0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia 1.6 MPI a zkušenosti majitele po 620 000 km

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
marekkn
ilość wystąpień1
data registracji29.11.2014
Sobota 29.11.2014 13:52, náhraní auto
dobrý den. kvůli Vám jsem se musel registrovat. Obdivuji vaší porci kilometrů, Taky nyní dojíždím 1 auto - FFocus I, ale naftu, protože do něj již není třeba nic investovat. Auta, kterého se ale nezbavím je Subaru Outback, protože benzin je benzin . Chěl bych podpořit předřečníka ohledně alternativních paliv. Skuste pouvažovat o MB E classe na CNG - máte jistotu startování, komfort větší než u Loganu i OIII a hlavně vetší nádrž na benzín než Passat 1,4 TSI CNG - přece jenom síť stanic CNG není ještě dostatečná. Tažné myslím není problém. Hezký den
reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Wtorek 10.03.2015 15:47, Den "D" objednání vozu.
Tak dnes jsem si zadal u dealera objednávku na nový vůz. Nakonec jsem se rozhodl pro Octavii III v kombíku. S motorem 1.8TSI ve výbavovém stupni Ambition. K příplatkové výbavě jsem si zadal balíček Ambition plus hlavně kvůli tempomatu, paket na špatné cesty a už jen tažné zařízení a rezervu. Není toho moc, ale další příplatky nemám k zapotřebí. Tak uvidím jak mě bude sloužit po dobu minimálně 5-let. Co se týče mého současného vozu, ještě s ním mám v plánu jet v květnu do Norska na ryby, než se nový vůz dostatečně zaběhne. A pak se uvidí co s ním. Pokud byla řeč o financování (děkuji za tipy), na operativní leasing jsem nešel z toho důvodu, že můj nájezd činí 70-80000km ročně a za km projeté navíc bych platil jaké-si penále. Což o to, ale mám radši věci které vlastním, než když mám něco napůl... :D Jinak konečná cena vozu je ovlivněna slevou kterou jsme si s prodejcem vyjednal, takže na konfigurátoru není odpovídající. http://cc-cloud.skoda-auto.com/cze/cze/cs-cz/5e5/68815#!cc-instance=CZE
reagować
Skipy
ilość wystąpień12
data registracji30.08.2010
Środa 01.04.2015 17:27, Pěkné počtení :)
Tak to ta OII v dieselu s nájezdem 500 tisíc km, kolem které se na podzim dělalo takové haló, působí trochu směšně...
Zkuste napsat do škodovky, třeba bude mít o to auto zájem :D, když ho nechcete prodávat (ani se nedivím).
Jinak gratuluji k výběru OIII 1.8 TSI, vzhledem k Vašemu nájezdu to bude hodně zajímavý.
reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Środa 15.04.2015 15:23, RE: Pěkné počtení :)
No psát do škodovky určitě nebudu, zase tak velkou reklamu jim dělat nebudu. :) Mimochodem včera jsem si nový vůz převzal od prodejce. Ještě jsem tam nechal na nový vůz dovybavit lapače nečistot jak v předu tak i vzadu. Jelikož je auto v záběhu, počítám že první výměna oleje bude již po víkendu. To už bude mít prvních 1000km předpokládám najeto. Nové auto zpočátku nehodlám nijak zatěžovat, takže se současnou Octávií to budu měsíc, možná dva střídat, než se motor zaběhne dostatečně. Jinak staré auto již muselo uvolnit místo v garáži novému, takže odpočívá na dvoře venku. Se starou Octávií hodlám vyrazit ještě do Norska na ryby a pak až se vrátím se toho auta po 10-ti letech zbavím likvidací.Novou recenzi na OIII 1,8TSI hodlám psát až po 5-ti letech zkušeností, tak snad doufám mi do té doby bude ještě sloužit. :)
reagować
Bryan99
ilość wystąpień1
data registracji11.05.2015
Poniedziałek 11.05.2015 19:12, TSI
Gratuluji k výběru nové Octavie III.
Pouze bych chtěl poznamenat, aby jste nebyl zklamaný z životnosti nového motoru 1,8TSI.
Tyto motory už rozhodně nenajedou 500000 km. Domnívám se že nenajedou ani 400000, maximum bude někde kolem 300-350tis.km, a pak bude nutné velká generálka.
Bude mě velmi zajímat vaše osobní zkušenost.
Rád bych vám popřál stejně bezproblémový provoz, ale myslím že to bude trochu horší.

A hlavně opatrně s turbem, dochlazovat !

reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Wtorek 12.05.2015 08:49, RE: TSI
Bryan99 napisał:
Gratuluji k výběru nové Octavie III. Pouze bych chtěl poznamenat, aby jste nebyl zklamaný z životnosti nového motoru 1,8TSI. Tyto motory už rozhodně nenajedou 500000 km. Domnívám se že nenajedou ani 400000, maximum bude někde kolem 300-350tis.km, a pak bude nutné velká generálka. Bude mě velmi zajímat vaše osobní zkušenost. Rád bych vám popřál stejně bezproblémový provoz, ale myslím že to bude trochu horší. A hlavně opatrně s turbem, dochlazovat !
Děkuji, jinak co se týče motoru. Sám se přiznám, že jsem na něj také docela zvědavý. Nejsem závodník, abych jezdil pořád pod plným plynem, takže obavy o dochlazování turba nebudou na místě. Výkonově by mě stačila i slabší motorizace, jenže maloobjemová turba se mě nikdy nezdála (a nezdají) jako dobrá volba a tak jsem šel do většího motoru. Osobně se domnívám, že by turbíčko v 1,8TSI by se nemuselo až tak pořád šíleně točit již od rozjezdu. Jasně, je to další kurvítko co se může časem odporoučet, o tom žádná. Pak tu máme přímý vstřik a nepřímý vstřik. Nepřímý v střik v 1,6MPI měl jednu velkou výhodu a to že oplachoval ventily, byly pořád čisté. Což u přímého vstřiku asi nebude možné, stejně tak i přestavba na plyn. O té jsem nikdy neuvažoval a ani nebudu. Jak do 1,6 tak i do současného tankuji pouze Vervu 100, nebo Maxxmotion 100. Rozhodně se myslím že největším faktorem co se týče spolehlivosti bude jak se člověk k tomu motoru bude chovat.

reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Wtorek 12.05.2015 14:37, Vyber medzi mazdou a skodou
Asi to uz je offtopic a malo by sa to dat do ineho vlakna, ale za mna jednoznacne mazda 6. Tu je jeden z dovodov: http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000612/1470865/Motory-TSI-maju-problemy-so-spotrebou-oleja--poistovna-rusi-zmluvy Zial, kedze robim pre nemecku firmu, mozem len povedat, ze ak nieco nemci vedia, je to vytiahnut peniaze zo zakaznika. Kvalitu by som tu ale nehladal. O motoroch TSI sa toho uz pisalo dost, od rozvodov, cez napinacie klapky a tesnenia pod turbom, a teraz aj toto. Ak chcete pri nakupe minimalizovat riziko poruchy, VW benzinovym pokusom by som sa urcite vyhol. Okrem toho, mate dost vysoky najazd a v aute teda travite vela casu, nechcete si preto skusit aj ine auta? :) Na vasom mieste by som ale zobral nejaky V6 motor a dal ho do plynu. Len v tejto dobe ich uz vela vhodnych nebude. Po dialnici bude urcite tichsi, a naklady na palivo budu nizsie.
reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Piątek 15.05.2015 09:30, RE: Vyber medzi mazdou a skodou
Citroenak napisał:
Asi to uz je offtopic a malo by sa to dat do ineho vlakna, ale za mna jednoznacne mazda 6. Tu je jeden z dovodov: http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000612/1470865/Motory-TSI-maju-problemy-so-spotrebou-oleja--poistovna-rusi-zmluvy Zial, kedze robim pre nemecku firmu, mozem len povedat, ze ak nieco nemci vedia, je to vytiahnut peniaze zo zakaznika. Kvalitu by som tu ale nehladal. O motoroch TSI sa toho uz pisalo dost, od rozvodov, cez napinacie klapky a tesnenia pod turbom, a teraz aj toto. Ak chcete pri nakupe minimalizovat riziko poruchy, VW benzinovym pokusom by som sa urcite vyhol. Okrem toho, mate dost vysoky najazd a v aute teda travite vela casu, nechcete si preto skusit aj ine auta? :) Na vasom mieste by som ale zobral nejaky V6 motor a dal ho do plynu. Len v tejto dobe ich uz vela vhodnych nebude. Po dialnici bude urcite tichsi, a naklady na palivo budu nizsie.
Smůla, já již vůz vlastním, takže uvidím jak dlouho mě bude sloužit. Celé to bude také o tom jak se řidič k autu bude chovat. Samozřejmě, pod kapotou mého auta radši bych viděl atmosférický motor, ale ono dnes není jednoduché si vybírat v dnešní přetechnizované době. Maloobjemová turba jsou dle mého nesmysl a tak jsem šel do 1,8TSI která je, pravda ještě neodzkoušená, zcela jiná jak v Octavii ve druhé generaci. Nu uvidíme. Za pět let napíši klidně další novou recenzi na OIII. Teď je těžké to hodnotit.

reagować
maselo
ilość wystąpień1
data registracji21.05.2015
Cztwartek 21.05.2015 22:49, Este dotaz k 1,6MPI
Čítal som si vašu recenziu na Octaviu 1,6MPi zaujímala by ma informáciu ohľadne jazdných vlastnosti s Karavanom. Spomínali ste že ste ťahali touto Octaviu prives Adriu. Ako sa to chovalo aká bola spotreba postačuje tento motor na ťahanie z pohľadu výkonu? ďakujem,
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Sobota 23.05.2015 20:20, několik nejasností
1) tak za prvé, při takovém nájezdu a takovéto motorizace by měla být priorita LPG.vedle ekologie jsou reálné náklady 55-60% oproti benzinu, tzn. při tom nájezdu uspora zhruba 700 tisíc. (životnost stejná)

2) při takovém nájedu je pořizovací cena pouze malým zlomkem celkových nákladů.
tady bych jednoznačně uvažoval o něčem lepším.

3) obrovská porce času strávená za volantem. Pán je asi masochista jezdit o oktávkou a ještě s MPI

Ale pokud je štastný, přeji mu s oct asi už novou spoustu bezstarostných km bez nehod
reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Poniedziałek 25.05.2015 08:54, RE: Este dotaz k 1,6MPI
maselo napisał:
Čítal som si vašu recenziu na Octaviu 1,6MPi zaujímala by ma informáciu ohľadne jazdných vlastnosti s Karavanom. Spomínali ste že ste ťahali touto Octaviu prives Adriu. Ako sa to chovalo aká bola spotreba postačuje tento motor na ťahanie z pohľadu výkonu? ďakujem,

Viz vaše odpovědi jsou na soukromém emailu.
reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Poniedziałek 25.05.2015 09:25, RE: několik nejasností
Zvirak napisał:
1) tak za prvé, při takovém nájezdu a takovéto motorizace by měla být priorita LPG.vedle ekologie jsou reálné náklady 55-60% oproti benzinu, tzn. při tom nájezdu uspora zhruba 700 tisíc. (životnost stejná)2) při takovém nájedu je pořizovací cena pouze malým zlomkem celkových nákladů.tady bych jednoznačně uvažoval o něčem lepším.3) obrovská porce času strávená za volantem. Pán je asi masochista jezdit o oktávkou a ještě s MPI Ale pokud je štastný, přeji mu s oct asi už novou spoustu bezstarostných km bez nehod
Nezlobte se na mě, ale na plyn jezdit jsem vůbec neuvažoval. A ani nebudu, i kdyby mě přesvědčovalo několik ekologicky i ekonomicky založených řidičů. Naftová auta moc také nemusím. Bohužel já mám priority jiné. Přijdu k autu, odemknu, zapnu se, nečekám až se mi všechny kontrolky pohasínají, otočím klíčem a jedu. To celé musí auto zvládnout do 10sec. Ujedu třeba jen pár km, a zase vylezu, třeba 5x a někdy zase poposkakuji po Praze celý den. Pak jsou tu časté dálniční jízdy, i občasné víkendové tahání vleku. Tyto všechny režimy musí auto zvládnout bez jediného zaváhání. Co se týče motoru. 1,6Mpi, jsem zvolil proto, že se jedná o konstrukčně jednoduchý motor, který na rozdíl od dnešních moderních nemá tolik věcí co se může porouchat. V současné době s OII už nejezdím, bude se za týden odhlašovat a likvidovat. Mám už skoro 2 měsíce za ni náhradu.
reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Środa 03.06.2015 09:33, Auto již vyřazeno fyzicky i z evidence
Včerejší den byl pro mou OII zcela posledním kdy vyjela na svou cestu po vlastní ose. Je to tak, jejím cílem bylo autovrakoviště. Předal jsem jim auto, vycvaknul SPZ, nechal si vystavit protokol o ekologické likvidaci vozu a pak už jen zcela vyřadit z registru a zrušit povinné ručení. Překvapení bylo pro mě, že se to dalo vše zvládnout bez průtahů za 1 den. Jenom ten údiv zaměstnanců autovrakoviště mě mile pobavil. :D
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 03.06.2015 10:57, RE: Auto již vyřazeno fyzicky i z evidence
david1983 napisał:
Včerejší den byl pro mou OII zcela posledním kdy vyjela na svou cestu po vlastní ose. Je to tak, jejím cílem bylo autovrakoviště. Předal jsem jim auto, vycvaknul SPZ, nechal si vystavit protokol o ekologické likvidaci vozu a pak už jen zcela vyřadit z registru a zrušit povinné ručení. Překvapení bylo pro mě, že se to dalo vše zvládnout bez průtahů za 1 den. Jenom ten údiv zaměstnanců autovrakoviště mě mile pobavil. :D


silně pochybuji že auto zvrakují )) známý má velký kovošrot s ekolikvidací a vím co se tam s auty děje. nedivil bych se kdyby s jinými doklady ještě hezkých pár let brázdilo naše či trochu východněji položené silnice
reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Środa 03.06.2015 11:25, RE: Auto již vyřazeno fyzicky i z evidence
tomaskrtek napisał:
david1983 napisał:
Včerejší den byl pro mou OII zcela posledním kdy vyjela na svou cestu po vlastní ose. Je to tak, jejím cílem bylo autovrakoviště. Předal jsem jim auto, vycvaknul SPZ, nechal si vystavit protokol o ekologické likvidaci vozu a pak už jen zcela vyřadit z registru a zrušit povinné ručení. Překvapení bylo pro mě, že se to dalo vše zvládnout bez průtahů za 1 den. Jenom ten údiv zaměstnanců autovrakoviště mě mile pobavil. :D
silně pochybuji že auto zvrakují )) známý má velký kovošrot s ekolikvidací a vím co se tam s auty děje. nedivil bych se kdyby s jinými doklady ještě hezkých pár let brázdilo naše či trochu východněji položené silnice
To už však bohužel není moje starost....ale jinak s tebou mohu klidně i souhlasit.
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Środa 03.06.2015 22:22, RE: Auto již vyřazeno fyzicky i z evidence
tomaskrtek napisał:
david1983 napisał:
Včerejší den byl pro mou OII zcela posledním kdy vyjela na svou cestu po vlastní ose. Je to tak, jejím cílem bylo autovrakoviště. Předal jsem jim auto, vycvaknul SPZ, nechal si vystavit protokol o ekologické likvidaci vozu a pak už jen zcela vyřadit z registru a zrušit povinné ručení. Překvapení bylo pro mě, že se to dalo vše zvládnout bez průtahů za 1 den. Jenom ten údiv zaměstnanců autovrakoviště mě mile pobavil. :D
silně pochybuji že auto zvrakují )) známý má velký kovošrot s ekolikvidací a vím co se tam s auty děje. nedivil bych se kdyby s jinými doklady ještě hezkých pár let brázdilo naše či trochu východněji položené silnice


Presne tak. Zacne druhy zivot s nejakymi 250 000 na tachometru.

reagować
david1983
ilość wystąpień42
data registracji19.04.2013
Cztwartek 04.06.2015 08:29, RE: Auto již vyřazeno fyzicky i z evidence
bitner napisał:
tomaskrtek napisał:
david1983 napisał:
Včerejší den byl pro mou OII zcela posledním kdy vyjela na svou cestu po vlastní ose. Je to tak, jejím cílem bylo autovrakoviště. Předal jsem jim auto, vycvaknul SPZ, nechal si vystavit protokol o ekologické likvidaci vozu a pak už jen zcela vyřadit z registru a zrušit povinné ručení. Překvapení bylo pro mě, že se to dalo vše zvládnout bez průtahů za 1 den. Jenom ten údiv zaměstnanců autovrakoviště mě mile pobavil. :D
silně pochybuji že auto zvrakují )) známý má velký kovošrot s ekolikvidací a vím co se tam s auty děje. nedivil bych se kdyby s jinými doklady ještě hezkých pár let brázdilo naše či trochu východněji položené silnice
Presne tak. Zacne druhy zivot s nejakymi 250 000 na tachometru.
No nevím zda by se jim to vyplatilo takhle hodně stočit. Stav vozu byl takový, že už vyžadoval generální opravu podvozku, překroužkovat motor, doplnit chybějící díly interiéru, případně vyměnit za nové. Že byl interier celý rozvrzaný, nemusím připomínat. Prasklé čelní sklo v pravém dolním rohu. Lak karoserie zdobil samý škrábanec od větví a sem tam nějaká ďubka. Takže na autě by bylo určitě dost práce, aby se to dalo aspoň do prodejného stavu. Spíš bych to viděl, že použijí skelet na nějakou bouračku poskládanou z několika aut. Ale u nás v ČR stejně nic není nemožné.

reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Cztwartek 04.06.2015 09:01, RE: Auto již vyřazeno fyzicky i z evidence
david1983 napisał:
bitner napisał:
tomaskrtek napisał:
david1983 napisał:
Včerejší den byl pro mou OII zcela posledním kdy vyjela na svou cestu po vlastní ose. Je to tak, jejím cílem bylo autovrakoviště. Předal jsem jim auto, vycvaknul SPZ, nechal si vystavit protokol o ekologické likvidaci vozu a pak už jen zcela vyřadit z registru a zrušit povinné ručení. Překvapení bylo pro mě, že se to dalo vše zvládnout bez průtahů za 1 den. Jenom ten údiv zaměstnanců autovrakoviště mě mile pobavil. :D
silně pochybuji že auto zvrakují )) známý má velký kovošrot s ekolikvidací a vím co se tam s auty děje. nedivil bych se kdyby s jinými doklady ještě hezkých pár let brázdilo naše či trochu východněji položené silnice
Presne tak. Zacne druhy zivot s nejakymi 250 000 na tachometru.
No nevím zda by se jim to vyplatilo takhle hodně stočit. Stav vozu byl takový, že už vyžadoval generální opravu podvozku, překroužkovat motor, doplnit chybějící díly interiéru, případně vyměnit za nové. Že byl interier celý rozvrzaný, nemusím připomínat. Prasklé čelní sklo v pravém dolním rohu. Lak karoserie zdobil samý škrábanec od větví a sem tam nějaká ďubka. Takže na autě by bylo určitě dost práce, aby se to dalo aspoň do prodejného stavu. Spíš bych to viděl, že použijí skelet na nějakou bouračku poskládanou z několika aut. Ale u nás v ČR stejně nic není nemožné.


Rekl bych, ze pokud je na tom slepice a dokonce to jezdi, tak je vse ostatni naprosto nepodstatne
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Cztwartek 04.06.2015 09:10, RE: Auto již vyřazeno fyzicky i z evidence
bitner napisał:
david1983 napisał:
bitner napisał:
tomaskrtek napisał:
david1983 napisał:
Včerejší den byl pro mou OII zcela posledním kdy vyjela na svou cestu po vlastní ose. Je to tak, jejím cílem bylo autovrakoviště. Předal jsem jim auto, vycvaknul SPZ, nechal si vystavit protokol o ekologické likvidaci vozu a pak už jen zcela vyřadit z registru a zrušit povinné ručení. Překvapení bylo pro mě, že se to dalo vše zvládnout bez průtahů za 1 den. Jenom ten údiv zaměstnanců autovrakoviště mě mile pobavil. :D
silně pochybuji že auto zvrakují )) známý má velký kovošrot s ekolikvidací a vím co se tam s auty děje. nedivil bych se kdyby s jinými doklady ještě hezkých pár let brázdilo naše či trochu východněji položené silnice
Presne tak. Zacne druhy zivot s nejakymi 250 000 na tachometru.
No nevím zda by se jim to vyplatilo takhle hodně stočit. Stav vozu byl takový, že už vyžadoval generální opravu podvozku, překroužkovat motor, doplnit chybějící díly interiéru, případně vyměnit za nové. Že byl interier celý rozvrzaný, nemusím připomínat. Prasklé čelní sklo v pravém dolním rohu. Lak karoserie zdobil samý škrábanec od větví a sem tam nějaká ďubka. Takže na autě by bylo určitě dost práce, aby se to dalo aspoň do prodejného stavu. Spíš bych to viděl, že použijí skelet na nějakou bouračku poskládanou z několika aut. Ale u nás v ČR stejně nic není nemožné.
Rekl bych, ze pokud je na tom slepice a dokonce to jezdi, tak je vse ostatni naprosto nepodstatne


aktuálně na Aukru Superb I 2.0 LPG taxi s nájezdem 600k za 49.000,-. jsem skálopevně přesvědčený že kdyby se předmětná O II nabídla za 30k tak se prodá.
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.