Paul napisał:
... za zajímavý článek i podnětnou diskuzi pod ním, Nájezd je opravdu ohromný a také mně překvapuje volba 1,6 mpi místo 1,9 TDI. Sice 1,6 je rozhodně tišší a kultivovanější, ale při tomto využití bych to klidně překousnul. Teď neřeším ani tak spotřebu, i když ten propočet uvedený výše stojí za zvážení, ale jak majitel píše, jezdí dlouhé štreky, často s plným autem a po dálnicích. A je rozdíl vyjíždět např. Mohelničák, nebo stoupání na Vysočině s plným TDI nebo Mpi. Ale proti gustu... Co se týká názorů, že to, co dal za servis, by měl jiné auto. Možná ano, ale stejně by jich (s)potřeboval víc a servisovat by je musel stejně. Takto co nejvíc využil stávajícího kapitálu. Dalo by se to poměrně snadno spočítat na kolik by jej vyšel 1 km a letmým odhadem si dovolím tvrdit, že při střídání aut by dost prodělal. Spousta servisních prací co řešil je spotřebního charakteru, kterému by se nevyhnul ani u novějších aut. Stejně je nutno podotkout, že v ČR je 3 leté auto s 240 000 km, i když s pravidelným servisem a v dobrém stavu téměř neprodejné (pokud není za nějakou směšnou cenu). Proto by se musel majitel snížit k podloudným metodám a auto výrazně stočit. To řeší i dotaz proč takových aut na Tipcars apod. je tak málo. 1) buď se stočí a prodají za standardní cenu, 2) zůstanou v rodině původního majitele. Toto auto má smysl úplně dojezdit, nebo nechat v rodině a koupit něco nového. Myslím, že toto chování není v nesouladu s kapitalismem, pokud jej chápeme jako ekonomické chování (tzn. využití kapitálu s produkováním zisku za co nejmenší náklady). Současná podoba kapitalismu - co největší spotřeba, je stav. Navíc je třeba myslet na to, že poklesy a růsty ekonomiky jsou přirozené a pokud by se takto hospodárně chovalo víc lidí opět by se jen změnil stav. Bohatství je stejně jen jedno a přelévá se. Od chudých k bohatým formou moci, a od bohatých k chudým formou převratu (násilí). Aspoň zatím to tak vždy bylo.
Za můj článek nemusíš děkovat, rád se s někým s mojí zkušeností s užíváním auta podělím.