pitrs napisał:
No to co napsal Driver, to byl teda šplecht. To můžu klidně napsat, že když si kdokoliv koupí nový, třeba větší, silnější, modernější vůz, kterékoliv značky, tak se bude chovat úplně stejně jako píše Driver o majitelích Fabií, Octavií a Superbů.
Trochu se nad tím zamysli, není to třeba jen nanávist ke značce Škoda? Nebo nebude to asi tím, že škodovek je u nás mnohonásobně víc než automobilů jiných značek? Tudíž asi to riziko, že tě škodovka nějak prasácky předjede bude asi několikanásobně vyšší.
Při přečtení nadpisu jsem si hned zatipoval a trefil jsem se do prvních dvou Nissan a Octavia. Co se týče Nissanu, přesně tento typ si koupil na začátek podnikání náš hospodský jako ojetinu. Jezdil skutečně cestou necestou, choval se k tomu s vědomím, že to jen na začátek a po roce si koupí něco lepšího a nového. A ejhle! I když se "vypracoval" (manželce koupil novou Lagunu, sám má ještě dodávku) s Nissanem se loučil po neuvěřitelných šesti
letech náročné služby. Nové je opět Nissan.
Octávka tady byla několikrát proprána a nebudu nosit vodu do moře. S kvalitou pozinku, robustností karosérie plně souhlasím. Kdysi jsem se ptal: Viděl někdo už rezavou Octávku??? Ptát se můžu i teď po 11 letech ve výrobě. Ovšem se vším, co pan Vaculík napsal o řidičích Oktávek, nesouhlasím. Navíc mě docela namíchla hodně ironická recenze na MB mířená proti Oktávkářům. Sám mám "elegantní Oktáfku kombajn f ropě a na hlínách" (takhle nějak se ti antiškodovkářští bejčci vyjadřují, né?). Ale toto není auto vybrané srdcem, ale čistě účelově a takto se k němu chovám. Nemyju to, údržba až když musím, doveze mě a mou rodinu z místa A do místa B s dobrou spotřebou i pohodlím. S tím prasáctvím to bude spíš tak, jak to napsal PITRS. Často jezdím se svými dětmi a od minulého týdne hrajeme hru: jedu předpisově, poklidně, ale ne úplně jako slimák. Auta, která mě strouhnou přes plnou, ve městě, zkrátka jakkoli zaprasí nahlásím dětem a oni udělají čárku k příslušné značce a typu. Budeme hrát aspoň 3 měsíce a pak zveřejním výsledky. Prozatím uvádím pořadí a počet "prásáků":
1. Renault Laguna 5x
2.. Opel Kadet a Ascona 3x
3. Dodávky všech typů 3x
4.-11. Fábia, Octávia, Felícia, Fiat Tipo, Honda Acord, Wartburg, MB (ani jsem neviděl označení, když mě bral tak 150km/h v obci...), R 19 všichni 1x
Ten šťastný výraz mladíka ve starém Kadetu, když předjížděl (sice docela dlouho, ale já mu to nijak nestěžoval) moje 96kW TDi, byl nezapomenutelný. Myslím, že se udělal hned za první zatáčkou. Zda se ověří zase moje hypotéza, že předjetím Oktávky se zvyšuje sebevědomí řidičů jiných vozů (protože Oktávka pro ně je velký soupeř), vám doložím výše popsanou statistikou za ty tři měsíce. Zatím zdravím koncerňáky i antikoncerňáky.