Renda28 napisał:
jestli chceš jezdit úsporněji, tak jezdi na kole. 17km do práce je tak akorát abys tam nejezdil rozespalej
. Teď vážně. Podle mě spotřeba 6,1 je na auto velikosti Octavie dobrá a tlachy typu jel jsem Chorvacko za 4,7 s rakví na střeše atd si každej soudnej člověk přebere....
Mám s Octaviemi poměrně hodně zkušeností. Moje první Octavie byla 1,9 TDI 66kW někdy z roku 2004.Bylo to provedení Elegance sedan s tempomatem. Co se týká spotřeby, tak po zajetí (prvních 10 000 km nepočítám) s tím bylo docela dobré poježdění a spotřeba se dala docílit docela v pohodě pod 5 l/100 km. Podotýkám ovšem, že to bylo za určitých podmínek :
- správně nahuštěné pneumatiky
- rychlost na dálnici do 120 km/h
- rozhodně žádné závodění, ale spíše jízda pod tempomatem v otáčkách raději menších než větších
Potom se dalo jet i za cca 4,2-4,5 l/100 km. Pokud měl člověk velmi lehkou nohu, dalo se jet i pod 4 l/100 km. Nikomu to ovšem nedoporučuji, protože se jedná o malý masochizmus. Jinak pokud s tím člověk jel normálně, dalo se jet do 5,5 l/100 km. S tímto automobilem jsem byl velmi spokojen. Upozorňuji, že se jedná o spotřeby na delších trasách, kde je motor zahřát. Se studeným motorem se nedá jezdit žádná eko-rallye. Upozorňuji dále, že toto auto nebylo vybaveno filtrem částic na výfuku. Měl jsem možnost jet i s pozdějším modelem 1,9 TDI s tímto filtrem a tam skutečně nešlo jet pod 5,5 l/100 km.
Druhá Octavie byla 2 l TDI, kde jsem si myslel, že bude možné zajíždět stejné hodnoty jako u prvního vozu. Byl to ovšem omyl. Toto auto pod 5,5 l/100 km nejelo a spotřeba byla spíše okolo 6 l/100 km a více. Navíc to žralo cca 1 loleje / 10000 km, takže se mi vůbec nelíbilo.
Moje třetí Octavie je vybavena motorem 1,6 TDI, který se mi jeví výkonově i z hlediska spotřeby jako velmi podobný motoru 1,9 TDI z roku 2004, akorát s tím rozdílem, že tento je vybaven na výfuku filrem pevných částic. Dá se s tím jezdit v pohodě pod 5 l/100 km, výkonově je dostačující a pokud člověk potřebuje jet rychleji, není problém s tím valit i 150-170 při spotřebě do 6 l/100 km. Je pouze otázka, zda by neutrpěla mužská pýcha, když by měl někdo jezdit s takto malým obsahem motoru. Mě osobně to nevadí a jsem s vozem spokojen. Co dokonce oceňuji je o dost nižší hladina hluku v kabině automobilu, něž u výše uvedených vozů. Co rovněž oceňuji je minimální znečistění životního prostředí vlivem filtru, který zachycuje filtr pevných částic. Zatím jsem se totiž nesetkal s nějakým oblakem černého dýmu při prudší akceleraci za mým automobilem. U 1,9 TDI to totiž není výjimkou.