Krkovicka napisał:
Srovnavame benzin a turbodiesel. Nikoli Turbobenzin a turbodiesel.
Mel jsem tu cest vlastnit benzinove Mondeo a posleze i dve dieselova, takze porovnavat jizdni vlastnosti stejnych aut muzu zcela objektivne protoze jsem na kazdem z nich 50tis odkroutil. Souhlasim, ze diesel je tezsi na predek a v ostrych, rychle projizdenych zatackach se to pozna, (proto si taky zavodnici nekupuji auta tezka na predek, protoze by se vsichni vyhrnuli do skarpy a kdo by pak zavodil, ze) Myslim, ze o tom tu s tebou...
Zaver 1: Ohledne jizdnich vlastnosti souhlas - tezsi auto na predek se pri stejne rychlosti utrhe drive nez lehci auto
Rozdil ve vztahu k otackam je zrejmy - turbobenzin (ja mam 1.8T20v) ma konstantni kroutak od 1750 otacek nekam k 5000 otacek, pak mu kroutak upada, nicmene mezi 5000-6500 je pokles kroutaku nahrazen az 110 kw...v praxi to znamena, ze v rozpeti 1750-6500 auto krasne zrychluje, nad 3000 primo brutalne :) ...oproti tomu TDI zrychluje od 2000-3500 a pak uvada...zaver je z toho tento:
- v benzinu nemusis tak casto radit a mas porad dostatek vykonu
- razeni te brzdi
- nemusis se bat podradit a je ti jedno kam dostanes otacky, v nafte kdyz podradis a dostanes se nekam na 3,500 a vis, tak si moc nepomuzes
- nevyhoda benzinu je spotreba -cim vice otacek, vetsi rychlost atd...
Jeste obecne srovnani benzinu a nafty:
- nafta zere mene, dele se zahriva, je zpravidla hlucnejsi, pravdepodobne nakladnejsi na servis, vyssi pov. ruc, vyssi porizovaci cena, vyssi citlivost na naftu
- benzin je tizsi, pro me prijemnejsi na jezdeni - jak otackami, tak lehci predni napravou, hodne zere v mestkem provozu, v kombinaci proti srovnatelne nafte je rozdil cca 1,5-2 l na 100 km
Pro me je zatim nejvetsi rozdil v hluku motoru a ve spotrebe...ostatni je pro bezne jezdeni uplne srovnatelne a lze si zvyknout...