Bryan99 napisał:
Gratuluji k výběru nové Octavie III. Pouze bych chtěl poznamenat, aby jste nebyl zklamaný z životnosti nového motoru 1,8TSI. Tyto motory už rozhodně nenajedou 500000 km. Domnívám se že nenajedou ani 400000, maximum bude někde kolem 300-350tis.km, a pak bude nutné velká generálka. Bude mě velmi zajímat vaše osobní zkušenost. Rád bych vám popřál stejně bezproblémový provoz, ale myslím že to bude trochu horší. A hlavně opatrně s turbem, dochlazovat !
Děkuji, jinak co se týče motoru. Sám se přiznám, že jsem na něj také docela zvědavý. Nejsem závodník, abych jezdil pořád pod plným plynem, takže obavy o dochlazování turba nebudou na místě. Výkonově by mě stačila i slabší motorizace, jenže maloobjemová turba se mě nikdy nezdála (a nezdají) jako dobrá volba a tak jsem šel do většího motoru. Osobně se domnívám, že by turbíčko v 1,8TSI by se nemuselo až tak pořád šíleně točit již od rozjezdu. Jasně, je to další kurvítko co se může časem odporoučet, o tom žádná. Pak tu máme přímý vstřik a nepřímý vstřik. Nepřímý v střik v 1,6MPI měl jednu velkou výhodu a to že oplachoval ventily, byly pořád čisté. Což u přímého vstřiku asi nebude možné, stejně tak i přestavba na plyn. O té jsem nikdy neuvažoval a ani nebudu. Jak do 1,6 tak i do současného tankuji pouze Vervu 100, nebo Maxxmotion 100. Rozhodně se myslím že největším faktorem co se týče spolehlivosti bude jak se člověk k tomu motoru bude chovat.