, o tom byl tento článek a to už jaksi nechceš pochopit. Furt tady vykládáš o nějakém zátahu v určitých otáčkách, což je jen pocit, ale skutečnost je jiná. Zákony fyziky ti zjevně moc neříkají a jakmile se nad nimi máš zamyslet, začneš se ohánět spotřebou a podobně.
To je druhý aspekt dieslu v osobním autě - spotřeba (ale o tom tento článek nebyl). Na první pohled je to výhodnější, protože mít spotřebu o 1-2 litry menší, to poznáš pokaždé, když přijedeš k benzince. Problémem je, že je to auto při pořízení většinou dražší a má dražší spotřební materiál, takže se vyplatí až od určitého ročního nájezdu. Navíc tu je riziko nárazové drahé opravy. Když to sečteš, tak se diesel vyplatí někomu, kdo najezdí více než 20-30000 km ročně. To je ještě furt OK, jasný. Jenže problém je v tom, že z jakéhosi důvodu já přispívám do státní kasy za každý litr 2 kč ve spotřební dani navíc oproti tobě. Kdyby se toto srovnalo, to už by kalkulace vypadala jinak. No furt si tam ještě můžu namontovat LPG a budem se bavit o jiných cenách.
No a poslední věc, kterou je nutno vytáhnout, když se bavíme o spotřebě, jsou emise. Tady je další zvýhodnění dieslů v osobáku - projdou jim věci, které u benzínu nehrozí. Jediná věc, kde je benzín horší, je CO2, což je neškodný plyn, který je potravou rostlin (akorát zelené náboženství bez důkazů hlásá, že škodí životnímu prostředí). Jenže saze které diesel vypouští, se usazují v plicích a způsobují rakovinu. Aromatické uhlovodíky, které jsou cítit jako charakteristický pach, nejen smrdí (nevěřím, že tobě voní) ale jsou také rakovinotvorné. Jestli jsi dostatečně bezohledný, můžeš si říct, to je za mnou, to je mně jedno. Jenže pokud opravdu najezdíš víc, tak dejcháš to, co vypouští ti dehti před tebou, tak si to užij. Ty saze nejsou jen ta rakovina, to je taky to, že oslabené plíce jsou otevřenou bránou i pro jiné nemoci.
A sportovní podvozek na 2.2 TDCI - asi chceš říct, že máš nižší a tužší pružiny, možná lepší tlumiče, ale jinou nápravu asi těžko. Ale i kdyby, tření v zatáčkách neokecáš, zase se usvědčuješ z neznalosti fyziky. Víš o čem je placebo efekt? Užij si sportovní podvozek.
Vadí ti podřazení při předjíždění - zase jsi to nepochopil. Je fajn, když to můžeš udělat předtím, než začneš předjíždět. Když já před předjížděním podřadím na trojku, tak v případě nouze můžu plynule bez řazení zrychlovat až do 130. To ty asi neznáš, u dieslu by bylo podřazení úplná past. Tebe to velmi pravděpodobně bude čekat během toho předjíždění, to je takřka jisté a to je okamžik, který může rozhodnout o tvým životě.
Ptáš se, co jsem řídil? Přesněji, jestli jsem si vyzkoušel něco, co je pro mě nevýhodné a nepotřebuju to? Měl jsem zkušenost s TDI, opájel jsem se brutálním zátahem vodcpodu, který rychle uvadá a když včas nepřeřadím, tak mě předjíždí papírově slabší benzíňáky. Jo, TDCI je na tom trochu líp, jak v kultivovanosti, tak v menším kopanci a pomalejším vadnutí, ale zase má vyšší spotřebu než TDI. Ano užil bych si ten pocit, ale já na pocity moc nedám, zajímají mě i čísla a rozumím jejich řeči.
Hele, kdyby to nesmrdělo a neletěly z toho ty saze, ubyl by mi jeden argument proti, ale když já mám to zdraví jen jedno. Těch vyšších servisních nákladů bych se možná tak nebál, umím se starat o auto tak, aby mě nevyšplochlo a mám kámoše dobrýho automechanika.
Ale víš co, píšu to stále dokola a ty to stále nechápeš. Jestli ani teď něco nepochopíš, koukni se zpět do diskuze, nejspíš jsem to tam vysvětloval už dvakrát. Hrách na stěnu. A jestli si myslíš, že fyzikální zákony jsou pro kočku a čísla nic neznamenají, tak je to i házení perel sviním.