0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1.9 TDI - první dojmy uživatele

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 12:46,
jestli chceš jezdit úsporněji, tak jezdi na kole. 17km do práce je tak akorát abys tam nejezdil rozespalej . Teď vážně. Podle mě spotřeba 6,1 je na auto velikosti Octavie dobrá a tlachy typu jel jsem Chorvacko za 4,7 s rakví na střeše atd si každej soudnej člověk přebere....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 12:47, Obsese?
Kupte si V12 a přestaňte řešit desetinky! Život plyne jako voda! BUde Vám šedesát, budete jezdit na elektriku a vzpomínat na to, co jste si mohl užít a neužil
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 12:54, O2
Spotreba muze casem ještě klesnout, ale i při usporne jizde bych do budoucna s menši spotřebou jak 5l nepocital, dle PC, reálně tedy tak 5,5l/100.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 12:58, RE: O2
rime napisał:
Spotreba muze casem ještě klesnout, ale i při usporne jizde bych do budoucna s menši spotřebou jak 5l nepocital, dle PC, reálně tedy tak 5,5l/100.
ted koukam, ze vlastne pisete 5,5l v lete, to je pro tenhle motor naprostej standard, dolu uz se nedostanete.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 13:08, RE: Obsese?
Michal napisał:
Kupte si V12 a přestaňte řešit desetinky! Život plyne jako voda! BUde Vám šedesát, budete jezdit na elektriku a vzpomínat na to, co jste si mohl užít a neužil
přesně tak. Já mám tedy jen přeplňovaný pětiválec 2,4 litru, ale je mi úplně jedno jestli jedu za 8 nebo za 16. Vím, že svedu obojí a za to svezení to stojí. Řešit desetinky litru mi přijde opravdu úchylné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 13:20, Režim provozu odráží spotřebu
sám provozuji vůz ve dvou režimech:
1) opravdu krátké dojíždění - cca 5 km
2) dojíždění - střední délka cca 40 km
Není důležité, co je to zač (benzin), ale při krátké trase jezdím cca za 7 l, v zimě klidně za 9 až 10 (auto není v garáži).
Při střední délce jezdím rozhodně do 6,5, někdy i 5,7, záleží na vzduchu a teplotě. Co je ale to podstatné, co chci sdělit - při 40 km trase je průměrná spotřeba třeba kolem 7 l a až opravdu po 30 km začne výrazně klesat, když je motor dokonale prohřátý a promazaný.
Jakákoliv delší trasa nad 30 km znamená víceméně vždy spotřebu pod 6 l, při kratších (cca do 30 km) se stěží vejdu do 6,5 - 7 l. Myslím, že u dieselu to bude ještě výraznější...
Mimochodem známý dojíždí stejnou trasu cca 5 km v 81 kW 1.9 TDI (garážované) a v zimě je rád za 9 l...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 13:52, RE: Obsese?
eLzyx napisał:
přesně tak. Já mám tedy jen přeplňovaný pětiválec 2,4 litru, ale je mi úplně jedno jestli jedu za 8 nebo za 16. Vím, že svedu obojí a za to svezení to stojí. Řešit desetinky litru mi přijde opravdu úchylné.
přál bych pánovi trochu zdravého rozumu a nebý takový ´´přizdisráč´´. bratránek dodělal barák a prohlásil že svého starého passata B4 1.9TDi nechá jen jako dělníka a chce AUTO. pro radost. na těch necelejch 10k ročně. sehnal jsem mu krásné bílé Infi FX45 V8 po faceliftu. nejezdí sice za 5 nafty ale za 15 benzínu, ale stojí to za to. žijeme jen jednou, ne?!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 15:13, RE: Režim provozu odráží spotřebu
rohYpnol napisał:
sám provozuji vůz ve dvou režimech:
1) opravdu krátké dojíždění - cca 5 km
2) dojíždění - střední délka cca 40 km
Není důležité, co je to zač (benzin), ale při krátké trase jezdím cca za 7 l, v zimě klidně za 9 až 10 (auto není v garáži).
Při střední délce jezdím rozhodně do 6,5, někdy i 5,7, záleží na vzduchu a teplotě. Co je ale to podstatné, co chci sdělit - při 40 km trase je průměrná spotřeba třeba kolem 7 l a až opravdu po 30 km začne výrazně klesat, když je motor dokonale prohřátý a p...
S tím bych úplně nesouhlasil. Nezáleží jen na okolní teplotě a délce trasy, ale i na podmínkách provozu. Jinak žere studené auto ve městě a jinak na prázdné okresce. Studený diesel nejvíce "oceňuje" městský provoz nebo jízdu v zátěži (kopce), naopak na prázdné rovinaté okresce není žádný problém udržet se v mezích "dieselové" spotřeby i při studeném motoru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 15:23, úsměvné
Renda28 napisał:
jestli chceš jezdit úsporněji, tak jezdi na kole. 17km do práce je tak akorát abys tam nejezdil rozespalej . Teď vážně. Podle mě spotřeba 6,1 je na auto velikosti Octavie dobrá a tlachy typu jel jsem Chorvacko za 4,7 s rakví na střeše atd si každej soudnej člověk přebere....
A takoví si kupují Octavie. Řešit desetiny litru a soustředit se na každý metr silnice,abych jel co neusporněji,at mám na PC 5.6 a ne náhodou 5.7...to je opravdu trochu pošahané.Ale jak se říká,každý jsme nějaký a někomu to očividně k životu a radosti stačí...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 15:38, Snížení spotřeby
Vždycky jsem myslel, že škodovka v naftě jezdí i za míň jak 4 litry. I tak nejsou vyčerpány všechny možnosti úspor. Vypnout klimu a všechny elektrické spotřebiče. Vyměnit pneumatiky za značkové palivošetřící a co nejvíc nafouknout. Jezdit ještě pomaleji. Jistě máte na palubním počítači vedle průměrné spotřeby i průměrnou rychlost. Na to bych se opravdu soustředil a o pár km/h to stáhl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 15:42, Zajíždění
Tedy, jestli ten motor zajíždíte takhle, tak to jediné co z něj v 30tkm bude je líná naftu žeroucí potvora
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 15:57, RE: Snížení spotřeby
Roman AX napisał:
Vždycky jsem myslel, že škodovka v naftě jezdí i za míň jak 4 litry. I tak nejsou vyčerpány všechny možnosti úspor. Vypnout klimu a všechny elektrické spotřebiče. Vyměnit pneumatiky za značkové palivošetřící a co nejvíc nafouknout. Jezdit ještě pomaleji. Jistě máte na palubním počítači vedle průměrné spotřeby i průměrnou rychlost. Na to bych se opravdu soustředil a o pár km/h to stáhl.
pokud se tu řeší spotřeba u octavie 1,9 TDI tak je to asi takhle, mam jednickovou octavii.. osazenou motorem 1,9tdi 66kW s timto motorem, jsem na uplne rovine v bezvetru dokazal jet na dlouhy prumer maximalne za 4,5, pri konstatni rychlosti 90km/h jakmile prijde kopec, nebo clovek musi brzdit, pridavat.. apod.. okamzite spotreba stoupne na 4,9-5,4 , nejsem maniak co jezdi na spotrebu, jen si tohoto faktu obcas vsimnu.. muj dlouhodoby prumer, opravdu dlouhodoby s timto motorem je 5,2 nejezdim zrovna usporne, ani setrive, jezdim jak potrebuju.. a ten motor ma najeto 220tisic a je v perfektnim stavu.. ale jelikoz je to 66kW verze.. o proti te novejsi 77kW je logicke, ze tento motor bude zrat vic, shodou okolnosti jsme meli v rodine sluzebni octavii.. hatchback, rok vyroby 2009 v eleganci s touto naftou 77kW jezdili se dlouhe trasy, a auto melo dlouhdoby prumer 5,7 litru.. pokud chcete ale stale jezdet usporneji.. kupte si kola.. nebo elektromobily, protoze kdyz mi nekdo rekne ze mu prijde spotreba 5,7 litru dost na octavii.. tak nevim co bych k tomu dodal.. a dalsi muj nazor.. ze vypinat klimatizaci, kupovat nekdy az nechutne predrazene pneu jen proto ze ma "mozna mensi valivy odpor", je podle me nesmysl.. v tom pripade bychom to mohli uz resit tak, ze vymontujeme z auta vsechny sedacky, vyjmeme klimatizaci radio.. mozna i odriznout strechu, aby to auto bylo lehci a zralo pod zminovane 4 litry. toto je muj nazor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 16:37, RE: Režim provozu odráží spotřebu
Pavlik napisał:
S tím bych úplně nesouhlasil. Nezáleží jen na okolní teplotě a délce trasy, ale i na podmínkách provozu. Jinak žere studené auto ve městě a jinak na prázdné okresce. Studený diesel nejvíce "oceňuje" městský provoz nebo jízdu v zátěži (kopce), naopak na prázdné rovinaté okresce není žádný problém udržet se v mezích "dieselové" spotřeby i při studeném motoru.
to jsem samozřejmě neuváděl, protože jezdím stále v cca stejném provozu, takže tohle pro mě není faktor, který by se měnil.

Jen jsem chtěl sdělit, že na středních a delších trasách spotřeba klesne, i poměrně výrazně, ve srovnání s těmi krátkými.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 16:44, RE:
Renda28 napisał:
jestli chceš jezdit úsporněji, tak jezdi na kole. 17km do práce je tak akorát abys tam nejezdil rozespalej . Teď vážně. Podle mě spotřeba 6,1 je na auto velikosti Octavie dobrá a tlachy typu jel jsem Chorvacko za 4,7 s rakví na střeše atd si každej soudnej člověk přebere....
Ale s tím Chorvatskem je to přeci pravda! Dyť je to z kopce
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 17:33, RE: Zajíždění
Rover623 napisał:
Tedy, jestli ten motor zajíždíte takhle, tak to jediné co z něj v 30tkm bude je líná naftu žeroucí potvora
Něco v tom smyslu jsem chtěl napsat po přečtení a posléze zjištění, že jde o nové auto. Autor recenze by měl vědět, že po zajetí spotřeba obvykle klesne a i ta spotřeba oleje by se mohla zmenšit. PD prostě žere víc, ale pořád to je pěkná hodnota. Navíc, jestli jde o služební, tak proč to řeší? Ale věřím, že se pisatel bude pořádně snažit a spotřeba časem klesne, jen už možná bude auto zralé na výměnu dvouhmoty a zatuhlé regulace lopatek turba...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 17:58, RE:
Renda28 napisał:
jestli chceš jezdit úsporněji, tak jezdi na kole. 17km do práce je tak akorát abys tam nejezdil rozespalej . Teď vážně. Podle mě spotřeba 6,1 je na auto velikosti Octavie dobrá a tlachy typu jel jsem Chorvacko za 4,7 s rakví na střeše atd si každej soudnej člověk přebere....
Já si nestěžuju, mám taky Eleganci naj.: 220 tis. dlouhodobou 4.8 a to jezdím na 225/45 17 převážně tedy v létě a nejezdím moc na spotřebu. V lednu jsem byl v Italii na horách a brala mi 5.2 s rakví na střeše a nikde jsem se neloudal, na dalnici kolem 150km/h. Jinak si člověk musí s tím autem hrát, hlavně s řazením a co nejméně brzdit, takhle dokážu jet z Kladna do Kralup nad Vl. cca 15km za 3.8-4.0 na pohodu:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 18:02, O2 úsporný to vůz
Já si nestěžuju, mám taky Eleganci naj.: 220 tis. dlouhodobou 4.8 a to jezdím na 225/45 17 převážně tedy v létě a nejezdím moc na spotřebu. V lednu jsem byl v Italii na horách a brala mi 5.2 s rakví na střeše a nikde jsem se neloudal, na dalnici kolem 150km/h. Jinak si člověk musí s tím autem hrát, hlavně s řazením a co nejméně brzdit, takhle dokážu jet z Kladna do Kralup nad Vl. cca 15km za 3.8-4.0 na pohodu:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 18:29, RE: Snížení spotřeby
martyn91 napisał:
pokud se tu řeší spotřeba u octavie 1,9 TDI tak je to asi takhle, mam jednickovou octavii.. osazenou motorem 1,9tdi 66kW s timto motorem, jsem na uplne rovine v bezvetru dokazal jet na dlouhy prumer maximalne za 4,5, pri konstatni rychlosti 90km/h jakmile prijde kopec, nebo clovek musi brzdit, pridavat.. apod.. okamzite spotreba stoupne na 4,9-5,4 , nejsem maniak co jezdi na spotrebu, jen si tohoto faktu obcas vsimnu.. muj dlouhodoby prumer, opravdu dlouhodoby s timto motorem je 5,2 nejezdim zro...
Nic proti, ale motory TDI 66 a 81kw nemají s motorem TDI - PD 77kw společného vůbec nic s výjimkou názvu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 18:33, RE: Zajíždění
Paul napisał:
Něco v tom smyslu jsem chtěl napsat po přečtení a posléze zjištění, že jde o nové auto. Autor recenze by měl vědět, že po zajetí spotřeba obvykle klesne a i ta spotřeba oleje by se mohla zmenšit. PD prostě žere víc, ale pořád to je pěkná hodnota. Navíc, jestli jde o služební, tak proč to řeší? Ale věřím, že se pisatel bude pořádně snažit a spotřeba časem klesne, jen už možná bude auto zralé na výměnu dvouhmoty a zatuhlé regulace lopatek turba...
Spotřeba paliva o zajetí možná klesne, ale po zkušenostech s těmito motory o tom velmi pochybuji. Spotřeba oleje v rozsahu popsaném autorem je u tohoto motoru zcela běžná a naděje na její snížení je pouze planou nadějí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 26.07.2012 18:43, RE:
Leeczek napisał:
Já si nestěžuju, mám taky Eleganci naj.: 220 tis. dlouhodobou 4.8 a to jezdím na 225/45 17 převážně tedy v létě a nejezdím moc na spotřebu. V lednu jsem byl v Italii na horách a brala mi 5.2 s rakví na střeše a nikde jsem se neloudal, na dalnici kolem 150km/h. Jinak si člověk musí s tím autem hrát, hlavně s řazením a co nejméně brzdit, takhle dokážu jet z Kladna do Kralup nad Vl. cca 15km za 3.8-4.0 na pohodu:)
Tak to bysme měli údaje z počítače, co takhle realita podle dotankování?
reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.