srutic napisał:
no tak u nás doma máme Berlingo HDi r.v. 2004 najeto 70t. a Oktavku TDi r.v. 1998 najeto 150t obě auta byla kupována jako nová mají stejnou výbavu a stála přibližně stejné peníze u berlinga už se měnila řídící jednotka za 15t a byly problémy s klimou u oktávky se rozbila za celou dobu jediná věc-startovací relátko za necelých 500kč, a to je třeba na oktávce ještě původní výfuk o tom si může nechat berligo zdát, co se celkové výdrže týká je oktávka v jiný lize než frantíci, to je moje zkušenost. howg
Srovnávat berlingo a octavii není sice úplně "ok", ale proč ne.
Co se výdrže týká, je oktávka ve STEJNÉ lize jako všichni ostatní (no možná některé čínské "experimenty" ,-)
Takže ze statistik za miliony vozidel (ne 2 ks). Octavia patří k BEZpromlémovým vozům a stejně staré Berlingo/Octavia (r.v. 2004) si v REÁLU stojí takto:
octavia je 63. (ze 117ti) a průměrný nájezd 94 t. km
berlingo je 72. s průměrným nájezdem 75 t. km
Mimochodem píšete, že oprava berlinga stála 15.000 kč a bylo kupováno jako nové (vy ho nemáte v záruce?).
Mimochodem II. - bože PROČ si pořizujete vůz (navíc model "dělník") francouzské výroby? Proč ne nějakou škodu (co to tehdy bylo? Praktik?), nebo vw?
Co se týče "spolehlivosti" poněkud "napřed" bývají (když už dle národnosti) japonská auta (také ne všechny, v posledních letech má "děsivý" propad Nissan Primera - např.) a Porsche 911 (no Boxster také) a co do "výdrže" daleko daleko více vydrží možná americká auta se "small" víceválečky - to jsou takové "paradoxy"..
Octavia je "normální" vůz nižší střední třídy, který se trochu "vymyká" olbřímým zavazadelníkem a celkem "vstřícnou cenou" (NEplatí pro českou republiku! - cena, zavazadelník na úkor cestujících ano), ale stejně jako modely seat (Toledo, Altea, Léon) je to "jen" další a další variace na mechanice vw golf (ale to jistojistě víte). KDE a JAK se vytvořily "fámy" a "báje" o zcela mimořádně NADprůměrných "schopnostech" či dokonce "výdrži" a bůhvíčeho ještě kterým předčí vždy vše a všechny je ... otázka desetiletí. Aby jste to špatně NEchápal, znám HORŠÍ vozy, ale existují i LEPŠÍ. Snad trochu překvapivě ve srovnávacích testech "uspěla" i slovenská Kia Ceed (a její česká /zhruba STEJNĚ "české" auto jako octavia či fabia/ variace Hyundai i30) a já bych ve třídě preferovala spíše vůz Mazda 3 (asi s 1.6 HDi - podle mne nejPODceněnější vůz - snad vůbec).
Co se vaší Octavia týče i to odpovídá, dle statistik je tento ročník na 39. místě (z 87mi hodnocených) s průměrným "nájezdem" 140.000 km.
Jak jsem tu již opakovaně psala, když si mohu vybrat zda 150.000 kilometrů strávit v Octavia TDi nebo v Citroën HDi ... tak jsem se rozhodla "otestovat" C5 2.2 HDi a něco malinko PŘES těch 150 tisíc km zvádla ku mé spokojenosti - v klidu a pohodě (a pohoDLNě) - v tom roce se C5 ještě NEvyráběla, ale její předchůdce Xantia je v oněch tabulkách 19. - s průměrem 133.000 najetých km - ať jsem "zcela" konkrétní.
NEtuším proč je v česku na citroën "nazíráno" až TAK "podivně" - sice to NEní žádný vzor "NEporuchovosti", ale jeho vidění "českou" optikou je ... minimálně "NEpřesné" (docela dost PODceňující, řekla bych).
PS: ... vzhledem k tomu, že "auta" (Octavia je - dle mne - první "opravdové" "pořádné" auto, na českém území vyráběné - T603 se mi sice také líbí - ale to bylo rožšířené tak nějak jako ferrari a porsche) se zde vyrábí "AŽ" (!!!) od roku 1996 (a jak VŠICHNi moc dobře vědí, je škoda "jen" pobočka vw používající POUZE techniku koncernu - stejně jako Seat) - je české "sebevědomí" v tomto směru ... až NEuvěřitelné (opravdu NEuvěřitelně "vyskoké").
PPS: Ono to už asi nejde "dohnat", tady prostě navždy bude "chybět" kus "autohistorie" (kde Citroën opravdu "něco" znamená - což jsem tento víkend tady někde k tomuto tématu něco maličko psala) a v "pohledu" na "problematiku" je docela znát, že "začátek" automobilismu je ... pro česko/čechy ... první polovina 90tých let (snad se tím nikdo NEurazí - ode mne to spíše je /já to "myslím" jako/ "povzdech").
Pěkné vánoční svátky