Paul napisał:
Právě že těch standardních 240 tísíc km JE problém. Běžné služební auto (pochybuju že hi tech diesel za mega a půl si koupí soukromník) najede ročně v pohodě 50 000 i víc km. Dejme tomu že se bude auto odpisovat 4 roky. To máme minimálně 200 000, takže zbývá pár tisíc km a auto je na odpis... Takhle jsem to myslel, není škoda nechat 4 - 5ti leté auto sešrotovat? Pochybuju že někdo bude repasovat triturbo... Nehledě na to, že i "jednoduché moderní" diesely mají podobnou životnost, ne-li nižší. Za...
Sešrotovat pětileté auto by určitě BYLA škoda, ale ono to (myslím) ZDALEKA není tak "dramatické" jak popisujete. PRŮMĚRNÝ roční nájezd je opravdu jen těch necelých 20 tisíc km (např. v česku ještě o něco méně), takže to (tak nějak) "vychází" - a NEbyl by to v praxi až takový problém ani u toho (v celkových počtech spíše výjímečného) vozu s nájezdem 50 t. ročně.
Problém JE, že právě TY se "svážejí" do českých bazarů s MOHUTNĚ podtočenými tachometry. Jinak ony výměny v těch cca 240 tisících sice něco stojí (rozvody a "klasicky" odchází vodní pumpa apod.) ale pokud je tomu vozu OPRAVDU 4-5 let a je jinak vše v pořádku - myslím že ta investice se vyplatí.
Co se "životnosti" CR motorů týče, i v česku (v českém nejprodávanějším auto-magazínu) je zdokumentován případ motoru 1.4 HDi s nájezdem přes MILION kilometrů (BEZ nějakých zvláštních oprav!).
Domnívám se onen "chudák neinformovaný soukromník" by NEměl "problém/chybu" hledat v systému vstřikování (Common rail), ale v "děsivých" poměrech českých autobazarů a praktikách v tomto odvětví vládnoucích .-(
Co se týče oněch taxikářů - NEní to až tak důkaz NADstandardních kvalit motorů TDi, ale spíše "vyjetých kolejí" (nedávno jsem někde viděla tabulku prodejů vozů střední třídy které DRTIVĚ vévodí končící VW Passat a Škoda Superb - obou dohromady se prodá NÁSOBNĚ VÍCE, než všech ostatních modelů dohromady - zkuste to probrat s JAKÝMKOLIV odborníkem/novinářem - nenajdete jediného, který by si myslel, že důvodem je "náskok díky technice, či spolehlivosti". Prostě "vyjeté koleje", neznalost a možná i "zvyk" (+ díky přece jen většímu rozšíření snadnější servis - myslím i neautorizovaný, cenově dostupný ... TO jsou pravé důvody, NE že by ta auta byla lepší či spolehlivější - ono je to občas dokonce naopak.
Pro mne jsou nejlepším vodítkem "kvality" a spolehlivosti (německé) katalogy ojetin - v česku vychází (myslím měsíčník?) OJETINY (často s VELMI PEČLIVÝM mnohastránkovým rozborem co ano, co ne, proč ano/ne, jaký motor jak co proč atd. - to je NAD všechny "bajky a pověry" - a že jsem jich i na TĚCHTO stránkách četla
Jak si povede např. výše hodnocený motor 1.6 TDi v otázce spolehlivosti uvidíme, ale jinak (na to že přišel s opravdu MNOHAletým zpožděním) za konkurencí, tak "jen tak tak" dosahuje kvalit, kterou oni nabízeli "o pětiletku" dříve.
PS: Víceturbové motory ještě NEjsou zcela běžné, ale ROKY jsem zde např. doporučovala motor 2.2 HDi s pořizovací cenou POD milion (konkrétně v C5 a Peugeot 407).
A co se týče spolehlivosti CR ještě jeden konkrétní případ z praxe, nedávno jsem mluvila s kamarádem, majitelem vozu Citroën Xantia 2.0 HDi z roku 1999, tedy jednoho z prvních Common railů a někdy před 2 lety
ho pár drobností potrápilo (ale v praxi "běžné" spotřební věci - jen mu to "vyšlo" že měnil .. 3 věci během 3 měsíců?), nicméně "notoval si", že od té doby už zase jen jezdí a jezdí - čtvrtmilion kilometrů má už nějakou dobu za sebou.
PPS: Co se týče 2.0 TDi a oněch výměn již mezi 150-200 tisíci - to je PRAVDA. Některé (starší) verze TDi si vedly výborně, (trochu zjednodušeně řečeno) bohužel ty novější ...
I proto si myslím že "nářky" nad systémem pumpe-düse NEjsou na místě, v praxi "žil" dokonce DÉLE než koncern vw původně počítal (v "lepších" vozech/modelech bylo PD nahrazeno "ihned", že se v levnějších model dočkalo až TAKOVÉ obliby je skoro NEuvěřitelné a "zaskočilo" to i "zkušené marketinogové mazáky" z VW ,-)
A Audi Q7 prosím opravdu NEee (NEmám tento typ vozů v lásce "obecně" - no snad BMW X6 - na to mám "slabost", i když vlastně vůbec NEvím proč ,-) ale Q7 je "prototypem" jak by auto NEmělo být postaveno - ne, Ne a NE!
Pěkný den (raději s BENZÍNem, nicméně nějaké to bi- tri-turbo... ,-)