David V napisał:
Někomu se může zdát popisování reality jako strašení. Paní chce auto za 50 tisíc, ale nechce do něj dalších 50 nacpat. Co máš za pozitivní radu, kterou Ti pak nebude chtít omlátit o hlavu?
OK, škoda, že není 1. duben, napsal bych poradnu, kterak zachránit auta z kopřiv, která budou vděčná, když se dostanou do spořádané rodiny.
Připomíná mi to dotaz mého podřízeného, který se mě minulý týden zeptal, že zvažuje koupi auta kolem 50tis. na výlety a že slyšel, že dobrý jsou Oktávky. Jestli o nějaký nevím. Já pam, že vim, že jeden známej prodává ojetinový ideál Octávku TDi v kombajnu za 50tis. (což je pravda). Kolega byl nadšen. Jelikož znám jeho nejen motoristické historky (při zkoušce v autoškole málem přejel chodce, před zimou nalil do nádrže škodovky 105 Fridex, aby mu nezmrzl benzín, vzal na sebe vinu při nehodě, protože mu bylo druhého účtastníka líto, je nepřekonatelný v kupování předraženého zboží a služeb a ideální cíl pro podvodníky...), tak jsem ho odrazoval právě výdaji: ať si s tím po koupi sjede do značkového servisu, že mu tam pro jistotu dají originál nové palivové čerpadlo (houpe volnoběh), turbo (občas padá do nouzáku), dvouhmoťák a spojku (stejně by odešel), rozvody (už se blíží interval), preventivně tlumiče a čepy, nové letní pneu, olej, filtry, náplně, aby to měl prostě vcajku atd. S pojistkou (s malusem z minula + havarijní - octávky se kradou), bude na +/- 200tis. a to už se mu vyplatí ještě 50k přidat a má fungl novou ftůru, ve který se s 1,4 59kW aspoň nezabije. Uznal, že výlety vlakem s možností přepravit bicykl mají své kouzlo, zejména finanční.