Smoula napisał:
Jen bych chtel poznamenat ze tento motor nema 74kW, ale 75kW ... a v technicaku to urcite bude napsane :)
Mozna si reknete ze 1kW je vo nicem ... je ... ale 75kW ma prave ty "mensi" zmeny ktere nejsou moc znat ... mechanickej plyn VS. elektronickej plyn kvuli emisim - rozdil v dynamice a ve spotrebe (horsi) ...
Jinak bych rad nejakou podobnou recenzi na motor v O TDI 66kW nebo 81kw... Zajimaly by me naklady na motor ...
Vlastním Octavii Combi TDI 66 kW z r. 98, najeto 250000 km. Motor je absolutně bez problémů. Při 100000 km výměna váha vzduchu, při 240000 km nové žhavící svíčky, při 245000 km oprava starteru, olej nežere, kouřivost jako každé jiné TDI. Nemám klimatizaci, jezdím denně kombinaci mimo město a město, dlouhodobá spotřeba 5,0 l/100 km, na nádrž najezdím bez problémů běžně minimálně 1100 km. Myslím si, že motor je teprve v polovině jeho životnosti. Zajímal by mě jeho výkon a krouťák po tolika kilometrech. Bohužel v místní autorizované servisy nejsou na měření výkonu vybaveny.
Jinak, co se týče auta jako takového, tak při 245000 km měněno ložisko LP kola, oba spodní kulové čepy, pant s omezovačem LP dveří, přední tlumiče mají 70% učinnost, zadní 62% (nedavno jsem je nechal měřit). V interiéru povrzává opěradlo levé zadní sedačky v místě, kde se dotýká plastu, který vede z kufru. Také je vyměněna stahovačka okna LP dveří.
Bohužel se objevila 1. koroze, a to v levém dolním rohu pod madlem osvětlení SPZ na 5. dveří. Auto naprosto spolehlivé, velmi úsporné. Jistě, že verze 81 kW by byla lepší, ale lepší, než 1benzíny.