anonym napisał:
Obávám se, že tyhle argumenty šéfa nepřesvědčí. V podstatě se tady říká - kupte si o rok, o dva starší vůz s vyšší spotřebou a drahým servisem, který vyjede o něco dál a o má tišší motor. Budou to pro šéfa přesvědčivé argumenty? Obávám se, že nikoliv. Toho zajímá především spotřeba a další náklady a tady Octávia 1.9TDI bude těžko hledat protiargumenty. Snad jen ten přívěsný vozík, ale když to dodnes tahala Fabia (třebas s úspěchem mizerným), asi odmítne poslouchat konstatování, že Subaru tahá lí...
Já si dovolím reagovat na ten motor typu Boxer, kde pan Šikl tady už před časem citoval nějaké křídové papíry Subaru.
Realita je taková že nízké těžiště boxerů je jejich jedinou výhodou, jinak převažují víceméně samé nevýhody. Každý kdo má trošku ponětí o konstrukci spalovacích motorů (což nejsou středoškoláci z Tipcarsu) tohle ví a koneckonců právě pro nevýhody boxerů jiné automobilky motory (a i zbytek auta) tekhle nestaví - v konkurenci daleko praktičtejších aut a požadavků běžných zákazníků by to neobstálo. Subaru jsou jistě skvělá auta pro skalní fandy 4x4, bohužel zbytek auta je spíše podprůměrný. I když tohle o Legacy neplatí, tolik, jako o Foresteru nebo Imprezze.
Srovnání 2,0TFSi a atmo boxerů s poměrně nepříznivým průběhem točivého momentu (přesněji on je jakžtakž příznivý, ale zase za cenu poměrně nízkého litrového výkonu -tady se právě projevují limity boxeru) - no to mi doslova vyrazilo dech. (kromě toho že někdo srovnává motory s EIII a EIV).
A jinak argumenty o redukčních převodovkách - ty mají smysl ve vyloženě extrémních podnmínkách, kde bývá obvykle limitující světlá výška vozu. Jak chce někdo sjíždět autem sjezdovku -= poškozovat cizí pozemek - to člověk žasne, co jsou někteří lidi schopný vymyslet. Obávám se, že redukční převodovka je ve většině aut vyloženě pro parádu, nehled nato, že tazatel pravděpodobně do takových extrémních podmínek nevyjíždí. Pár lidí jsem už vytahoval, s redukční převodovkou se zahrabali, protože jí nezařadili pod kopcem, ale až na kopci.
Jinak šéfovi se nedivím. Pana Šikla bych pochválil, že konečně neudělal tolik hrubek, jak je jeho zvykem.