MHr napisał:
Nevím, co si představuješ pod pojmem "vesnický mechanik", ale nesouhlasím, že je třeba většinu aut (po záruce) vozit do značkových servisů. Je kupa podstatně lepších "neznačkových".
Jak je to s Fiatama nevím, ale já sám mám zkušenosti se servisováním Fordů (Charouz), Oplů (Srba) a VW koncernu a značkové servisy jsou opravdu až na chvostu. S cenou, kvalitou i důvěryhodností. Ten showroom, přijímacího technika v obleku a kafe v kelímku s kupou prospektů vyměním za někoho kdo tomu rozumí a nesnaží ...
Souhlasím, že autorizované servisy Fordu (minimálně oba v Ostravě, se kterými mám zkušenosti), jsou příšerné (velmi mírně řečeno), nicméně naopak s Fiatem a místním zastoupením máme já i otec zkušenosti vynikající (prodej i servis - zakoupena 3 nová auta, servisována navíc další dvě).
Jeden zakoupený ford servisovaný v obou autorizovaných servisech mě absolutně odradil od důvěry k fordům obecně. Když jsem ty zkušenosti popisoval známé, co si koupila C-max, ze kterého byla zpočátku nadšená, tak mi odpověděla otázkou, jestli náhodou nejezdím do servisu v Třebíči - prý velmi podobný přístup spočívající v tom, že auto napojí na diagnostiku a pokud se na ní popisovaný problém (v jejím případě pokles otáček a občasné špatné startování) neobjeví, neuznávají reklamaci a zákazník musí zaplatit tisícovku za diagnostiku.
Takže to není jen o autech, ale i lidech. Myslím, že croma je auto, se kterým si schopný mechanik s patřičným vybavením poradí stejně jako třeba s passatem, nebo možná ještě spíše s vectrou (croma byla vyvinuta ve spolupráci s GM), ale není to auto pro vesnického kutila, který strécům látuje dosluhující žigulíky.