mufik.martin napisał:
Mate pravdu, ze s Commonraily jsem najezdil opravdu minimum, lepe receno jsem byl jen spoluzezdec nekolikrat v Peugeotu 406 HDI a C5 HDI, ale s TDI mam najezdeno vcelku dost jako ridic a i jako spolujezdec v jinych autech. v Toledi I je hluk priserny, ale stejny motor v kamaradove Golfu 3 kombi je mnohem tissi a zmaheho Octavia 2003 TDI 66 je vubec vcelku tichounka, ale samoztrejmen s HDI se to neda srovnavat. Ja osobne taky budu do ridiny kupovat HDI, ale asi uznate, ze preci jen ty commonraily...
Pane Mufíku, životnost každé věci je ovliněna trochou štěstí a hlavně přístupem k ní.
Příklad:
Na Oct. 1,9TDI 81kw (2000) jsem do ujetí 250 tis od nova namusel kromě 2x váhy a údržby měnit nebo investovat nic. (mluvím o motoru),
kolegové měnili kromě váhy 1x turbo, 1x čerpadlo, 1x ŘJ, žhavící svíčky motoru, a díky prasklému péru na ventilu a spadlému ventilu hlavu (dvě auta, ne u obou), auta kopované stejný den.
I já vím o dílech "ze zaplotu", ale tím přeci nebudu hodnotit kvalitu. Ve firmě jsme museli všechno platit tvrdě servisu Škoda.
S vlastním HDI jsem ujel bohužel pouze ca 10 tis km, závada se neměla téměř šanci projevit. Bratranec, který ho má od roku 2001 měnil zatím řemenici torzních kmitů (pravidlo po 100 tis. km, dnes v ceně váhy vzduchu), termostat a žhavící svíčky (zatím nájezd 150tis. od nova), kamarád 2x řemenici, gufero na vačce a nyní při 210 tis.spojku.
Naopak u dodávky s commonrailem od Opelu musel měnit při 120 tis. vstřikovací element.
Výsledek je tedy z mého pohledu nerozhodný.
Hluk motoru v kabině je pouze sekundární věcí motoru, důležité je odhlučnění - slušný rozdíl a zvýšení hluku je již např., když se z horního nosníku v mot. prostoru u OCT. vyndá "molitanová" ucpávka.
Přesto si troch rýpnu na závěr: Nepsal jste náhodou , že prodáváte Punto a na Prahu Vám stačí Favorit?
A nyní již kupujete HDI pro rodinu.