0
powrót
 

diskuze k tématu: Vybíráme ideální levné auto na víkendové vyjížďky

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, japonská vozidla, německá vozidla, japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 09:24, David straší lidi
Davidovi recenze jsou tak pečlivé, že snad kupující i odradí, když vidí ty náklady. Většina lidí si koupí auto a zbytek věcí nevidí, protože nechtějí. Jako by toho nebylo málo, teroristický útoky, hlad v Africe, propouštění vězňů, protože jsou přeplněný věznice... Lidi jen chtějí svoje auto, po práci si zajet na pořádnej burger, z kterýho ti mastnota teče po bradě, pustit si písničku z jukeboxu a jet spokojeně domů :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 09:42, Nekupovat
Jestli chce tazatel jen jezdit o víkendech (a určitě ne všech), doporučuju autopůjčovnu. Nová fabia se dá půjčit za cca 800Kč/den + nějaký ten benzín = cca 2.000/2 dny. Což znamená na rok stejné náklady jako pořídit vrak, a pak ho s rizikem provozovat. Jelikož evidentně nejsou fanoušci motorismu, a nelpí na vlastnictví auta jako takového, zbavil bych se tak i starostí, kde bude auto parkovat přes týden, a v jakém stavu ho po tom týdnu najdu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 09:46, RE: David straší lidi
Tomi napisał:
Davidovi recenze jsou tak pečlivé, že snad kupující i odradí, když vidí ty náklady. Většina lidí si koupí auto a zbytek věcí nevidí, protože nechtějí. Jako by toho nebylo málo, teroristický útoky, hlad v Africe, propouštění vězňů, protože jsou přeplněný věznice... Lidi jen chtějí svoje auto, po práci si zajet na pořádnej burger, z kterýho ti mastnota teče po bradě, pustit si písničku z jukeboxu a jet spokojeně domů :)
Petr-Tipcars: Davidovy recenze jsou možná odstrašující, ale uvedené náklady jsou naprosto reálné, ta paní musí počítat s výdajem kolem 4.000Kč měsíčně, pokud chce najet 1.000km. To s exekutorem bylo možná už trochu moc, ale třeba otázce financování auta se tady ještě nikdo moc nevěnoval a pokud si k nákladům na provoz a na benzín přidáme ještě úroky, co lidi zaplatí, když si na auto s cenovkou kolem 50.000Kč půjčí...Ale zas je fakt, že venku svítí sluníčko, burgr už se peče, hranolky budou akorát vosolený, v rádiu hrajou postopadesátýšestý hitovku, ze který zaručeně bude cajdák tohoto léta...takže jo, kdo se nechce zatěžovat myšlenkama na to, jestli to, co mu stojí před domem, má šanci i uživit tak, aby mu zbylo aspoň na ten burgr a na ten jukebox...take it easy...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 09:52, RE: Nekupovat
Pepe napisał:
Jestli chce tazatel jen jezdit o víkendech (a určitě ne všech), doporučuju autopůjčovnu. Nová fabia se dá půjčit za cca 800Kč/den + nějaký ten benzín = cca 2.000/2 dny. Což znamená na rok stejné náklady jako pořídit vrak, a pak ho s rizikem provozovat. Jelikož evidentně nejsou fanoušci motorismu, a nelpí na vlastnictví auta jako takového, zbavil bych se tak i starostí, kde bude auto parkovat přes týden, a v jakém stavu ho po tom týdnu najdu...
Petr-Tipcars: To je konstruktivní myšlenka! Pěkně tam nakráčet, říct jim, že si tudle Fabku budu brát minimálně dvakrát do měsíce, ukecat nějakou rozumnou slevu, zkalkulovat a za zhruba stejný peníz neřešit provozní náklady, výměny kol, koupi pneumatik, závady atd...A jako bonus řídit sice Fabku, ale přece jen alespoň relativně bezpečné vozidlo. Akorát se s nimi ještě domluvit, aby ji před výletem přistavili před dům, táhnout se s bagáží k autopůjčovně nezní moc lákavě...ale to je vše o domluvě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 10:58, RE: David straší lidi
Tomi napisał:
Davidovi recenze jsou tak pečlivé, že snad kupující i odradí, když vidí ty náklady. Většina lidí si koupí auto a zbytek věcí nevidí, protože nechtějí. Jako by toho nebylo málo, teroristický útoky, hlad v Africe, propouštění vězňů, protože jsou přeplněný věznice... Lidi jen chtějí svoje auto, po práci si zajet na pořádnej burger, z kterýho ti mastnota teče po bradě, pustit si písničku z jukeboxu a jet spokojeně domů :)
Někomu se může zdát popisování reality jako strašení. Paní chce auto za 50 tisíc, ale nechce do něj dalších 50 nacpat. Co máš za pozitivní radu, kterou Ti pak nebude chtít omlátit o hlavu?
OK, škoda, že není 1. duben, napsal bych poradnu, kterak zachránit auta z kopřiv, která budou vděčná, když se dostanou do spořádané rodiny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 11:10, RE: Nekupovat
anonym napisał:
Petr-Tipcars: To je konstruktivní myšlenka! Pěkně tam nakráčet, říct jim, že si tudle Fabku budu brát minimálně dvakrát do měsíce, ukecat nějakou rozumnou slevu, zkalkulovat a za zhruba stejný peníz neřešit provozní náklady, výměny kol, koupi pneumatik, závady atd...A jako bonus řídit sice Fabku, ale přece jen alespoň relativně bezpečné vozidlo. Akorát se s nimi ještě domluvit, aby ji před výletem přistavili před dům, táhnout se s bagáží k autopůjčovně nezní moc lákavě...ale to je vše o domluvě.
Naloží bágly na záda, k půjčovně dojedou na kole. Musím všechno vymyslet sám ? .
Ne, funguje spousta půjčoven, kde na celoroční objednávku zařídí onen servis přistavení vozu. Vše je o domluvě...
S futsalistama jezdím min 2x za rok do Chorvatska, párkrát do roky (vždy cca 1-3 týdny) jezdí zaměstnanci někam dál půjčeným mikrobusem. Taky jsem ho hned neběžel koupit, i když by se za cca 2-3 roky zaplatil (ojetý). Kde s tím parkovat, pojistka, servis, gumy, STK, dál. známka, úklid... Prostě existuje režim, kdy se podobné služby "vyplatí" využívat...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 12:04, RE: David straší lidi
David V napisał:
Někomu se může zdát popisování reality jako strašení. Paní chce auto za 50 tisíc, ale nechce do něj dalších 50 nacpat. Co máš za pozitivní radu, kterou Ti pak nebude chtít omlátit o hlavu?
OK, škoda, že není 1. duben, napsal bych poradnu, kterak zachránit auta z kopřiv, která budou vděčná, když se dostanou do spořádané rodiny.
Mě to ani nepřijde jako strašení, ale jako uvedení do reality, ono je sice hezké že se dnes auto dá pořídit za pár tisíc, ale někteří lidé moc nechtějí brát v potaz, že i ta největší plečka stojí nemalé peníze jen tím že stojí na ulici nebo v garáži. Pojištění, opravy atd., potom se třeba kupujou ojeté gumy za dvěstě kus a jiné šílenosti, ale to asi každý zná
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 12:29, RE: David straší lidi
David V napisał:
Někomu se může zdát popisování reality jako strašení. Paní chce auto za 50 tisíc, ale nechce do něj dalších 50 nacpat. Co máš za pozitivní radu, kterou Ti pak nebude chtít omlátit o hlavu?
OK, škoda, že není 1. duben, napsal bych poradnu, kterak zachránit auta z kopřiv, která budou vděčná, když se dostanou do spořádané rodiny.
děláš to samozřejmě správně, jen je to pro laika taková léčba šokem. Přirovnal bych to k dovolené. Většinou máš nějakou představu o ceně a na konci dovolené zjistíš, že si zaplatil o 8000kč víc, než bylo v plánu, ale už je pozdě naříkat. Lidi co se kolem aut nemotají, tak skryté náklady nevidí. Já tohle schvaluju.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 12:38, RE: David straší lidi
ivan2 napisał:
Mě to ani nepřijde jako strašení, ale jako uvedení do reality, ono je sice hezké že se dnes auto dá pořídit za pár tisíc, ale někteří lidé moc nechtějí brát v potaz, že i ta největší plečka stojí nemalé peníze jen tím že stojí na ulici nebo v garáži. Pojištění, opravy atd., potom se třeba kupujou ojeté gumy za dvěstě kus a jiné šílenosti, ale to asi každý zná
Petr-Tipcars: Tak tak, David tu dela osvetu, ktere neni nikdy dost. Muzeme se smat rozpocitavani pneumatik, pohonnych hmot a provoznich nakladu na jednotlive kilometry, ale realita je takova a jsou lide, kterym to podle mne muze pomoci. Muzeme s nekterymi vecmi polemizovat, nesouhlasit, ale realita je takova, ze do takove hloubky jako David se nakladovou strankou provozu ojetin podle meho nazoru na tomto ani zadnem jinem ceskem webu jeste nikdo nezabyval. Po precteni jeho clanku nemuze nikdo rict, ze nebyl varovan. Mel by to byt takovy disclaimer v hlave kazdeho...Kazdy rad vybira dalsi auto, ale lidi desne neradi pocitaji na par let dopredu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 13:05, RE: Nekupovat
Pepe napisał:
Jestli chce tazatel jen jezdit o víkendech (a určitě ne všech), doporučuju autopůjčovnu. Nová fabia se dá půjčit za cca 800Kč/den + nějaký ten benzín = cca 2.000/2 dny. Což znamená na rok stejné náklady jako pořídit vrak, a pak ho s rizikem provozovat. Jelikož evidentně nejsou fanoušci motorismu, a nelpí na vlastnictví auta jako takového, zbavil bych se tak i starostí, kde bude auto parkovat přes týden, a v jakém stavu ho po tom týdnu najdu...
Přesně tak. Půjčovna na víkendy a taxi na občasnou přepravu většího nákupu (pominu-li služby nákupu domů či dovoz rozměrnějšího zboží za mírnou úplatu), by se drtivé většině lidí z velkých měst, kteří nepotřebují auto na každodenní dojíždění za prací nebo na převoz nezvladatelníé smečky dětí, VYPLATÍ oproti nákupu novějšího a dražšího auta či ojetiny s neustálými extra náklady.
Člověku, který k autu nemá srdeční vztah a nebaví ho údržba a péče, by se volba autopůjčoven (a nějakého car sharing mnohde už fungujícího) měla nabízet jako první varianta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 13:19, RE: Nekupovat
Pepe napisał:
Jestli chce tazatel jen jezdit o víkendech (a určitě ne všech), doporučuju autopůjčovnu. Nová fabia se dá půjčit za cca 800Kč/den + nějaký ten benzín = cca 2.000/2 dny. Což znamená na rok stejné náklady jako pořídit vrak, a pak ho s rizikem provozovat. Jelikož evidentně nejsou fanoušci motorismu, a nelpí na vlastnictví auta jako takového, zbavil bych se tak i starostí, kde bude auto parkovat přes týden, a v jakém stavu ho po tom týdnu najdu...
Myšlenka s půjčovnou se mi dost líbí, bylo by to jednoduché řešení oproti nákupu podstatně méně starostí. Jen si nejsem jist, zda taková půjčovna dokáže garantovat, že to auto bude k dispozici vždy, když ho budu potřebovat. Třeba na dovolené je potřeba si ho rezervovat dost dopředu a stejně nemá člověk úplnou jistotu, že se na poslední chvíli nic nestane a já pak místo dovolené nebudu mít čím jezdit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 13:43, Mondeo
Já mám stejně jako David Mondeo, ale na rozdíl od něj jsem vlastnil i předchozí generaci a místo toho Escorta bych doporučil Mondeo první generace po rozsáhlém faceliftu v roce 1995, označované Mk2, nejlépe s motorem 1.8 o výkonu 85 kW. Oproti Escortu bude mít sice o litr větší spotřebu, ale získáte auto nejen větší, ale i odolnější, prodávalo se dráž než Escort a na jeho výrobě se nemuselo tolik šetřit. Do ceny 50 tisíc se jich nabízí hodně, náklady na údržbu budou stejné, možná menší než u toho Escorta. Jak už někdo uvedl, i auto z roku 2000 bude mít techniku z roku 1993, kdy se začalo Mondeo vyrábět. Já jsem ročník 1993 měl a auto to rozhodně není špatné, můj automechanik si ho ode mne koupil a jezdí s ním dodnes s minimálními náklady na údržbu. Interiér je docela slušný, potahy se dělaly většinou z odolného veluru (mikroplyš), takový interiér vydrží hodně dlouho.

Já vím, že to už nesplňuje tu původní představu malého auta, ale při představě Felicie jdu pro Mondeo. David sám zmínil Nissan Primera, to je stejná kategorie.

Při zadání vhodných kritérií vypadlo dokonce několik vozidel vyrobených po roce 2001, což je druhá generace označovaná Mk3. To je ovšem extrémní cena, za kterou se bude už skrývat větší prvotní investice. Ovšem je to auto opravdu s technikou roku 2000 na svou dobu solidní bezpečností. Motory 1.8 nebo 2.0 jsou povedené, rozvody mají poháněné řetězem a jediná věc, která by je mohla poškodit jsou rozpadlé klapky v sání. Měl bych obavy, že nízká cena je způsobena právě problémem s těmito klapkami. Pokud by byl motor v pořádku, klapky se dají snadno vymontovat a není problém dále jezdit. Je možné, že toto už předchozí majitel uudělal. Přes větší rozměry a váhu je spotřeba stejná jako u předchozí generace.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 13:47, RE: David straší lidi
David V napisał:
Někomu se může zdát popisování reality jako strašení. Paní chce auto za 50 tisíc, ale nechce do něj dalších 50 nacpat. Co máš za pozitivní radu, kterou Ti pak nebude chtít omlátit o hlavu?
OK, škoda, že není 1. duben, napsal bych poradnu, kterak zachránit auta z kopřiv, která budou vděčná, když se dostanou do spořádané rodiny.
Připomíná mi to dotaz mého podřízeného, který se mě minulý týden zeptal, že zvažuje koupi auta kolem 50tis. na výlety a že slyšel, že dobrý jsou Oktávky. Jestli o nějaký nevím. Já pam, že vim, že jeden známej prodává ojetinový ideál Octávku TDi v kombajnu za 50tis. (což je pravda). Kolega byl nadšen. Jelikož znám jeho nejen motoristické historky (při zkoušce v autoškole málem přejel chodce, před zimou nalil do nádrže škodovky 105 Fridex, aby mu nezmrzl benzín, vzal na sebe vinu při nehodě, protože mu bylo druhého účtastníka líto, je nepřekonatelný v kupování předraženého zboží a služeb a ideální cíl pro podvodníky...), tak jsem ho odrazoval právě výdaji: ať si s tím po koupi sjede do značkového servisu, že mu tam pro jistotu dají originál nové palivové čerpadlo (houpe volnoběh), turbo (občas padá do nouzáku), dvouhmoťák a spojku (stejně by odešel), rozvody (už se blíží interval), preventivně tlumiče a čepy, nové letní pneu, olej, filtry, náplně, aby to měl prostě vcajku atd. S pojistkou (s malusem z minula + havarijní - octávky se kradou), bude na +/- 200tis. a to už se mu vyplatí ještě 50k přidat a má fungl novou ftůru, ve který se s 1,4 59kW aspoň nezabije. Uznal, že výlety vlakem s možností přepravit bicykl mají své kouzlo, zejména finanční.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 13:56, RE: Mondeo
Koloss napisał:
Já mám stejně jako David Mondeo, ale na rozdíl od něj jsem vlastnil i předchozí generaci a místo toho Escorta bych doporučil Mondeo první generace po rozsáhlém faceliftu v roce 1995, označované Mk2, nejlépe s motorem 1.8 o výkonu 85 kW. Oproti Escortu bude mít sice o litr větší spotřebu, ale získáte auto nejen větší, ale i odolnější, prodávalo se dráž než Escort a na jeho výrobě se nemuselo tolik šetřit. Do ceny 50 tisíc se jich nabízí hodně, náklady na údržbu budou stejné, možná menší než u toh...
Koupil ho Tvůj mechanik, protože ho znal. Co si ale přiveze Šárka, když přijde do bazaru s 50tis. s tím, že jí na Tipcars doporučili Mondeo? Určitě Mondeo za 49900, které zvenku vypadá, že má cenu 150tis. a jezdí ještě líp a proto ho není třeba ani zkoušet. Pro jistotu jí ho bazar přiveze na plaťáku až před barák, aby jí ho neojel...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 14:11, RE: Mondeo
Muroň napisał:
Koupil ho Tvůj mechanik, protože ho znal. Co si ale přiveze Šárka, když přijde do bazaru s 50tis. s tím, že jí na Tipcars doporučili Mondeo? Určitě Mondeo za 49900, které zvenku vypadá, že má cenu 150tis. a jezdí ještě líp a proto ho není třeba ani zkoušet. Pro jistotu jí ho bazar přiveze na plaťáku až před barák, aby jí ho neojel...
Pokud půjde paní Šárka do bazaru sama, stejně to dopadne tak, že jen co ji bazarista uvidí, radostně zvolá na kolegu: "Pepiku támdle nám jde perfektní koloušek!" (bezbranný zákazník autobazaru s velkýma očima)
"Honem pojď za ní, ať se zbavíme tý vraždy co nám tu stojí už půl roku támhle v kopřivách." "Myslíš tu lapli se špatným čerpadlem?" "Jo přesně tu!"
"Brejden paninko, tydlencty fordy ftédéičku a fmetle sou fak jako děsný držáky", pravil uznale Lojza a pokýval hlavou až se mu zlatý řetěz kymácel po hrudi sem a tam. "Měli by jsme tu pro vás jednu leštěnku z německa po důchodci...."
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 14:25, RE: Mondeo
free78 napisał:
Pokud půjde paní Šárka do bazaru sama, stejně to dopadne tak, že jen co ji bazarista uvidí, radostně zvolá na kolegu: "Pepiku támdle nám jde perfektní koloušek!" (bezbranný zákazník autobazaru s velkýma očima)
"Honem pojď za ní, ať se zbavíme tý vraždy co nám tu stojí už půl roku támhle v kopřivách." "Myslíš tu lapli se špatným čerpadlem?" "Jo přesně tu!"
"Brejden paninko, tydlencty fordy ftédéičku a fmetle sou fak jako děsný držáky", pravil uznale Lojza a pokýval hlavou až se mu zlatý řetěz k...
Jo. Snad tam sama nepůjde (ostatně David ji bazary na auta v této cenové hladině zcela rozumně nedoporučuje). Ale kdyby měla odborníka k dispozici, tak by se tady neptala, no ne? A kde ho má vzít, když má gympl a fildu, přítel gympl a práva, v rodině taky samí lepší lidi, co po 5ti letech mění škodovky protiúčtem a v servisu si nechávají měnit i lišty stěračů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 14:43, RE: Mondeo
Muroň napisał:
Jo. Snad tam sama nepůjde (ostatně David ji bazary na auta v této cenové hladině zcela rozumně nedoporučuje). Ale kdyby měla odborníka k dispozici, tak by se tady neptala, no ne? A kde ho má vzít, když má gympl a fildu, přítel gympl a práva, v rodině taky samí lepší lidi, co po 5ti letech mění škodovky protiúčtem a v servisu si nechávají měnit i lišty stěračů.
;) Souhlas. Ono už se pak ale nabízí, jestli třeba není v takových případech, kdy by hledání odpovídající ojetiny bylo značně obtížné, zda nevzít novou velmi levnou Thalii II.generace na splátky a mít 4 roky jistoty. Někde byl na netu článek porovnávající koupi zrovna tohoto vozu v hotovosti a na leasing s tím, že na leasing to vyšlo za 3 roky včetně pojištění jen asi o 3 tisíce víc, než v hotovosti...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 15:13, RE: Mondeo
free78 napisał:
;) Souhlas. Ono už se pak ale nabízí, jestli třeba není v takových případech, kdy by hledání odpovídající ojetiny bylo značně obtížné, zda nevzít novou velmi levnou Thalii II.generace na splátky a mít 4 roky jistoty. Někde byl na netu článek porovnávající koupi zrovna tohoto vozu v hotovosti a na leasing s tím, že na leasing to vyšlo za 3 roky včetně pojištění jen asi o 3 tisíce víc, než v hotovosti...
To by platilo pro případ, že je někdo ochotný a schopný zaplatit za 3 roky přes 200tis. (to je přibližně za holou thalii včetně pojištění) + palivo, servisní prohlídky a další běžné náklady na provoz. Tohle je alternativa pro někoho, kdo uvažuje o ojetině přes 100tis. a vyděsí se, jaká rizika a možné výdaje to obnáší.
Tahle Šárka víceméně auto nepotřebuje, chce si jen o víkendu zajet na výlet a za rodičema a počítá s investicí 50tis.. V jejím případě je úspornější řešení kombinace půčovny a taxi.
Tím netvrdím, že je blbost kupovat levná auta. Bratr a švagr si v posledním půlroce pořídili vyvoněné 5ti leté rencky po 30tis.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 15:35, RE: Mondeo
Muroň napisał:
Koupil ho Tvůj mechanik, protože ho znal. Co si ale přiveze Šárka, když přijde do bazaru s 50tis. s tím, že jí na Tipcars doporučili Mondeo? Určitě Mondeo za 49900, které zvenku vypadá, že má cenu 150tis. a jezdí ještě líp a proto ho není třeba ani zkoušet. Pro jistotu jí ho bazar přiveze na plaťáku až před barák, aby jí ho neojel...
Jasně, můj mechanik ho koupil, protože díky výměně těsnění pod hlavou viděl, že je motor uvnitř jak nový a věděl, že jsem nešetřil na náhradních dílech.

Nicméně tvá reakce nepatří na Mondeo jako takové, ale vyslovil jsi obavu, že Šárka L. je trotl a nechá se ukecat do první vraždy, která se namane. Pokud by to tak bylo, čemuž nevěřím, pak můžeme doporučit cokoli od Mondea po Feldu.

Obecně lze souhlasit, že větší jistota pro koupi je od majitele. Já jsem obě svá Mondea koupil od majitelů, shodou okolností jsem obě našel přes Annonci. Člověk který prodává auto sám, ze zákona odpovídá za skryté vady. Já osobně při koupi prodávajícímu říkám, aby vyjmenoval veškeré vady vozidla, protože do smlouvy je budu chtít napsat a pokud se něco vyskytne a nebude to v seznamu a není to opotřebení, tak to budu řešit. Tímto způsobem prodávajícího přesvědčuju, aby nic nezamlčel, dvakrát jsem uspěl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 15:55, Malá auta
David vybral malá auta, která vyhoví té ceně a rokem vyroby alespoň 2000. Jak někdo napsal, tak rok výroby je zavádějící údaj. Já bych zkusil ještě navíc zavrhnout malá auta, ze dvou důvodů.

Prvním je určení - po městě používáte MHD a vozidlo je určeno pro mimoměstský provoz. Takže jízda vyšší a spíše ustálenou rychlostí. Vyšší rychlosti u malých aut často znamenají nárůst spotřeby na úrověň aut střední třídy, jejich malé motory se na dálnici pro dosaení potřebné rychlosti musejí víc snažit. A ve vyšších rychlostech bych raději boural ve větším autě.

Druhým jsou jiné požadavky při výrobě dané cenou vozidel. Při výrobě malých aut je nízká cena zásadním kritériem, je třeba šetřit a nepředpokládá se u nich příliš vysoký nájezd. Proto jsou komponenty spočítané na nižší životnost, než u auta střední třídy, které najede stejný nájezd během podstatně kratší doby. Pokud se tedy výrobci nevloudí do výpočtů nějaká chybička, jako třeba choulostivá přední náprava u Passatu B5, pak se dá očekávat, že i starší auto střední třídy dokáže sloužit déle a patrně s nižšími náklady, než mladší malé auto.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.