Krkovicka napisał:
Jak sis mohl vsimnout v mem predchozim prispevku jsem porovnaval dynamiku 2.0TDCi a 2.0 benzinu. I tam plati, ze na nejvyssi prevodovy stupen je pruznost vyrazne vyssi nez u atmosferickeho dvoulitru. Jel jsem i ve 2.5V6 a tak ti muzu s klidem rict, ze pro pruzne zrychleni je relevantnim souperem 2.2TDCi az ST220. Pokud do ST220 presednes z 2.2TDCi, tak budes mit pocit, ze dole vubec nejede.
Znovu zduraznuju, ze pro bezne jezdni je mi milejsi mit vykonovou rezervu v nizsich otackach. Pro tebe je...
Tvoji recenzi jsem si našel, přečetl, byla dobrá, ale tady to s tou obhajobou dehtu přeháníš. Nechtěl bych to srovnávat napřímo, nerad bych svůj motor honil k 7000 otáčkám, rád bych s ním ještě pár let jezdil. Nicméně fyziku neoklameš - máš 10 koní navíc a k tomu 100 kg navíc. Srovnej si zrychlení, když jedeš sám a s rodinkou, to ucítíš v každém autě. O průjezdech zatáčkam jsi to napsal sám.
Když jsi napsal 114kW tak to není 2.0TDCi ani omylem. Tah v nižších otáčkách u 96kW - máš na mysli, turboefekt, kterej tě kopne, pak zvadne a kde nic tu nic? U 2.0 benzín je tah plynulý ve velkém rozsahu otáček, najdi si někde jeho momentovou křivku. A srovnávat 2,2 TDCI a ST220, tedy rozdíl 71 koní, fyzika je ti pro kočku? Ve zrychlení 0-100 rozdíl víc než vteřina, na maximálce rozdíl 30km/h (u ST220 nejspíš omezená elektronicky na 250). Pocit z kopance a pocit z rovnoměrného tahu je určitě jiný, ale ono to asi hodně mate. Taky jsem se nechal svézt v 2.5 V6, to si člověk ani neuvědomí, jak rychle tam ta rychlost naskočila skoro od volnoběžných otáček. Žádné kopance nebo zátah vodcpodu, prostě plynulé zrychlení, které si člověk ani neuvědomuje.
A k čemu je plynulý zátah od 2500-7000? Tím jsem přece začal - to je prosím pro bezpečné předjíždění, když tě překvapí auto v protisměru. To se počítají desetiny vteřiny, kdy ty s dieslem řadíš. Jinak jezdím stále 1800-4000, výkonovou rezervu si nechávám pro krizové případy, zatím se jim úspěšně vyhýbám.
Jizda s dieslem je hodně jiná než z benzínem. Hlavně pocitově. S dieslem vlastně celou dobu s ním jezdíš v oblasti nejvyššího výkonu. S benzínem jezdím v oblasti tak 60% maxima a když chci vyždímat všechno, musím si pro to dojít. Výhoda je v tom, že pokud ten výkon potřebuju, tak nemusím dělat skoro nic - stačí nechat nohu na plynu déle.
Neshazuju diesly, svůj smysl mají, rozhodně pro ty, co hodně jezdí. Já jsem si koupil auto pro svou rodinu, jezdím 10-15 tisíc ročně, tak pro mě diesel nemá smysl, třást se o výměnu čerpadla nebo vstřiky, to není nic pro mě. Ale vadí mi, když se někdo opájí kopancem v nízkých otáčkách a myslí si, že pro něj fyzika neplatí. O tom byl právě celý tento článek.