rohYpnol napisał:
Já chápu že vy nechápete, ale chápete, že já chápu;)))?
K dělení obecně - pro mě prostě asi navždy bude prémiová liga, konzumní mainstream a čína. Porovnávat obyč. vozy s BMW/M-B/Audi/Lexus sice samozřejmě možné je a mnohdy (Accord...) je to i zajímavé. Ale obecně to nemá smysl. Vyzdvihovat sedadla 1er a ještě příplatková je fajn, ale za ně mám 1/4
Fábie. Do Octavie/C5 (naše oblíbené vozy) můžu dát třeba zlatý volant a rubínem obložit celý středový panel, ale pořád to budou jen konzumní prod...
Začíná to být docela SLOŽITÉ ... ale snad (stále ještě) CHÁPU ,-)
Co se týče pojmu "prémie" - to já ráda moc NEmám (ono to je JEN "marketing(ové)" označení, které NIC neříká, nemá ŽÁDNOU hodnotu - abych KONKRÉTNí bylal - CO je "prémiového" na holé Audi A3 1.6 či mercedes A Klasse - v čem jsou "prémiovější" než třeba "naplno" vybavená ... Octavia RS? Nic - v této třídě bych označení "prémie" snad akceptovala pro bmw 1 - opravdu JINAK dělané/konstruované auto, ale to MUSí být spojeno s vpravdě "prémiovou" výbavou - pak SNAD. (mimochodem viděla jsem reklamu na bmw 1 za 397 t. bez DPH - NEznám "podrobnosti", to ale docela ZAJÍMAVĚ vypadá ...)
Správně při zmínce o Mazda 3 a Octavia zmiňujete "TU" (TADY) - TO je totiž ONO! Pokud vím z Prahy je na VŠECHNY hranice nějakých 200 km (no na tu východní možná o pár víc .-) což VELMi málo! A už na SLOVENSKu je situace "pohled" na vozy trochu "jiný" a v Magyar TAKÉ jiný atd atp. a tak dál.
Asi i PROTO mne "místní" ... Octavia na hlínách v tdi ... tak "bere"
Ostatně ono to NEní o ZNAČKÁCH (jak neustále tvrdím - já vozy citroën nejčastěji zmiňuji prostě JEN proto, že se tam "pohybuji" takžě některé prostě ZNÁM). Jak víte za "to pravé" považuji JEN Citroën s hydraulikou a navíc JEN s některými motory
Podobné je to se starým pumpe-düse TDi - jistě NENí náhodou že nejdříve zmizel z audi, pak vw a už se "dojíždí" JEN .... popravdě asi jste si všiml, maličko "lepší/modernější" techniku dostává už i Seat - proč také ne, škodovka prostě své "fanoušky" má (občas BEZ ohledu na fakta - octavia je nejlepší diesel ve střední třídě - no comment ,-)
Já původně JEN zmínila ty "skorosamé" JEDNIČKY - já nedávno slyšela rozhovor s místní asi NEJ- filmovou kritičkou paní Mirkou Spáčilovou a NAPROSTO s ní (v "přístupu" k hodnocení) SOUHLASím
Ona jako profesionál NEdala 100% za ty roky co se toto hodnocení v MFDnes používá ještě ŽÁDNÉMU filmu (to k těm samým 1čkám) - neb to prý má dostat ten NEJ film století. 90% (2jku) zatím také NEdala, neb to prý má dostat ten NEJ film desetiletí. 80% občas - výjímečně dává ...
NEchci to "zcela" převádět na místní hodnocení, ale JEJí "přístup/pohled" je mi prostě "bližší"
Kvalitu nafty NENí nutno brát jako fakt (PROTO je také v česku TAK "hrozná"!). Zmiňujete letní testy naft, kdy Shell VELMi špatně dopadl (stejný shell v Deutschland naopak na VÝBORNOU). Nedávno proběhlo "druhé" kolo se ZIMNí naftou. Jen TĚŽKO se mi chápe, že test dopadl ještě HŮŘ (jak je možné že tu "normální/běžné" systémy NEfungují?!?). Je to o to HORŠí, že tentokrát pro porovnání přibylo i Slovensko a tamní vzorek byl těm německým KONKURENCESCHOPNÝ!! Jde opět JEN o "maličké" několikasetikilometrové české území! Pochopitelně nikdo NEbude vyrábět/upravovat motory pro NEkvalitní paliva pro územíčko o ploše několika kilometrů - takže já NEmyslím si že "řešení" je používat staré motory a na systém common rail "mračit se" a "zavrhovat ho", ale ty kdo tu kradou a podvádějí prostě ZAVŘÍT. Vždyť je to TAK "jednoduché"
Já považuji opravdu za SMUTNÉ, že při jízdě ať se severu, jihu západu či východu je LEPŠí/rozumnější natankovat PŘED hranicemi (já ponejvíce ze západu a jihu přijíždím a OPRAVDU to tak dělám!) - když už i na východ od česka s palivy NENí problém ....
Pěkný den (a zdroj inforamací o kvalitě paliv byl a test organizoval magazín AutoDiesel - minimálně tu letní část ve spolurpráci s MFDnes)