anonym napisał:
Oslíku, to mi vysvětli, proč by musel jezdit na LPG více než 15 000 Km ročně.
No nevím, sám nejsem osel, ale počítat trochu dovedu. Úspora je na palivu u této spotřeby cca 1,25 Kč/km. To je, řekněmě, při nájezdu 10 000 Km ročně, úspora 12 500 Kč ročně v palivu. 10 000 km /rok je průměrný nájezd soukromého auta v ČR.
Naproti tomu přestavba cca 35 000 Kč. Takže se při tomto nájezdu vrátí za 3 rooky. K tomu roční prohlídka 200 Kč, trochu kvalitnější olej - celkem tak 1000 Kč rok.
Takže se to...
Dle oslích počtů:
Palivo: u benzínu 8l/100 a 29 kč. je 232, u LPG 9,5l/100 a 15 je 142. Oslíkovi vychází úspora 90 háků na km. Ale ono záleží jak kdo práská do kočáru.
Podle mýho je potřeba do kalkulace zahrnout životnost nádrže, ty můžou být různý, prý tak mez 6 - 10 lety. Co stojí nová, nevím, hádal bych tak 10 000.
Nevím co stojí revize LPG. Fakt jenom 200 Kč? Včetně revize nádrže?
Nicméně uznávám, že při nájezdu 15 000 za rok se může vyplatit si LPG pořídit, pokud předpokládám, že auto budu pár let jezdit. Psali to přece v německejch časácích... .
Ale hlavně, nájezd 15 000/rok, tedy zhruba 135 000/9 let je mě fakt podezřelej. Být tam jiný číslo, než těch obligátních bazarovejch 120 000 - 140 000, tak bych tomu možná věřil.
Ale u auta s 140 000 by zase neměl mít takový problémy. A to ani u stříbrné octávie, na hlínách atd. Takže proto (hraniční meze výhodnosti LPG, bazarácej stav tachecu a popsaný problémy) se mi kiláče moc nezdají. Ale jsem jen hloupý Osel a mohu se mýlit!
Osel
PS: Nemýlí se přece jenom škodovkář.... .