anonym napisał:
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.
Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků...
Pouzivam subiny zhruba uz dvacet let v podminkach kanadskeho severu (SVX x2, Legacy turbo, Outback, Tribeca) a najezdim rocne zhruba 25 000 km. Co se vykonu tyce, vykony odpovidajici kubatury jsou zcela porovnatelne s Hondou Accord a vzhledem k tomu, ze ctyrkolka ma vetsi ztraty v komplikovanejsich rozvodech tak na suche vozovce je Honda kapanek rychlejsi. Co se kvality zpracovani tyce, domnivam se, ze odpovidajici modely jsou srovnatelne s japonskym prumerem, kvalita interieru je rovnez srovnatelna. Domnivam se rovnez, ze dvouliter je na Legacy malo - osobne bych dal prednost 3.0R typu s petistupnovym automatem, i kdyz musim uznat, za tato kombinace bude ziznivejsi(Tribeca bere mezi 11 a 15L/100km, zalezi na podminkach, druhe cislo je -30 stupnu spatne protazene silnice, sviznejsi jizda).
Co se tyce vykou boxeru, zatim nemam problem s zadnym z mych vozu (v soucasnosti Porsche 911 C2 typ 997, Tribeca 3.0) - i kdyz musim uznat, ze mi v prime care sedmilitrova Corvette za sucha v lete ujede), a tak si skoro myslim, ze kapanek prehanite.
Zaverem mohu rici, ze jsem dal prednost Tribece pred Cayennesestivalcem pro krasny a kultivovany zvuk motoru a pro skvelou kvalitu. Na sve stare subiny vzpominam s laskou a uvazuji o koupi nove Imprezy pro dceru...