vale rossi napisał:
jo na to jsme čekali až nás zaostalé burany někdo poučí o tom jaké jsou citroeny skvělé vozy.ale k věci.názor mého kamaráda na francouzké vozy je "co chceš od lidí který žerou žáby a hlemýždě".já myslím,že je stokrát lepší levnější verze vw-škoda než levnější verze renault-dacia to co předvádějí snad ani nemůžou myslet vážně.nebo Vy by jste si takový "skvělí" vůz koupila?nebo nedej bože bývalá odnož citroen-oltcit(tuším že se tomu tady říkalo Čaučeskova pomsta)to Vy ale z té vyspělejší části evr...
Milý vale rossi! V žákovské lize to určitě funguje, ale ... (já už žačka nejsem hodně dlouho .. no do tolika ani neumím ,-)http://www.flickr.com/photos/30642098@N08 - takže BEZ "fint" a "odboček" od tématu, prosím ..
Zatímco váš příspěveček o (asi) vadném turbu, tedy jeho zvuku a "ochotě" servisu ho NEvyměnit se mi líbil (a "asi" i "seděl"), ten další s kapkou "glorifikace" octavia už tolik ne (JEN věc názoru) a malá "oslava" výměny rozvodů - na tu jsem (čistě FAKTicky) musela reagovat - uznejte ..
PROTO se mi NElíbí tato "odbočka" ..
NEzajímám se o cosi jménem Dacia (vozy NEhodnotím dle "národnosti" - je to /z větší míry/ "chybný" systém - navíc "propojování v JEDNOTNÉ EU bude do budoucna jen a jen a jen posilovat; cílem je z evropy udělat "usa" - což se nakonec spíše povede - prostě nacionalismus "fuj"), NEzajímá mne čtvrtstoletí (či kolik) stará licence Oltcit (ani Lada-Žiguli - alias fiat z let 60tých - tedy "to samé") - ani popravený Tschauchesku - žiji tu již 15 let a můj "Buřtík" je druhým jménem "Studnice vědomostí"
Nějak nám to "uteklo" od KONKRÉTNOSTÍ ...takže tedy:
1) PROČ NEsrovnávat C5 a Superb (třeba, .. prostě citroën a škoda?)
2) PROČ myslíte, že třeba C5 je NEkvalitní vůz? (píšete, že citroën NEumí vyrobit kvalitní vůz ... no nevím, začátkem devadesátých let to spíše NEuměla škoda ... než "zkrachovala", resp. stará technika byla "anulována/zapomenuta" a škoda je technicky (i majetkově) 100% vw (s původními vozy 105 , Favorit atp. nemá NIC společného - tato "linie" de facto "zkrachovala/skončila", po "otevření" hranic jako technicky zcela naprosto NEkonkurenceschopný vůz - jeden model jeden motor, 0,00 elektroniky ... prostě toto období NEmá cenu nějak "rozebírat" ("čo bolo, to bolo" - vzkazuje Buřtík)
3) SCHVÁLNĚ jsem to s tou "vyspělostí" napsala obráceně (no NEzabralo to), to že sovětská východní evropa byla technicky (totálně) zaostalá - nejen auta, televize, videa, počítače ...kuchyňské přístroje ... prostě VŠE - to si přeci musíte uvědomovat, to je prostě FAKT.
Pyšný na škodovku být můžete (ale "narovinu", je to práce JEN a JEN a POUZE managementu volkswagen - tak jak jeho některé výrobky občas "kritizuji", jeho markteting chválím chválím chválím).
4) S "mým" (proč?) citroën by škoda auto určitě byla .. tedy NEbyla, nikdy o pozemky firmy škoda citroën zájem NEprojevil - pokud vím - (vw a renault ano - a OPRAVDU JEN a JEN o "pozemky" a "logo" - že ani jednoho NEzajímala technika, jistě víte sám - v "nové" Škoda Auto je kompletně vše nové, celé zázemí, všechny linky, prostě bez "know-how" a investování miliard ze strany silné automobilky by název škoda auto jistojistě již NEexistoval (jedno které, klidně i toho renault).
5) Co říká váš technik na desetiletí (totálních) úspěchů (až NADřazenosti) citroën v rallye wrc (dokonce i v "junior" kategorii - C2 1.6). Zrovna jsem četla komentář k technice vozů Citroën WRC od Martina Prokopa (letos 3. celkově a vítěz několika závodů), on považuje C4 WRC Seba Loeba za nejlepší vůz posledních let (absolutně) - NE nějakou Insignii atd. - to je VTIP, ale opravdu to tak "formuluje" ,-)
6) Ještě k tomu Oltcit (a Lada), když už si z toho (včetně několika gramatických chyb) děláte legraci - obé to byly desetiletí staré licence na dávno nevyráběné modely montované na "divokém východě" ... CO s tím má dělat Citroën (a váš pohled, že ho NEhodno srovnávat s vozy z východoevropské montovny koncernu Lidové Auto)?
7) ODKUD tedy, Z ČEHO pramení váš "pohled" na citroën? Jel jste někdy nějakým? Zmiňovala jsem tu dnes modely SM (společné dílko s Maserati - tehdy to byla součást Citroën) či GS (společně s DS odborníky považovaný za vůz který NEJvíce "předběhl" dobu), či současné vozy C5 a C6 (mně osobně velmi - i vyspělou technikou - vyhovují vozy s hydropneumatickým odpružením - to Škoda NEpoužívá, vw "jen" a "pouze" u modelu Audi A8, Bentley a (tam si nejsem jista, ale myslím že ano) Phaeton.
8) Co ví váš technik (držící se za hlavu) o technice citroën? Respektive CO mu vadí, PROČ se vlastně za tu hlavu drží (jel někdy něčím s hydraulikou např., nebo třeba "jen" nějakým VTS - klidně "jen" s C2?)
9) NEpreferuji francouzské (dle států ani žádné jiné) vozy (no možná britské - kdybych "musela"), ale mám pocit, že "kritizujete" ... "jen tak" (bez znalostí) .. a TO mne právě ZAJÍMÁ!!! Opakovaně se tady na to ptám a dosud NIKDO/NIKDY mi NEdokázal odpovědět PROČ si myslí/domnívá se, že citroën (.. je třeba HORŠÍ než-li škoda). Jde mi spíše o FAKTA, než o ... chlapi v hospodě povídali ..
10) Citroën vždy v historii byl a stále je větší firma s větším množstvím modelů, motorů atd a kdysi byla v evropě v mnoha věcech první ... viz můj příspěveček tady ve 20:52 20.12.
11) Doporučuji vám přečíst si pár (zahraničních!!!) recenzí (nová C5 např. v německém AutoZeitung "smetla" s mým oblíbeným motorem 2.2 HDi Biturbo "vše" co jí stálo v cestě ... tedy nové Mondeo, Accord a Lagunu), nebo ještě lépe se projet třeba C6 2.7 V6 HDi, C5 2.2 HDi Biturbo, C4 Coupe VTS (doporučuji k přečtení test/článek Loeb by nepohrdl na autorevue.cz), nebo třeba "jen" mnou doporučovaný a cenově dostupný "motůrek" 1.4 HDi (jedno jestli v C2 nebo klidně v Mazda 2), nebo asi "nejzajímavější/nejrozumnější" motor pro v evropě nejrozšířenější vozy nižší stř. třídy 1.6 HDi (asi nejvíce se mi líbí v mazda 3, ale když jsem u toho, motory citroën najdete i v Jaguar, Volvo, Mazda, Land /Range/ Rover, Ford) - naopak škoda je "jen" dcerou/montovnou volkswagen ... tedy vlastně dnes už je to vše majetkem pár pánu ze Salzburg (Porsche Holding).
Je-li to možné, zkuste (alespoň trochu prosím ) na mé "dotazy" odpovědět ..
Těším se ..