0
powrót
 

diskuze k tématu: Vybíráme ideální levné auto na víkendové vyjížďky

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, japonská vozidla, německá vozidla, japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 16:49, Obecně
Obecné rady, jak se vyhnout koupi nějakého šrotu se už probíraly mockrát. Úplně nejlepší je zpřízněná duše, která autům skutečně rozumí a je ochotná s vámi vůz zkontrolovat. Pokud někoho takového nemáte, je dobré mít seznam věcí, které je potřeba zkontrolovat a toho seznamu se držet.

První obhlídka by byla lepší bez prodejce, aby nemohl kecáním odvádět pozornost. Zkontrolováním rovnoměrnosti spár mezi díly karoserie a odstínu a kvality laku získáte představu o prodělaných haváriích. Auto za 50 tisíc už něco zažilo, ale dobrá oprava by přesto neměla být příliš vidět. Když ano, tak se na opravách šetřilo.

Před nastartováním motoru je potřeba zkontrolovat olej a vodu v chladiči, olej by měl být bez emulze, to byl problém s těsněním pod hlavou a stejně tak voda by neměla mít olejové skvrny na hladině. Pokud je to možné, vždy chci vidět nastartování studeného motoru, jestli s ním nejsou potíže. Při nastartování by z výfuku neměl jít dým. Po zahřátí nejlépe po jízdě by měl motor na volnoběh běžet rovnoměrně a poměrně tiše.

Pokud se vám auto líbí a máte vážný zájem, je potřeba požadovat dostatečně dlouhou zkušební jízdu, klidně 20 km. Motor se musí zahřát, aby bylo poznat, že se nepřehřívá. Velmi vhodné je projet nějakou hrbolatou okreskou, aby se mohly ozvat vůle na podvozku, které by se projevily klepáním až boucháním. Je potřeba vyzkoušet brždění někde na rovině, nejlépe s lehkým držením volantu, jestli auto nebude mít tendenci zatáčet nebo jen točit volantem. Po zastavení někde na čisté ploše bych počkal, jestli se nebudou objevovat pod autem loužičky.

Jako další možnosti prověření auta se dá udělat STK bez zápisu (na vyžádání), což sice stojí pár stovek, ale člověk pak získá představu o stavu podvozku a brzd (koroze, vůle na nápravách, účinek brzd).

Pokud by to bylo to Mondeo z roku 2001, zajel bych před koupí do nějakého servisu, aby mi změřili tlaky na válcích a koukal bych technikovi pod ruce, co naměřil. Mírné odchylky jsou normální, rozdíl 10% bych nebral. Přímo tady se nabízí dvoulitr s najetými 250 tisíci, kdyby měl dobré tlaky, tak není důvod ho vyloučit.

Tohle všechno předtím, než cokoli podepíšu nebo zaplatím za auto, samozřejmě STK nebo servis je potřeba zaplatit.

Pokud požaduju auto ve slušném stavu, je potřeba počítat s mírně nadprůměrnou cenou. To znamená mít při koupi zjištěnou obvyklou cenu vybraného auta a za vyšší cenu požadovat dobrý stav vozidla. Nepočítejte že vám někdo nabídne výhodnou cenu, dobrá auta za dobrou cenu jsou pryč hned, laik se k nim téměř vůbec nedostane. Když bude cena hodně dobrá, dá se čekat nějaká zrada.

A v bazaru se nenechat ukecat na něco jiného, než pro co jsem přišel (znám i takové případy). Když nenajdu co hledám a něco mi nabídnou, tak se napřed podívám aspoň na internet, co o tom píšou, třeba sem, těch testů jsou tu mraky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 17:46, nechci nikomu dělat reklamu....
...ale existují specializované firmy na poradenství při koupi vozu, tuším že se psaním pro zdejší stránky "přiživuje" i jeden takový pán...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 18:42, RE: Mondeo
Koloss napisał:
Jasně, můj mechanik ho koupil, protože díky výměně těsnění pod hlavou viděl, že je motor uvnitř jak nový a věděl, že jsem nešetřil na náhradních dílech.

Nicméně tvá reakce nepatří na Mondeo jako takové, ale vyslovil jsi obavu, že Šárka L. je trotl a nechá se ukecat do první vraždy, která se namane. Pokud by to tak bylo, čemuž nevěřím, pak můžeme doporučit cokoli od Mondea po Feldu.

Obecně lze souhlasit, že větší jistota pro koupi je od majitele. Já jsem obě svá Mondea koupil od majitelů, s...
Samozřejmě neútočím na Mondeo, ale na možnou obavu z bezhlavého nákupu na základě obecného doporučení modelu. Šárka úplně blbá nebude, to by šla rovnou do bazaru jako do sekáče a neptala by se tady u odborníků .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 18:48, RE: Rok výroby
mufik.martin napisał:
Souhlasím, že rok výroby bych neomezoval. Osobně bych se poohlédl po vozech Ford Escort z posledních let výroby cca 1996 - 2000 s motorem 1.6 benzin. Stojí fakt krásné vymazlené kousky kolem 30 tis a zbyde vám 20 tis na prvotní servis. Mohu jen vřele doporučit server www.bazos.cz kde je spousta těchto aut. Dále jako dobrá a levná alternativa je Renault Megane 1.6 8V, můžete koupit model před faaceliftem 1996 - 1999 za cca 25 - 30 tis v krásném stavu nebo po faceliftu 1999 - 2002 taky s 1.6 16V c...
Pánové, všechno je to pravda, ale takto nakupovat (bez ohledu na rok výroby, ale s ohledem na stav vozidla) může jen někdo, kdo tomu rozumí. Nikoli ona slečna.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 22:14,
A co xsara po faceliftu to jsou dost spolehlivé auta,technika p 306
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.04.2012 10:47, Logan nebo Thalia
Pro nenáročné motoristy, což dle dotazu jistě budou, bych jako zajímavou volbu viděl Logan nebo Thalii. Kolem 50.000 Kč by se daly najít i kusy s úplnou servisní historií od pečlivého majitele. Tahle auta si kupovali dva druhy motoristů - buďto maximálně pečliví, kteří auta garážovali a pečlivě udržovali nebo rasové. Koupě od první skupiny by nemusela být marná. U Logana bych dal pozor na korozi, nejpravděpodobnější místo je v kufru na podbězích - je tam nějaký slabě ošetřený technoligický otvor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.04.2012 18:06, Většina lidí vybírá pro víkendové ježdění spíš luxusnější model
Prostě proto, že si chce ježdění užít, na rozdíl od poskakování v kolonách přes týden. Takže vybírá např. z Mercedesů, BMW a dalších prémiovek.
Ale je pravda, že s obnosem, kterým čtenářka disponuje, se příliš nerozšoupnete...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 29.04.2012 00:51, RE: David straší lidi
David V napisał:
Někomu se může zdát popisování reality jako strašení. Paní chce auto za 50 tisíc, ale nechce do něj dalších 50 nacpat. Co máš za pozitivní radu, kterou Ti pak nebude chtít omlátit o hlavu?
OK, škoda, že není 1. duben, napsal bych poradnu, kterak zachránit auta z kopřiv, která budou vděčná, když se dostanou do spořádané rodiny.
Souhlasím- lepší je "postrašit" a otevřít člověku oči, než aby nezkušený člověk žádající o radu zplakal nad výdělkem... Jinak k doporučovaným vozům můžu přihodit vlastní zkušenosti s provozem:
suzuki swift 1,0 (z roku 1998- takže jako nejspíš doporučovaný swift 2. generace) měla sem sviště dva roky- nikdy mě nezklamal, nevyžadoval žádné technické zkušenosti a byl jak já říkám "blbuvzdorný" - to platí i pro mazdu 323 (z roku 1995) kterou máme v rodině od začátku a se kterou jezdím poslední rok- blbuvzdorný, nenáročný, spolehlivý auto, naše neměla ani jednu poruchu, ale jako u všech japonců nejsou ceny dílů a oprav zrovna nejnižší a nezřídka se na díly čeká i relativně dlouho (díly na suzuki baleno nám šly z japonska 3 týdny a byly za nechutný ceny, na suzuki ignis nám přišly díly za 10 dní a blbej zadní nárazník stál 11 000kč)- takže japonci dokud jezdí tak super (tedy užitnou hodnotou jmenovaný auta nejsou žádný závodní stroje, ale to asi tazatelka stejně nehledá), ale jak přijde porucha tak hrůza....
dále bych mohla říct něco k felicii- 1,3 50kw, měli sme jí od roku 1997- táta jí koupil jako novou do roku 2008- jako jediný byli felicie (a favorit- kterýho nám ukradli) u nás neustále vykradený- dostane se do toho 10letý spoluobčan, dále jako jediná z našich aut i přez veškerou péči nás několikrát vypekla a porouchala se v nejnevhodnější dobu (optimálně cestou na dovolenou), ale je fakt že díly byly za směšné ceny a opravil to kdejaký maník z horní-dolní....

Na závěr se připojuju k doporučení, aby se tazatelka pokud možno vyhnula bazaru a pokud by náhodou neodolala, tak jedině s odborníkem
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 29.04.2012 09:49, Citroen Xantia
Podla mna najlepsie auto, ake si mozete kupit, je Citroen Xantia 1.8. Miesta v nom je vela, podvozok pohodlny asi ako ten v mercedese, a napr v TUV report (test pripravenosti aut na STK) skoncil medzi 10-11 rocnymi autami na 11 mieste, o com sa opelom, fordom a passatom mohlo len zdat. Osobne si myslim, ze je to tym podvozkom, ktory jednoducho vydrzi viac nez normalne tlmice, pri porovnatelnej cene za opravy. + si auto mozte pridvihnut, ked potrebujete ist niekde na polnu cestu (terenak to ale samozrejme nie je). Osobne, keby som teraz kupoval auto do 50 tisic, tak uz mam vybrate.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 29.04.2012 11:32, RE: Nekupovat
Koloss napisał:
Myšlenka s půjčovnou se mi dost líbí, bylo by to jednoduché řešení oproti nákupu podstatně méně starostí. Jen si nejsem jist, zda taková půjčovna dokáže garantovat, že to auto bude k dispozici vždy, když ho budu potřebovat. Třeba na dovolené je potřeba si ho rezervovat dost dopředu a stejně nemá člověk úplnou jistotu, že se na poslední chvíli nic nestane a já pak místo dovolené nebudu mít čím jezdit.
To riziko samozřejmě je,ale řekl bych, že menší, než že přijdou třeba po 14 dnech k autu, a ono z nějakého důvodu nenaskočí...
Uvedl jse to proto, že se na ten problém dá podívat i z jiného úhlu - ale vím že je to mimo zadání....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 30.04.2012 08:53, RE: Nekupovat
Pepe napisał:
To riziko samozřejmě je,ale řekl bych, že menší, než že přijdou třeba po 14 dnech k autu, a ono z nějakého důvodu nenaskočí...
Uvedl jse to proto, že se na ten problém dá podívat i z jiného úhlu - ale vím že je to mimo zadání....
Dva tisíce za víkend za půjčovnu, do roka je 52 víkendů, tj. 104 tisíc... no nevím jestli je to to nejlepší řešení... Někde jsem četl, že nájemné je nejhorší investice.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 30.04.2012 23:05, RE: Nekupovat
Michal napisał:
Dva tisíce za víkend za půjčovnu, do roka je 52 víkendů, tj. 104 tisíc... no nevím jestli je to to nejlepší řešení... Někde jsem četl, že nájemné je nejhorší investice.
Asi záleží. V Praze je dneska většinou lepší byt najímat než pronajímat. Nájmy nízké ceny bytů vysoké.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 01.05.2012 11:01, Proč malá auta???
Dobrý den,

před třemi lety jsem řešil stejný problém, koupit auto za málo, ale chtěl jsem zejména prostor a spolehlivost s dostupnou spotřebou.
A pozor, nakonec jsem koupil za 60tis Toyotu Camry, rok 1993, 2,2 benzin, najeto 219tis km, první majitel s vedenou serviskou až do dnes. Dokonce mi to prodával dealer, který to prodával v roce 93 této první majitelece jako nové (za 950tis Kč!!!).
Auto slouží již tři roky, nyní najeto 286tis km, za tu dobu náklady:
cca 2-3000,- každých 10tis km za olej a filtry,
cca 6.000,- za GO zadních brzd + brzdové trubičky koroze
500,- zatuhlý mechanismus stěračů
500,- tmelová kamufláž koroze abych prošel STK
500,- Kč zavaření výfuku
2500,- odešel zámek dveří, řešeno centrálem na DO od Jablotron.
Toť vše.
Za těch 67.000,-Km si myslím super!
Máme ještě BMW E39 528i, ale v Toyotě je třikrát víc místa, kufr má sna 550litrů, a spotřeba vychází kolem komína na 9,5l/100Km, na dálky za 7-8.
Mám cca 18té auto, ale s tak nízkými provozními náklady v poměru k prostoru, výbavě a bezpečí (je to 5m auto) jsem se ještě nesetkal.
A až dojezdí, tak ji dám do šrotu a ještě prodám světla a předek se sklem na ND a zbytek do šrotu a nemusím se strachovat ze ztráty kupní ceny vs. prodej.
Další takové auto budu určitě shánět opět zachovalého japonce a nechám ho dojezdit až do mrtě a pak pryč.
Zatím jsem neobjevil levnější komfort.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 01.05.2012 19:00, RE: Nekupovat
Petr S napisał:
Asi záleží. V Praze je dneska většinou lepší byt najímat než pronajímat. Nájmy nízké ceny bytů vysoké.
No tak co se týče bytů, tak tam není nad čím uvažovat... kéž by auta stárnuly tak jako byty... pokles ceny prakticky nulový, většinou dokonce nárůst...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 02.05.2012 11:58, RE: Proč malá auta???
Tomáš B. napisał:
Dobrý den,

před třemi lety jsem řešil stejný problém, koupit auto za málo, ale chtěl jsem zejména prostor a spolehlivost s dostupnou spotřebou.
A pozor, nakonec jsem koupil za 60tis Toyotu Camry, rok 1993, 2,2 benzin, najeto 219tis km, první majitel s vedenou serviskou až do dnes. Dokonce mi to prodával dealer, který to prodával v roce 93 této první majitelece jako nové (za 950tis Kč!!!).
Auto slouží již tři roky, nyní najeto 286tis km, za tu dobu náklady:
cca 2-3000,- každých 10tis km za ...
Moje řeč. Sice to je trochu loterie, ale pokud člověk narazí na zachovalý kus s dobrou a jistou historií, byla by hloupost do něj nejít.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 03.05.2012 07:21, RE: Nekupovat
Michal napisał:
Dva tisíce za víkend za půjčovnu, do roka je 52 víkendů, tj. 104 tisíc... no nevím jestli je to to nejlepší řešení... Někde jsem četl, že nájemné je nejhorší investice.
Já toho četl... třeba Ferdu Mravence.
Určitě nebudou vejletit každej víkend (nemoc, prac. zaneprázdněnost, zahr. dovol. a pod), za rok může bejt taková kraksna "spotřebovaná" (ale nemusí)...
"Jediné auto, které vám nezestárne, je to, které si nekoupíte..." Když vezmu v potaz,že žena je v tomhle případě ten z dvojice, kdo zjišťuje co a jak, tak určitě půjčovnu...
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.