0
powrót
 

diskuze k tématu: Vybíráme ideální levné auto na víkendové vyjížďky

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, česká vozidla, japonská vozidla, německá vozidla, japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 06:12, rada
No to jsem fakt zvědavý, co se tu po týdnu dočteme. Za sebe se budu opakovat, ale koupil bych Fiat Punto II 1.2 8V s klimatizací. Pro dva klidně 3dveřový. Vloni jsem ho kupoval pro přítelkyni, vybíral jsem z těch (tehdy) levnějších kousků a počítal s rezervou na servis. Vyplatilo se - po roce u nás trvá spokojenost. Jednoduché auto s levnými díly (měnil jsem např. přední tlumiče - plynokapalinové zn. Kayaba vyšly v páru na cca 2 tisíce), nezničitelným motorem a nízkou spotřebou (i čistě městský zimní provoz do 6,5 l/100 km).

Oproti fabii lze vybírat za stejné peníze ze zachovalejších a vybavenějších kousků. Samozřejmě, že za 50 000 lze koupit leccos, ale nikdy to nebude ideální zánovní auto - s nějakými mouchami je nutné počítat, na koupi si s sebou vzít třeba mechanika (dá se zaplatit, když není známý) a vybírat podle celkového stavu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 06:55, rada
Radil bych výměnu muže za chlapa, dokud je čas. Ten, který nechá ženu, která navíc vůbec autům nerozumí, starat se o výběr a nákup auta, nebude zrovna opora pro život... A pokud je úplně levý na tohle a neumí si ani informace zjistit, bude to stejné i v ostatních věcech.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 08:36, rada
Za 50 tisíc se vybírá auto spíš podle stavu a roku výroby než co jiného. Navíc na malý nájezd stačí i něco malého, pokud nejsou tazatelé přerostlí. Myslím si, že mimo fabie, která bude vždy dražší, je výběr velký. Limitující je počet najetých kilometrů, v téhle ceně to bude i víc jak 100 tisíc. Punto zde nabídnuté je dobrá volba, hlavně motor 1,2 8V je prověřený. Já nabízím Clio II s motorem 1,2 8V, což je skoro totéž, nebo i malé Twingo. Všechny 3 vozy jsou jednoduché a mají nízkou spotřebu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 10:05, rada
Opět se budu opakovat, jako obvykle v této cenové skupině radím starého poctivého japonce. A samozřejmě benzín. Např. Honda Civic, Mazda 323F, Toyota Corrola. Pokud něco většího (ale i trochu staršího) tak Mazdu 626. Hlavním problémem všech těchto aut je koroze. Jinak jde o velmi povedená a nenáročná auta. Hodně záleží, jak se o ně kdo staral, jestli neparkoval 12 let venku na sídlišti, atd. Doporučuji dobře vybírat a pokud znáte nějakého dobrého mechanika, dát mu 1000 Kč (i 2) ať jde s vámi, vyplatí se to. Je třeba se v těch autech důkladně projet, podívat se na ně i zespod, atd. Každopádně si nechte bokem nejméně 10 000 kč na základní servis HNED po koupi (olej, filtry, svíčky, kapaliny, případně řemeny) a neočekávané investice, které v této cenové a věkové skupině musíte očekávat. Jinak raději kupte starší kus, ale v lepším stavu, než vysněný rok 2000 ale šrot. Počítejte taky s "ekodaní" při přepisu auta, přepisem a pojistkou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 11:14, rada
Tak za me Polo 1.9 SDI, neznicitelny motor, najezdi i milion, v Polu dobra volba, spotreba 5 litru....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 13:30, rada
Přidávám se k Honzovi (pokud je dotaz z reálu, dodám jen: zdrhnout a neohlížet se...a porozhlídnout se jinde). P.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 16:28, rada
Honza a Pepe, myslím, že po přečtení vašich příspěvků si slečna bude naopak svého partnera ještě více vážit. Raději člověka co autům nerozumí. Než někoho vašeho ražení, kdo na základě minima informací hodnotí kvalitu něčího vztahu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 16:50, rada
Ale nadporučíku! Pleteš hrušky s jablkama, vytváříš si domněnky a přitom se ještě pleteš. O kvalitě vztahu tu nepadlo ani slovo. O schopnostech toho muže ale pochybovat na základě poskytnutých informací lze. U žen s jistými poruchami osobnosti může být neschopný partner dokonce velmi žádoucí a po určitou dobu může být takový vztah i šťastný. Jenže zpravidla i ony jsou po letech staráním se o všechno a ještě o velké nepoužitelné dítě značně frustrované a vyšťavené a končívá to nedobře... Pokud si ovšem myslíš, že žena má lovit, stavět domy a starat se o technické věci a muž rodit, kojit a pěstovat tulipány, prosím, máš na to plné právo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 18:19, rada
Stejně, jako Paul, doporučuju japonce a to zejména Toyota Corolla 1,4 VVTi, za padesát tisíc jde v pohodě sehnat a je známo tím, že nepotřebuje skoro žádnej servis, jenom olej a jednou za "milion" kilometrů brzdové destičky. A má-li auto najeto okolo 150 tisíc kilometrů, tak se ničeho nebojte, protože zcela jistě má před sebou ještě dalších 200 tisíc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 19:44, rada
Ehm....kdyz ma najeto 150 tisic, tak ma pred sebou jeste aspon 3 krat tolik ))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 19:47, rada
Paul, Marek a Gottak mají pravdu. Benzínový japonec. Jen mohou trochu rezivět, ale jinak je to kvalitní zboží.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 19:48, rada
...nechtěl jsem být až tak optimistický, ale souhlasím
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 20:52, rada
To Honza: Máš recht, otázka není, kdo čemu rozumí, ale o jakémsi rozdělení rolí, které platí navzdory emancipaci a feminismu tak nějak pořád a podvědomě. Jestli paní (slečně) vyhovuje submisivní partner neodsuzuju, ale vsadím se, že časem prozře, a změní názory... Dost možná je příčinou fakt, že jednoduše nejsou lidi...
Jojo, Primera + nějakej ten servis. Aby to tu nevypadalo jako předmanželská poradna...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 21:03, rada
Tajný tip Nissan Almera 00-02,motor 1,5 benzín,ještě kvalitní vůz,jen třeba pohledat
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 06:44, rada
vzal bych fabii. opravit to případně umí kde kdo o dostupnosti dílů ani nemluvě a proti těm doporučovanejm byť spolehlivejm rejžím to nehnije.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 12:12, rada
To Valnoha: první gen. Fabie nehnije? Mám dva známý, co si ji kupovali jako novou a oba měli dost zhnilé prahy, hlavně v přední části, kde od toho silně chytly blatníky. Každé auto hnije, jen některá víc a jiná méně...

PS: ale je pravda, že koroze se objevila po cca až 8-9 letech, což je dostatečná ochrana. U některých aut se běžně objeví puchýřky už po 2 letech a to je špatně
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 12:19, rada
Rady typu: Fabii umí opravit kdekdo - už nejsou na místě. Forda či Opla taky opraví kdekdo. Fábia rezne úplně stejně jako jiná auta. Cenově je dost vysoko. S motory to taky nevychytala. Kufr žádný. Kde jsou ty výhody? Měl jsem kdysi Corollu, kromě silentbloků vzadu, které odešly na našich silnicích celkem očekávaně, nic vážného. Benzín 1,4 nežere, jede to schopně (výkon to mělo tuším 65kw), do města ideální.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 24.04.2012 20:44, rada
K té reznoucí Fábii - ano, trpí na povrchovou korozi spojnice předních blatníků a prahů. Ale jen pokud se to zanedbá. Lak se pod přívalem kamínků a písku začne loupat, až se oloupe, v podstatě dojde k opískování. Trpí na to hodně Fábie bez předních zástěrek. Ale i když má zástěrky, tak se dostává bordel do prahů a za zástěrky. Vím od mechaniků, že se to má kontrolovat a při prvním náznaku (loupání) řešit. Nepoškodí se tak vrstva zinku a rez dál nepostupuje. Ten bordel by se měl taky jednou za rok vyndávat. Dokáže se ho tam nahromadit fakt dost. Je to trochu konstrukčně nedořešené, ale kdyby na to servisy upozorňovaly, nebo to samy čistily, tak o nic nejde. Jinak Fabie nereznou, ani ty nejstarší, pokud nejsou zbořené a špatně opravené.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 06:30, Rok výroby
Autor článku zde velice shovívavě neuvedl, že stanovovat si při téhle ceně jakýkoli rok výroby je příšerná volovina. Prvně je nutné si uvědomit, že auto které si hodláte pořídit spadá konstrukčně do 80. let, v těch lepších případech do let 90. Tudíž rok kdy bylo vyrobeno je v tomto případě zcela irelevantní, vy pouze pořídíte věc, která má někde v papíře napsáno, že byla vyrobena v roce 2000 a výše. Ovšem s technikou poplatnou autům z let 80, (Escort, Felicia) nebo let 90. Třeba právě na tom Escortu se dá velmi jednoduše demonstrovat hloupost takového kritéria. Escort z roku 2000 který koupíte může být olítaná plečka, nedejbože ještě slepená z několika aut, ten samý vůz z roku 1995 může být v naprosto perfektním stavu, jen prostě nesplňuje podmínku "vyrobeno 2000 a výše", ještě si pořád myslíte, že to samé auto z roku 1995 a 2000 má jinou techniku. Felicia to samé, kromě jiné čelní masky u novějších vozů, dostanete to samé auto. Být vámi zapomenu na nějaký rok výroby a vybírám si podle toho co chci a v jakém je to stavu (ne kdy to bylo vyrobeno). Dobré by také bylo zaměřit si na to, jestli nemá vámi vybraný vůz z daného roku nějaké slabiny o kterých se všeobecně ví (nepočítám korozi, ta bude trápit většinu kandidátů). Právě Escort byl v průběhu své produkce několikrát vylepšován, to ovšem nic nemění na faktu, že vozy z posledních 5 let produkce jsou totožné. Například ale Felicie, kromě již zmíněné výměně masky neprodělala žádnou jinou změnu a tak exempláře z roku 1996 disponují stejnou technikou jako vozy novější a rezavějí úplně stejně. Kupříkladu koroze pátých dveří je u všech Felicií (bez rozdílu věku) tak velký problém, že v posledních letech se tyto dveře dělají jako náhradní díl celé z plastu. Škodovka o problému věděla a během faceliftu se ani nepokusila s tím cokoli udělat. Na tomto příkladu jsem chtěl pouze ilustrovat, že i vůz mladšího data může být problém, pokud výrobce během jeho produkce absolutně kašlal na řešení jakýchkoli potíží. Jen doplním článek ještě o jeden vůz a to je Subaru Justy, na trhu jich je ovšem málo a navíc se nevejde do roku výroby 2000, nicméně je to permanentní čtyřkolka, tudíž by výborně posloužilo i v zimě při výletech na hory.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 27.04.2012 08:09, RE: Rok výroby
Rover623 napisał:
Autor článku zde velice shovívavě neuvedl, že stanovovat si při téhle ceně jakýkoli rok výroby je příšerná volovina. Prvně je nutné si uvědomit, že auto které si hodláte pořídit spadá konstrukčně do 80. let, v těch lepších případech do let 90. Tudíž rok kdy bylo vyrobeno je v tomto případě zcela irelevantní, vy pouze pořídíte věc, která má někde v papíře napsáno, že byla vyrobena v roce 2000 a výše. Ovšem s technikou poplatnou autům z let 80, (Escort, Felicia) nebo let 90. Třeba právě na tom Esc...
Souhlasím, že rok výroby bych neomezoval. Osobně bych se poohlédl po vozech Ford Escort z posledních let výroby cca 1996 - 2000 s motorem 1.6 benzin. Stojí fakt krásné vymazlené kousky kolem 30 tis a zbyde vám 20 tis na prvotní servis. Mohu jen vřele doporučit server www.bazos.cz kde je spousta těchto aut. Dále jako dobrá a levná alternativa je Renault Megane 1.6 8V, můžete koupit model před faaceliftem 1996 - 1999 za cca 25 - 30 tis v krásném stavu nebo po faceliftu 1999 - 2002 taky s 1.6 16V cena okolo 40 - 50 tis. Poslední vůz poměrné dobré kvality a ceny bude Peugeot 306 nebo 406 zálezí jak chcete velké auto nebo které se vám líbí. Ceny jsou tam okolo 30 tis za 306 a cca okolo 50 tis za 406. Rok výroby bude většinou okolo roku 1997 - 1999, ale bude to jak psal někdo výše identické auto. Stejně jeden nebo dva roky nejsou žádný rozdíl bavíme-li se o autech již 12 let starých. A hlavně u aut v ČR není uveden rok výroby ale datum registrace. Takže auto může být z roku 2001, ale vyrobeno mohlo být o 2 roky dříve. Další pozor na to, že hodně aut je omlazeno, takže vám prodají auto z roku 1995 a jelikož je v krásném stavu tak zfalšují doklady a rázem je auto z roku třeba 2000, takže ve finále stejně nebyla dodržen váš požadavek na stáří. Raději koukat po stavu auta než na jeho stáří.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.