Roman AX napisał:
Vždycky jsem myslel, že škodovka v naftě jezdí i za míň jak 4 litry. I tak nejsou vyčerpány všechny možnosti úspor. Vypnout klimu a všechny elektrické spotřebiče. Vyměnit pneumatiky za značkové palivošetřící a co nejvíc nafouknout. Jezdit ještě pomaleji. Jistě máte na palubním počítači vedle průměrné spotřeby i průměrnou rychlost. Na to bych se opravdu soustředil a o pár km/h to stáhl.
pokud se tu řeší spotřeba u octavie 1,9 TDI tak je to asi takhle, mam jednickovou octavii.. osazenou motorem 1,9tdi 66kW s timto motorem, jsem na uplne rovine v bezvetru dokazal jet na dlouhy prumer maximalne za 4,5, pri konstatni rychlosti 90km/h jakmile prijde kopec, nebo clovek musi brzdit, pridavat.. apod.. okamzite spotreba stoupne na 4,9-5,4 , nejsem maniak co jezdi na spotrebu, jen si tohoto faktu obcas vsimnu.. muj dlouhodoby prumer, opravdu dlouhodoby s timto motorem je 5,2 nejezdim zrovna usporne, ani setrive, jezdim jak potrebuju.. a ten motor ma najeto 220tisic a je v perfektnim stavu.. ale jelikoz je to 66kW verze.. o proti te novejsi 77kW je logicke, ze tento motor bude zrat vic, shodou okolnosti jsme meli v rodine sluzebni octavii.. hatchback, rok vyroby 2009 v eleganci s touto naftou 77kW jezdili se dlouhe trasy, a auto melo dlouhdoby prumer 5,7 litru.. pokud chcete ale stale jezdet usporneji.. kupte si kola.. nebo elektromobily, protoze kdyz mi nekdo rekne ze mu prijde spotreba 5,7 litru dost na octavii.. tak nevim co bych k tomu dodal.. a dalsi muj nazor.. ze vypinat klimatizaci, kupovat nekdy az nechutne predrazene pneu jen proto ze ma "mozna mensi valivy odpor", je podle me nesmysl.. v tom pripade bychom to mohli uz resit tak, ze vymontujeme z auta vsechny sedacky, vyjmeme klimatizaci radio.. mozna i odriznout strechu, aby to auto bylo lehci a zralo pod zminovane 4 litry. toto je muj nazor.