anonym napisał:
Reálná spotřeba u téhle Fábky kolem 6l není zlá, tedy pokud mi jde jenom o spotřebu a nevadí mi dehet a jeho důsledky. Ovšem abych si tohle auto koupil, musel bych najet mraky kilometrů a to se to potom začne celý slavný TDi srát. Takže náklady se mi nikdy nevrátní zpátky. Spotřeba dobrý, ale za ty prachy a s tím kraválem si to nekoupí ani osel. No ale pro maníka, jenž miluje Octávii, v TDi, která jezdí za 3 litry, má božský krouťák vodcpodu, který ničím nenahradíš, krásně hulí, je na hlínách, v...
V současnosti jezdím střídavě s Octavii II 1,9 TDI 77kW a Fábii Combi 1,4 TDI 55kW. Spotřebu obou sleduji a měřím ji dotankováním. Palubní počítače měří +/- 1,5 l nafty, což se mi zdá dost nepřesné. Zatímco Fabia má skutečnou spotřebu ustálenou na 4,3 - 4,8 l na 100 km,
Octavii II 1,9 TDI 77kW měří palubní počítač spotřebu kolem 4,1-5 l. Skutečná je pak kolem 5,5-6 l, takže úspornější není. Nadruhou stranu jde o pohodovější motor, táhnoucí odspodu s plynulejším náběhem výkonu. Fábie má zase rychlý trh v otáčkách asi od 2000-3500 ot. za min.
Najel jsem tak po 30 tis. km střídavě s naprosto totožnýma Fabiema 1,4 TDI. Každá z těch dvou měla jiné jízdní vlastnosti. Paradox byl ten, že ta co měla najeto 140 tis. km neměla tak náročný motor na otáčky jako Fabia, která měla najeto 90 tis. km. Motor byl navíc u více jeté Fábie o poznání živjejší. Ve spotřebě vzhledem k rozdílu najetých km byl rozdíl minimální.