anonym napisał:
Dle oslích počtů:
Palivo: u benzínu 8l/100 a 29 kč. je 232, u LPG 9,5l/100 a 15 je 142. Oslíkovi vychází úspora 90 háků na km. Ale ono záleží jak kdo práská do kočáru.
Podle mýho je potřeba do kalkulace zahrnout životnost nádrže, ty můžou být různý, prý tak mez 6 - 10 lety. Co stojí nová, nevím, hádal bych tak 10 000.
Nevím co stojí revize LPG. Fakt jenom 200 Kč? Včetně revize nádrže?
Nicméně uznávám, že při nájezdu 15 000 za rok se může vyplatit si LPG pořídit, pokud předpokládám, že auto b...
Podle Oslích počtů asi ano. Nicméně podle počtů majitele spotřeba není 9,5, ale 8,5 LPG. Podle Oslích počtů je rozdíl LPG / B95 19%, ve skutečnosti je to kolem 12%. To pak není divu, že Oslíkovi vychází 0,9 Kč/km.
Na tom, jak kdo práská do kočáru... no záleží, ale čím víc bude práskat, tím větší rozdíl ve prospěch LPG. Ale já to počítám pro normální ježdění.
Revize ano, včetně nádrže. Dá se dokonce i za 140. Jde jen o kontrolu papírů a obejití s detektorem plynů. Nová nádrž má zákonem stanovenou životnost 10 let. Výměna stojí, včetně práce do 6 000,-
Jinak ta přestavba, co jsem uvedl je spíše na horní hranic:
"Karburátorové vozy"cca 11.500 - 13.000 Kč, Jednobodové vstřikování (např. MONO BOSCH) kolem 15.000 - 19.000Kč , vícebodový vstřik benzínu (Mpi,...) 17.000 - 23.000Kč, Sekvenční vstřikování LPG od 27.000 do 32.000Kč (vše za 4 válcové verze)
To, jestli je takový nájezd podezřelý, nemá smysl TADY řešit. Protože to nemáme jak ověřit.
Jak s tím souvisí "škodovkář", to nechápu. No Osel asi chápe.