anonym napisał:
Ach jo, že Vám stojí za to psát takové bláboly, to pak člověka ta diskuse pod článkem velice rychle omrzí.
Mě by spíše zajímalo, co je důvodem toho, že ten motor je v reálu takhle žíznivý - vysoká hmotnost auta? neekonomický motor? nezajetý motor? "těžká" noha na plynovém pedálu? povětrnostní podmínky během testu?
Na obyčejnou 1.4 je spotřeba trochu vysoká.
Pokud výrobce uvádí hodnoty spotřeby o tolik nižší, nestálo by za to nechat vozidlo v rámci zkontrolovat, zda spotřeba není ovlivněna chybou motoru?
Petr
Na testovacím okruhu, který odráží kombinovaný provoz se vždy snažím rozumnou jízdou o dosažení co nejnižší spotřeby, přičemž dojezdový čas by se neměl příliš lišit. Fabie s 1.4 se mi podařilo dosáhnout o 0,2 l/100 km nižší spotřeby, než udává výrobce. Většinou však se daří dosáhnout výsledku mnohem lepšího (cca o litr méně). Ve srovnání s konkurencí či silnějšími motory na tom není 1,4 příliš dobře.
Co mi vadilo na motoru, se dočtete již brzy v redakčním testu. Jen naznačím, že projev pohonné jednotky je nevýrazný, motoru se nechce do otáček a pocitově to vypadá jako kdyby byla zatažená ruční brzda. Prostě letargický projev.
Povětrnostní podmínky byly dobré, relativně stejné jako v ostatních testech a motor vzhledem k najetým kilometrům byl sedlý. Pneumatiky jsou nahuštěny dle doporučení výrobce.