Koloss napisał:
Více turbodmychadel na jednom motoru nemůže nějak zásadně změnit maximální výkon motoru, ale spíš kombinací rozdílných charakteristik různě velkých dmychadel lze dosáhnout rovnoměrnějšího dávkování výkonu. Pouze pro vysoký výkon stačí jedno velké turbo, ale aby to nebylo letargické v nízkých otáčkách, kdy je málo spalin a velké turbo neroztočí, tak je potřeba přifouknout malým.
MŮŽEME si sice "hrát se slovíčky", ale ve výsledku BUDE mít onen tri-turbo motor (a jistě NEzůstane u tohoto jediného) vyšší výkon i točivý moment (což je v praxi i u biturbo motorů) - i když SAMOZŘEJMĚ NEjde JEN o ten výkon (na který se dívá VĚTŠINA lidí) ale o krááásně PLNÝ zátah "kdykoliv" od nevidím do nevidím (to pro ty kteří zde nadšeně vzpommínali na KOPANEC TDi - takový KOPANEC nabízí již dnes třeba motor 23d od BMW - ať už v bmw 1, o verzi v 3kové řadě od Alpina nemluvě - TIMto směrem, dle mne, půjde i další výkon ... proč mít záběr jen na "chviličku" jako ve starých TDi, když může být v CELÉM pásmu otáček).
Ještě k tomu "kopanci" a "pláči" že toto systémy CR neumí - NEmyslím že to tak je (pokud porovnáte naměřené hodnoty), jde JEN o POCIT! Elasticita CR dieslových motorů, těch biturbo zvláště, je LEPŠí - jen jak je to předjíždění/zrychlování "sametové/pohodvé", lidem prostě chybí to chvilkové "KOP" - protože ho mají už od otáček těsně nad 1000 a do dieslových maxim - ale holt to prostě asi NEpůsobí tak "efektně" (nicméně takové "stesky" po technicky opravdu PODprůměrných motorech - a když si koupíte JAKÝKOLIV "Gebrauchtwagen-katalog", tak zjistíte, že s onou spolehlivostí to také nebyla až taková sláva - bych NEčekala).
PS: K té elasticitě (která vám - nikoliv VÁM Koloss
- i opravdu velký (před pár lety by to byl spíše vůz VYŠŠí střední třídy) Citroën C5 (který by VĚTŠINA místních diskutérů asi zařadila ZA ona TDi) z 80ti na 120 km/h "hupsne" za necelých 5 vteřin - a to je limitován nejen hmotností, ale i automatickou převodovkou)
Prostě bi-turba a tri-turba (dle mne) JSOU chytrým řešením a ani poruchovost není nijak problematická (pravda NEsmíte tankovat "směsky" všeho možného - což je, uznávám, v česku docela PROBLÉM
PS: Milý Koloss
- znám také bi-turbo motory, kde jsou obě turba STEJNÁ ,-)
- a také (a tam také asi budoucnost směřuje) "dvoukomorová" jedno turba (tj. vlastně bi-turbo "2 v 1"
JÁ si prostě myslím že to JE (správný) směr vývoje (a mé zkušenosti s bi-turby jsou jen ty nejlepší a na TRI-TURBO se moc Moc a MOC těším
Pěkný den (s nějakým "více-turbo-dieslovým" motorem ,-)