0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1,9 TDI - krátké dojmy po roce provozu

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 12:23, ?
No tak jsme se toho zase hodne dozvedeli. Ale musim nesouhlasit. Presne s timhle autem jsem taky par km najezdil. Motor je hlucny a vibrujici i po zahrati. Tohle u auta za pul milionu opravdu ne. A spotreba, ve meste 6,5 a kdyz se na to slapne, neni problem 8. Okresky a dalnice se da jezdit v rozmezi 5,5-6,5. S nizsi spotrebou nejedete, ale vlecete se.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 12:46, Popis
Tak když už majitel píše po 26 t km zkušenosti a neměl poruchy tak mohl napsat jak je na tom se spotřebou oleje, případně kolik stojí v servise výměna kolik olejovej filtr a třeba prachovej a vzduchovej, ale to asi teprve přijde na řadu....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 12:51, Není ten motor ...
.... trochu "přechválený"?
Dynamika/pružnost za 2, resp. dokonce za 1*?
Řízení, sedadla - také za 1?
Já bych možná byla maličko "kritičtější" ...
Pěkný den ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 12:58, Doporučila bych ...
Vywern napisał:
No tak jsme se toho zase hodne dozvedeli. Ale musim nesouhlasit. Presne s timhle autem jsem taky par km najezdil. Motor je hlucny a vibrujici i po zahrati. Tohle u auta za pul milionu opravdu ne. A spotreba, ve meste 6,5 a kdyz se na to slapne, neni problem 8. Okresky a dalnice se da jezdit v rozmezi 5,5-6,5. S nizsi spotrebou nejedete, ale vlecete se.
.... Viktorovi z Olomouce projet se třeba s mou oblíbenou Mazda 3 1.6 MZ-CD (HDi) a "tipuji", že hodnocení řízení a motoru v octavii by maličko "posunul/změnil" ...
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 13:30, RE: Není ten motor ...
Kylie napisał:
.... trochu "přechválený"?
Dynamika/pružnost za 2, resp. dokonce za 1*?
Řízení, sedadla - také za 1?
Já bych možná byla maličko "kritičtější" ...
Pěkný den ,-)
To uz je u nas v CR neodbouratelna, neprustrelna a nezboritelna pravda. Ze octavia v dieslu je jedno z nej aut "stredni" tridy :)
Souhlas s Kylie a tim hodnocenim, kapanek neobjektivnim.

Add spotreba: vite, ze takovy Yaris prvni generace, s litrovym 4 valcem, umi jezdit ve meste dokonce za 4 litry? Nekecam, mam vyzkouseno. Jen me vsichni predjizdeli, na 10km jsem dojel o 5 minut pozdeji nez normalne, zavodil jsem s cyklistou vedle me ;)

A docela bych taky uvital add vasapasa u novych aut, kolik teda stoji ten servis atd. Docela zajimavy udaj a nikde se ho jen tak nedoctete.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 14:50, RE: Není ten motor ...
Kylie napisał:
.... trochu "přechválený"?
Dynamika/pružnost za 2, resp. dokonce za 1*?
Řízení, sedadla - také za 1?
Já bych možná byla maličko "kritičtější" ...
Pěkný den ,-)
V prvé řadě sedadla za 1? S tím nemám nejmenší problém ani ve vašem smyslu vnímání. Sedadla v O2 mi přijdou jako velmi pohodlná a konkurence podle mě nenabízí lepší (Volvo - neseděl jsem - nicméně to asi nebude přímý konkurent). Ano, někteří nabízí srovnatelné (tím rozuměj podle mě stejně pohodlné) ale pohodlnější? Podle mě ne.

Ale tady k tomu neustálému rýpání a popichování hodnocení. Jedná se o rubriku ZKUŠENOSTI UŽIVATELE, nikoliv o objektivní test. Jestliže autorovi plně vyhovuje nějaká hodnotící kategorie a není nic, co by vytknul, pak dává 1. Každá zkušenost uživatele je subjektivní. Každý má jiné očekávání a zkušenosti s jinými vozy. A tak je to potřeba také brát. Ano, dozajista jiný má jiné zkušenosti a hodnotil by jinak. Také je nutné přihížet k ceně a provozním nákladům. Jinak by tu asi nemělo vůbec cenu hodnotit takové vozy jako Logan, Octavia, Thalia, Focus, C5 apod. To bychom si tu pak vystačili s Německou svatou trojkou a Lexusy, protože všechno ostatní je trakař ;) Ale i ten trakař někoho dokáže plně uspokojit a pak má zde v hodnocení průměr 1,00000000. To je podle mě pochopitelné a dokonce i logické, ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 14:53, RE: Není ten motor ...
rohYpnol napisał:
V prvé řadě sedadla za 1? S tím nemám nejmenší problém ani ve vašem smyslu vnímání. Sedadla v O2 mi přijdou jako velmi pohodlná a konkurence podle mě nenabízí lepší (Volvo - neseděl jsem - nicméně to asi nebude přímý konkurent). Ano, někteří nabízí srovnatelné (tím rozuměj podle mě stejně pohodlné) ale pohodlnější? Podle mě ne.

Ale tady k tomu neustálému rýpání a popichování hodnocení. Jedná se o rubriku ZKUŠENOSTI UŽIVATELE, nikoliv o objektivní test. Jestliže autorovi plně vyhovuje nějaká hod...
Tím jsem nechtěl nikaj snižovat možnost vyjádřit se k hodnocení uživatele. Od toho tu ta diskuse také je. jen jsem chtěl zdůraznit, o jaké hodnocení vlastně jde...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 15:19, RE: Doporučila bych ...
Kylie napisał:
.... Viktorovi z Olomouce projet se třeba s mou oblíbenou Mazda 3 1.6 MZ-CD (HDi) a "tipuji", že hodnocení řízení a motoru v octavii by maličko "posunul/změnil" ...
Pěkný den
Nevím jak Mazda, ale celý minulý týden jsem jezdil s dieslovým Focusem 1.6, který má mít 80kW a omlouvám se Oktávce, co jsem ji tady tuhle pomlouval. Ten Fokus drncal jako žebřiňák a těch 80kW jsem hledal jenom hodně těžko. Oktávku 1.9 bych za "orla" sice taky neoznačil, ale o nic horší než ten pořád chválenej Focus není. Navíc je opravdu větší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 17:07, RE: Doporučila bych ...
Jenomtak napisał:
Nevím jak Mazda, ale celý minulý týden jsem jezdil s dieslovým Focusem 1.6, který má mít 80kW a omlouvám se Oktávce, co jsem ji tady tuhle pomlouval. Ten Fokus drncal jako žebřiňák a těch 80kW jsem hledal jenom hodně těžko. Oktávku 1.9 bych za "orla" sice taky neoznačil, ale o nic horší než ten pořád chválenej Focus není. Navíc je opravdu větší.
Bacha na věc - Focus se dodává se dvěma verzemi motoru 1.6 TDCi - 66kW a 80kW. Jste si jist, kterou verzí jste jel?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 17:15, RE: Doporučila bych ...
Koloss napisał:
Bacha na věc - Focus se dodává se dvěma verzemi motoru 1.6 TDCi - 66kW a 80kW. Jste si jist, kterou verzí jste jel?
Jsem, byl to ten silnější. Proto jsem byl na něj zvědavej.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 17:19, RE: Doporučila bych ...
Jenomtak napisał:
Nevím jak Mazda, ale celý minulý týden jsem jezdil s dieslovým Focusem 1.6, který má mít 80kW a omlouvám se Oktávce, co jsem ji tady tuhle pomlouval. Ten Fokus drncal jako žebřiňák a těch 80kW jsem hledal jenom hodně těžko. Oktávku 1.9 bych za "orla" sice taky neoznačil, ale o nic horší než ten pořád chválenej Focus není. Navíc je opravdu větší.
... ověřit výkon, "hledat" v celkem "lehkonohém" voze nižší střední 80 kW - pokud jste místo přívěsu za sebou nevozil autobus - tak mi to nějak NEsedí ,-)
Buď jste měl tu "uměle slabší/NEsmyslnou" verzi 66 kW (ta se do mazda 3 ani NEdává, což je ROZUMNÉ!), nebo nebyl to benzín? ,-)
NE NEchci "popichovat", ale když je tenhle motorek v "normálním" stavu a nakrmen "normálním" palivem - "létá" jedna radost (a navíc s docela MALOU spotřebou a to NEříkám já, ale snad všechny testy které o něm já kdy kde četla ...). Takže nevím KDE a v ČEM byla "chyba", ale NĚKDE (určitě) byla ..
A pokud chcete "o motor" "o stupeň" výše, tak asi 2.0D subaru - TO jsou "mňamky" v této kategorii - to co popisujtete o 1.6 HDi 80 kW ve focus - to doce (hrubě) NE"sedí" - nebo s čím/s jakým (obdobným) motorem "porovnáváte"?
Pěkný den, Jenomtak(u ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 17:21, RE: Není ten motor ...
Vywern napisał:
To uz je u nas v CR neodbouratelna, neprustrelna a nezboritelna pravda. Ze octavia v dieslu je jedno z nej aut "stredni" tridy :)
Souhlas s Kylie a tim hodnocenim, kapanek neobjektivnim.

Add spotreba: vite, ze takovy Yaris prvni generace, s litrovym 4 valcem, umi jezdit ve meste dokonce za 4 litry? Nekecam, mam vyzkouseno. Jen me vsichni predjizdeli, na 10km jsem dojel o 5 minut pozdeji nez normalne, zavodil jsem s cyklistou vedle me ;)

A docela bych taky uvital add vasapasa u novych aut, kol...
ANO - octavia NEJ- v dieslu vůz STŘEDNí třídy - ten je na 1čku s *
Pěkný den, Vywern(e ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 17:29, :o)))
Dobrý deň,že ste spokojný s octávkou,tak to Vám verím,ale s tou spotrebou choďte krmiť rybičky do akvárka,normálne som ochotný Vám zaplaťiť za tu ukážkovu spotrebu a keď ju docielite,aj predomnou,tak Vám položím 20 000 Kč na drevo,nie som hrdina sa tu vyťahovať. . .,ale na Octavii II,mám najazdeno 295 000 Km a takychto nezmyslov som nikdy nedocielil,aj keby som neprekročil hranicu 80 Km/hod,tak sme sa pobavili....,ak máte záujem o tu stávku,tak sa mi ozvite.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 17:32, RE: Není ten motor ...
rohYpnol napisał:
V prvé řadě sedadla za 1? S tím nemám nejmenší problém ani ve vašem smyslu vnímání. Sedadla v O2 mi přijdou jako velmi pohodlná a konkurence podle mě nenabízí lepší (Volvo - neseděl jsem - nicméně to asi nebude přímý konkurent). Ano, někteří nabízí srovnatelné (tím rozuměj podle mě stejně pohodlné) ale pohodlnější? Podle mě ne.

Ale tady k tomu neustálému rýpání a popichování hodnocení. Jedná se o rubriku ZKUŠENOSTI UŽIVATELE, nikoliv o objektivní test. Jestliže autorovi plně vyhovuje nějaká hod...
Těžko pojmenovat co je "přímý" konkurent - já to beru trochu "dle tříd" a NEJ- sedadla jsou dle mne ta sportovní (příplatková) v bmw 1 která skoro NEpochopitelně "pojmou" (a "uspokojí") mne i Buřtíka (což je vzhledem k váhovýškovému rozdílu cca 40cm/60kg docela OBDIVUHODNÉ .. ,-)
Mně prostě asi trochu "fascinuje" ta NEnáročnost (a nade mnou a Brumlou tu spoustu diskutujících "ohrnuje" nos (asi že by do "něčeho takového" NEsedli .-) - mně prostě JEN příjde těch JEDNiček a "v nouzi" DVOJek trochu "moc" no ... Jaký vůz ve třídě bych měl měl třeba "za 3?" nebo za "4"? Nebo takové už NEexistují?
Já bych "na vrchol" dala asi tu mazdu (a "fandila" bych impreze 2.0D) ale ANi TY bych asi NEměly TOLIK 1* - jako octavia s popravdě "nic/moc - končícím/letitým motorem" - a je to STEJNÁ kategorie/třída - takže když má tenhle starý 1.9 jedničku a dvojku - CO pak dát těm "novějším/lepším"?
Já "chápu", že jde o ZKUŠENOSTi UŽIVATELE, ale přeci si NEmyslí, že to je NADORAZ to NEJlepší? Nebo?
Ale asi stále ještě platí: "OCTAVIA je NEJlepší naftový vůz STŘEDNí třídy" !!!
Pěkný den, rohYpnol(e .-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 17:33, RE: Doporučila bych ...
Jenomtak napisał:
Jsem, byl to ten silnější. Proto jsem byl na něj zvědavej.
To opravdu působí "podivně" a "překvapivě" ... (a "sedí" to spíše na tu slabou verzi ... nebo jako palivo byla voda, nabo ... nebo nevím ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 17:36, A já se HLÁSÍM ...
mareq3333 napisał:
Dobrý deň,že ste spokojný s octávkou,tak to Vám verím,ale s tou spotrebou choďte krmiť rybičky do akvárka,normálne som ochotný Vám zaplaťiť za tu ukážkovu spotrebu a keď ju docielite,aj predomnou,tak Vám položím 20 000 Kč na drevo,nie som hrdina sa tu vyťahovať. . .,ale na Octavii II,mám najazdeno 295 000 Km a takychto nezmyslov som nikdy nedocielil,aj keby som neprekročil hranicu 80 Km/hod,tak sme sa pobavili....,ak máte záujem o tu stávku,tak sa mi ozvite.
... jako zcela NEstranná (mezinárodní ,-) rozhodčí ...
PS: e-mail je ...
Pěkný den, mareq(u)3333
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 18:10, RE: Není ten motor ...
Kylie napisał:
Těžko pojmenovat co je "přímý" konkurent - já to beru trochu "dle tříd" a NEJ- sedadla jsou dle mne ta sportovní (příplatková) v bmw 1 která skoro NEpochopitelně "pojmou" (a "uspokojí") mne i Buřtíka (což je vzhledem k váhovýškovému rozdílu cca 40cm/60kg docela OBDIVUHODNÉ .. ,-)
Mně prostě asi trochu "fascinuje" ta NEnáročnost (a nade mnou a Brumlou tu spoustu diskutujících "ohrnuje" nos (asi že by do "něčeho takového" NEsedli .-) - mně prostě JEN příjde těch JEDNiček a "v nouzi" DVOJek...
Já chápu že vy nechápete, ale chápete, že já chápu;)))?
K dělení obecně - pro mě prostě asi navždy bude prémiová liga, konzumní mainstream a čína. Porovnávat obyč. vozy s BMW/M-B/Audi/Lexus sice samozřejmě možné je a mnohdy (Accord...) je to i zajímavé. Ale obecně to nemá smysl. Vyzdvihovat sedadla 1er a ještě příplatková je fajn, ale za ně mám 1/4 Fábie. Do Octavie/C5 (naše oblíbené vozy) můžu dát třeba zlatý volant a rubínem obložit celý středový panel, ale pořád to budou jen konzumní produkty.
Co se Octavie jako "NEJlepčího vozu STŘEDNÍ třídy" týká, pak bych toto vnímání neviděl nijak špatně. Ono např. takových Mazd 3 tu moc není a proto Mazda 3 bude "nejlepší vůz střední třídy" pro málo lidí. Octavií je tu ale mraky a při stejném procentu tohoto dojmu nabyde mnohem větší množství lidí. Pro jiné je zas modlou Golf. Někdo zase uznává Japončíky. Stříbrná Octavia na hlínách s křídlem s TDi je podle mě hlavně bonmot některých diskutérů. Jen Citrón zde má v ČR zastání jen u 1 osoby ;p a to jen příležitostně když je zrovna v ČR.
Pokud 1.9TDi jezdí za obdobnou spotřebu a je na tom se spolehlivostí dobře, pak jde o sice zastaralý, ale funkčně plně vyhovující motorizaci s určitými přednostmi oproti vyspělejší konkurenci. Ono je totiž pro mnohé lepší chrochtající traktor než nepojízdný C-R. Kvalitu nafty je podle mě nutné brát jako fakt. Že za to C-R nejspíš ani nemůže, může být spotřebiteli jedno. Kvalitní naftu prostě na čerpačce nepoznáte. Exkluzivní značka také není ani v nejmenším zárukou kvality. U nás např. dopadla nejpropagovanější značka čerpací stanice velmi velmi mizerně (byť je to již delší dobu).
Já hodnocení autora chápu jako - vůz mi plně vyhoovuje a nesetkal jsem se za daný peníz s lepším.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 18:29, spotřeba
Tak ačkoliv jsem zastáncem škodovek i TDi motorů, tak se musím ozvat co se týče udané spotřeby. Já sám mám 1,9 TDi PD ve Fábii a ani v tý Fábii nikdy nedosáhnu týhle spotřeby, to bych musel auto místy tlačit. Reálná nejnižší je tak 4,8 když se jede mimo město a opravdu podle předpisů. Jinak po celém dni ježdění, například po Praze je spotřeba tak lehce přes 6 litrů a ta dálnice, když se jede opravdu na pilu, tak není problém dostat se i k 7,5 litrům. Tohle jsou příklady z mé Fábie a nepředpokádám, že v Oktávce bude spotřeba nižší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 18:46, RE: spotřeba
pan Purkrábek z Purkrabí napisał:
Tak ačkoliv jsem zastáncem škodovek i TDi motorů, tak se musím ozvat co se týče udané spotřeby. Já sám mám 1,9 TDi PD ve Fábii a ani v tý Fábii nikdy nedosáhnu týhle spotřeby, to bych musel auto místy tlačit. Reálná nejnižší je tak 4,8 když se jede mimo město a opravdu podle předpisů. Jinak po celém dni ježdění, například po Praze je spotřeba tak lehce přes 6 litrů a ta dálnice, když se jede opravdu na pilu, tak není problém dostat se i k 7,5 litrům. Tohle jsou příklady z mé Fábie a nepředpokádá...
Pokud se nemýlím, ve Fabii byla 74kW. O2 má verzi 77kW. Dále pokud máte novou Fabii, pak vzhledem k čelní ploče bych se nedivil, kdyby O2 měla nižší spotřebu. Nicméně i vámi uváděná spotřeba je podle mě velmi pěkná.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.03.2009 18:57, RE: spotřeba 4,5l jde to
pan Purkrábek z Purkrabí napisał:
Tak ačkoliv jsem zastáncem škodovek i TDi motorů, tak se musím ozvat co se týče udané spotřeby. Já sám mám 1,9 TDi PD ve Fábii a ani v tý Fábii nikdy nedosáhnu týhle spotřeby, to bych musel auto místy tlačit. Reálná nejnižší je tak 4,8 když se jede mimo město a opravdu podle předpisů. Jinak po celém dni ježdění, například po Praze je spotřeba tak lehce přes 6 litrů a ta dálnice, když se jede opravdu na pilu, tak není problém dostat se i k 7,5 litrům. Tohle jsou příklady z mé Fábie a nepředpokádá...
nedávno jsem si koupil Fóbii se stejným motorem, až sní najedu aspon 50 000 tak tu budou popsány moje zkušenosti, zatím sem stím najel 2500 km a v ne zrovna teplém počasí mám průměrnou spotřebu dle dotankování a palubního počítadla kilometrů 4,48l na 100km, až přeměřím počítadlo kilometrů s GPS tak asi udělám korekci, ale nemyslím že to bude v řádech litrů, typuji tak maximálně 2deci. je pravda že jezdím 70% okresky 28% dálnice do tachometrových 150km realita je cca o 10-12 km nižší dle GPS, souhlasím, stou pilou, vozidlo je velmi citlivé na těžkou nohu. Když ale člověk jezdí podle předpisů tak není problém se dostat na hranici 4,5l v případě že se nedostanete tak jako já do městských aglomerací a jezdíte vzdálenosti větší 20 km na jeden start jako je to v mém případě, přiznávám jsou to téměř ideální podmínky ale na to mě nevadí :o)
Tak a teď mě roztrhejte, upozorňuji, že jako většina zde na TipCars nejsem zastáncem vozidel Škoda, koupil jsem jí jen proto, že to byla nabídka kterou by neodmítl nikdo, poctivých 157tis km, vyplněná serviska a od kolegy který dostal služebáka a byl jediným a prvním majitelem.
cena nádherná ale bohužel je to verze Sedan což bylo ohodnoceno jako nejhnusnější vozidlo spolu s Favoritem a Š 120 které kdy MB vyrobila :o)
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.