free78 napisał:
Vzhledem k obrovskému nájezdu se domnívám, že skoro nezáleží na kupní ceně vozu. Jen cena paliva je (při spotřebe 7.5/100km a ceně 38Kč/litr) 2.85,- za km jízdy.Pokud bychom uvažovali, že jsme ochotni dát stejnou částku za nákup vozu, dělá to při 737tkm pěknou sumu 2.100.450,- Kč. Za to lze koupit moc pěkné hračky.Dacia co byla doporučena je blbost. Šunt dělanej na nejnišší cenu není asi vhodný kandidát. Taky když v autě trávím tolik času, abych byl schopen najet takové statisíce km, tak si to snad "udělám trochu hezký", ne?I kdybych uvažoval že z výše zmíněných 2.100.450,- bude polovina kupní cena vozu a druhá polovina údržba vozu, tak jsem na pěkných 1.050.225,- Kč (za to je i BMW5 v základu!).Jediné co chci naznačit, je fakt, že zde na kupní ceně vozu nemusí ve výsledných nákladech na 1 ujetý km až tak záležet.-----Dilema Benzín vs. Nafta:Pokud budu předpokládat, že dieselové auto bude mít spotřebu o 1.5 litru na 100km nižší než auto benzínové, tak to dělá rozdíl po ujetí 737 tisíc km (kolik již pán najezdil s Octávií) celkem 420.090,- Kč. To je taky slušná suma.Dieselové auto je zpravidla při nákupu dražší o řekněme 50 tisíc Kč, pořád ale zbývá pěkných 370 tisíc na opravy.----Z předvybraných vozů Škoda OIII a\ Mazda 6 s 2.0 Skyactive se mi líbí oba. Tedy, oba bych si šel vyzkoušet a doufal bych, že mne japonec něčím neodradí (zaslechl jsem něco o horším tlumení hluku od kol např.).---Ještě bych měl jednu takovou myšlenku ohledně paliva. Pokud je nafta zavržena, co takle LPG či CNG? Beru přímo systém zakoupený spolu s novým vozem. Žádnou montáž někde ve stodole. Jde mi o to, že při výše zmíněném nájezdu by při úspoře na palivu 40 procent vycházela moc pěkná úspora 840 tisíc Kč. Obavy o startování odpadají, vůz je schopen nadále jezdit i na benzín.
Tak co se týče sumy propáleného paliva ve prospěch nafty, to neřeším. S tím jsem počítal od začátku. Ale cena vozu? No jistě, jako auta za miliony bych si koupit mohl, ale k čemu mi to bude, když stejnou službu může prokázat i zcela obyčejný rodinný vůz, se kterým mohu jet jak do lesa, na dovolenou do Norska, pak na někdy v týdnu při každodením poskakování po Praze, nebo na denní přelety republikou, schopnost odvézt kdejaký bordel, ať je to suť nebo pytle brambor, k tomu možnost připojení vleku například naložený pískem. Já auto nechci mít jako mazlíka, ale jako dříče co mě nikde nenechá bezmocně stát. Tedy auto musí být pojízdné neustále, když mě někde nechá jde z garáže ven, zatím jsem toho nebyl nikdy nucen použít. Co se týče druhu paliv benzínu vs nafty, o tom už nebudu znovu rozepisovat. Vyšší spotřebu já zkrátka neřeším, též i ceny paliv. To je celé. Co se týče alternativních paliv. Také jsem přemýšlel u varianty OIII 1.4TSI na CNG. Bohužel v této verzi mě zarazila nemožnost instalace tažného zařízení. Zda je to u každého auta a i u Mazdy se mi dopátrat zatím nepodařilo. Takže to nejspíše nepřipadá v úvahu. Nicméně, děkuji za Váš názor.