Warning: strpos(): Empty needle in /home/ebm/www/tipcars6/moduly/interlink/interlink.php on line 78
Diskuze - Škoda Fabia 1.2 HTP - zkušenosti po třech letech
0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1.2 HTP - zkušenosti po třech letech

kategorie zaszeregowania tematu: česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 11:47, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
David V napisał:
Vy se tady všichni pouštíte do Kepa, ale na jeho komentáři něco je. Mně osobně taky uniká smysl 3-válcové 12-ti stovky (nebo dokonce litru) v provedení kombi při pohotovostní hmotnosti 1200 kg.
Jo, koncepčně je to blbost. Nevybavuji si jiného renomovaného výrobce, který by do kombíka dával nejslabší motor v nabídce dané modelové řady. Druhá věc je klientela. Škodovka moc dobře ví, že spousta "konzervativních" zákazníků, kteří fungují v linii Š105/120, Fávo/Forman, Felicia LX/LXi a Fabia, bude kupovat nejlevnější motorizaci (a o jiném modelu jiné značky nebudou uvažovat). Takže kromě služebních aut v základních verzích a s HTP (které z 3 roky vymění za nové), plní Combi s HTP roli rodinného automobilu, plně ospravedlněného tradicí. Na dojíždění do Lídlu a do zahrádkářské osady za městem to stačí a kvůli tomu, že jednou za rok jedou na Šumavu (případně do Chorvatska), si přece nebudou kupovat drahé a zbytečně silné CIZÍ auto .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 11:49, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
kuko napisał:
Hele Davide, a jaký smysl má 1.4 59Kw v Oktávce?

Já bych se nad smyslem nepozastavoval. Jesli ho něco má nebo ne, ukáže jen a jen trh. A HTP se prodávalo jako teplé housky.
Je to základní motorizace. V nabídce modelu je za nejnižší cenu. Je určena primárně do města/kratší vzdálenosti.

Moje sympatie HTP sice nemá, ale nechápu, proč se do toho motoru furt někdo naváží. Nelíbí se ti? Vyber si jiný motor. Že žádný normální motor do Fabie nenabízejí? Vyber si jiné auto!
Ja bych se tim trhem moc neohanel. To je trochu zavadejici. Reklama, ruzne "akce", usmev a drzost prodejce udela sve a malo lidi si pak prizna, ze mohli koupit lepe :)

Add recenze, ta mi prijde ok, jen nevim, jestli ji mam uplne verit. Znam spoustu majitelu co maji s fabiemi problemy a tak se mi nezda, ze by nebyl za celou dobu tady ani jeden...Jinak vymena napravy v 90ti mi prijde dost uchylna. To je nejak brzy ne?
Sam mam zkusenost s fabii kombi 74kW a to auto sice jelo, ale ne nijak zazracne, ve 3 lidech je to bida, spotreba prumer 7,5l kdyz se to nehoni. Tak si nedovedu moc predstavit, ze ten HTP jede.
Pokud tohle auto vezmu ciste jen do mesta a jednou za mesic na chalupu 30km za mestem, tak ano. Ale jinak ne.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 12:05, RE: Rozumna recenze
mikes napisał:
Ja se za dospeleho povazuju :o) (183cm) a vzadu jsem si sednul, tak pokud nemas pres 2 metry nevim co resis. Vnitrni prostor je dan tridou - vnejsimi rozmery. Muzes napsat ktere auto stejne velikosti nabizi nejak vic prostoru aby sis tam lip sednul? Na jezdeni predevsim po meste a blizkem okoli ta 1.2 staci.
mikes: njn kocouři jsou asi ohebnější Zvláštní mám na výšku přesně co ty, tlustý nejsem, ale já se tam neposadím Beru že to je pro případné děti, vzadu stejně jezdím jednou za dva roky. Dospělý může sedět vzadu ve Fabii II nebo Modusu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 12:11, RE: Rozumná recenze
DVD napisał:
Souhlasím, recenze spokojeného a rozumného člověka jež jezdí běžným autem a chápe . Mám jen jinou zkušenost s pneu zn. Michelin. Používám rozměr 195/65/R15 (letní) a jejich opotřebení po 20 tkm je minimální, řekl bych, že než budou na 4 mm tak 20-30 tkm ještě zvládnou..
Ty pneu nedokážu posoudit, mám tam od výrobce letňáky 185/60 R14 Barum Brilantis. Na mokru dost hlučej, a vezmou si klidně o 0,5 - 1 /100 km více. Na suchu jezdím v poho pod 6l/100 km. Jinak jsou to standardní pneu. Po 20 tis. prakticky netknuté.
Na zimu jsem koupil Kleber krisalp 165/70 na pohled s brutálním vzorkem, ale na spotřebě prakticky žádná změna. Už jsem je letos tesnul na hlubokém sněhu na Mísečky a paráda.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 12:16, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
Muroň napisał:
Jo, koncepčně je to blbost. Nevybavuji si jiného renomovaného výrobce, který by do kombíka dával nejslabší motor v nabídce dané modelové řady. Druhá věc je klientela. Škodovka moc dobře ví, že spousta "konzervativních" zákazníků, kteří fungují v linii Š105/120, Fávo/Forman, Felicia LX/LXi a Fabia, bude kupovat nejlevnější motorizaci (a o jiném modelu jiné značky nebudou uvažovat). Takže kromě služebních aut v základních verzích a s HTP (které z 3 roky vymění za nové), plní Combi s HTP roli rodin...
Do kombíku fábie se nedával nejslabší 1.2, ale ten silnější. O tom, nakolik to pomohlo, by se jstě dalo diskutovat dlouho. Každopádně Fábia Combi neměla nejslabší motor z nabídky pro Fábii.
O smysluplnosti tříhrnku může kdokoliv pochybovat. Faktem je, že Fiat hodlá představit DVOUVÁLCE 0.9l. Takže vzhledem k vývoji nebyl zřejmě HTP krok špatným směrem.
Osobně si myslím, že silnější 1.2 HTP byla pro Fábii jednaz nejvhodnějších NABÍZENÝCH motorizací (1.4 55kW byla cenově jinde, starší 1.4 bída, 1.6 nikde...).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 12:17, RE: 12. HTP za 6.3 litrů?
rohYpnol napisał:
Do kombíku fábie se nedával nejslabší 1.2, ale ten silnější. O tom, nakolik to pomohlo, by se jstě dalo diskutovat dlouho. Každopádně Fábia Combi neměla nejslabší motor z nabídky pro Fábii.
O smysluplnosti tříhrnku může kdokoliv pochybovat. Faktem je, že Fiat hodlá představit DVOUVÁLCE 0.9l. Takže vzhledem k vývoji nebyl zřejmě HTP krok špatným směrem.
Osobně si myslím, že silnější 1.2 HTP byla pro Fábii jednaz nejvhodnějších NABÍZENÝCH motorizací (1.4 55kW byla cenově jinde, starší 1.4 bída, 1.6 nikde...).
pardon - místo nejvhodnější mělo být nejvýhodnější
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 12:23, účinnost a úspora
Wow, to jsem teda ani kaptku netušil, že když napíšu obecně známý fakt, že HTP motor hovno jede a hodně sežere, že to způbosí takovou lavinu emocí
Asi jsem svoji myšlenku nevyjádřil dost dobře. V dnešní době se automobilový průmysl ohání všeljakými emisními normami, ekologií, úsporou atd. V takovém případě bych teda čekal, že zde bude snahat produkovat co nejúčinnější stroje. Můj předchozí příspěvek chtěl ve stručnosti říct, že motor HTP je oproti BMW velmi neúčinný a neúsporný. Z fyziky si pamatuju, že účinnost jakéhokoli stroje se rovná podílu jeho PŘÍKONU (v našem případě množství paliva) a VÝKONU (kolik vykoná práce za urrčitou časovou jednotku - kW). Když jedno auto vyprodukuje 4x menší výkon při stejné spotřebě paliva jako auto jiné, ten rozdíl prostě bije do očí.

Vím že se to spousty z vás zase osobně dotkne a budete se hned navážet do mé osoby a vtipkovat o původu mého vozu, ale závěr je jasný : motor HTP hovno jede a žere jak sviňa a měl by být nahrazen efektivnějšími agregáty
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 12:40, RE: účinnost a úspora
Kepo napisał:
Wow, to jsem teda ani kaptku netušil, že když napíšu obecně známý fakt, že HTP motor hovno jede a hodně sežere, že to způbosí takovou lavinu emocí
Asi jsem svoji myšlenku nevyjádřil dost dobře. V dnešní době se automobilový průmysl ohání všeljakými emisními normami, ekologií, úsporou atd. V takovém případě bych teda čekal, že zde bude snahat produkovat co nejúčinnější stroje. Můj předchozí příspěvek chtěl ve stručnosti říct, že motor HTP je oproti BMW velmi neúčinný a neúsporný. Z fyziky si...
No jo, jenže s tím výkonem a příkonem nemůžeš dohromady motat tolik věcí. Žádné auto nevyprodukuje 4x větší větší výkon se stejnou spotřebou při porovnání s jiným. Ten potřebný aktuální výkon je roven jen jízdním odporům v daném režimu, čili při 100 km/h se produkovaný výkon 3.0 od BMW nebude až tak zásadně lišit od 1.2 HTP ve Fabii, stejně jako se při tomto ustáleném režimu nebude zásadně lišit spotřeba. Znatelný rozdíl mezi motory se projeví při akceleraci a při snaze dosáhnout maximální rychlost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 12:43, RE: účinnost a úspora
Kepo napisał:
Wow, to jsem teda ani kaptku netušil, že když napíšu obecně známý fakt, že HTP motor hovno jede a hodně sežere, že to způbosí takovou lavinu emocí
Asi jsem svoji myšlenku nevyjádřil dost dobře. V dnešní době se automobilový průmysl ohání všeljakými emisními normami, ekologií, úsporou atd. V takovém případě bych teda čekal, že zde bude snahat produkovat co nejúčinnější stroje. Můj předchozí příspěvek chtěl ve stručnosti říct, že motor HTP je oproti BMW velmi neúčinný a neúsporný. Z fyziky si...
naprosto souhlasím....výkon jako sekačka na trávu a neskutečná spotřeba (zajímalo by mě po kolika kilometrech se ten krám na těch 140 rozjede -jestli až u Brna nebo az za ním když jedu z Prahy)... mam bmw 120i (110kW) a musel bych jezdit jako prase abych mel takovou spotrebu, přítom krásně táhne...kromě toho nechápu jak si nekdo za 300 tisic muze koupit takovou hruzu nemluve o tom ze snad jen blb si dneska koupi uplně nový auto který za rok nemá v tomto případě ani poloviční hodnotu (ja bmw poridil dva roky staré jen o necelych sto dražší)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 12:55, RE: účinnost a úspora
Kepo napisał:
Wow, to jsem teda ani kaptku netušil, že když napíšu obecně známý fakt, že HTP motor hovno jede a hodně sežere, že to způbosí takovou lavinu emocí
Asi jsem svoji myšlenku nevyjádřil dost dobře. V dnešní době se automobilový průmysl ohání všeljakými emisními normami, ekologií, úsporou atd. V takovém případě bych teda čekal, že zde bude snahat produkovat co nejúčinnější stroje. Můj předchozí příspěvek chtěl ve stručnosti říct, že motor HTP je oproti BMW velmi neúčinný a neúsporný. Z fyziky si...
Částečně máte pravdu, ale v zásadě s Vámi spíše souhlasit nemůžu. Kolega z článku určitě nejezdí na plný plyn. Kdyby tak jezdil, odměnila by se mu Fabie průměrnou spotřebou dejme tomu nad 8 litrů. Když budete jezdit na plný "kotel" s BMW 330D, odmění se spotřebou dejme tomu 9-10l. Rozdíl 1 - 1,5l, ale s bavorákem pojedete na dálnici o 100 km/h rychleji než s HTP a zrychlení bude minimálně 2x větší, zkrátka 3 litrový dýzl bude trhat vozovku pod Vámi, kdežto s HTP ať budete řadit jaký kvalt chcete, ani bezpečně nepředjedete auto jedoucí konstantní rychlostí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 13:08, RE: účinnost a úspora
davEsim napisał:
naprosto souhlasím....výkon jako sekačka na trávu a neskutečná spotřeba (zajímalo by mě po kolika kilometrech se ten krám na těch 140 rozjede -jestli až u Brna nebo az za ním když jedu z Prahy)... mam bmw 120i (110kW) a musel bych jezdit jako prase abych mel takovou spotrebu, přítom krásně táhne...kromě toho nechápu jak si nekdo za 300 tisic muze koupit takovou hruzu nemluve o tom ze snad jen blb si dneska koupi uplně nový auto který za rok nemá v tomto případě ani poloviční hodnotu (ja bmw por...
Takový machry jako ty mám fakt rád. Proč se tady navážíš do někoho, kdo si koupí Fabku HTP? Možná jsi ještě nepochopil, že někomu takový auto bohatě stačí, nemusí si honit ego s bmw. Apropo, docela by mě teda zajímalo, jak máš průměrnou sotřebu se 110kW benzínovým bmw, když za 6,3 bys musel jezdit jako prase...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 13:20, RE: účinnost a úspora
A4 napisał:
Takový machry jako ty mám fakt rád. Proč se tady navážíš do někoho, kdo si koupí Fabku HTP? Možná jsi ještě nepochopil, že někomu takový auto bohatě stačí, nemusí si honit ego s bmw. Apropo, docela by mě teda zajímalo, jak máš průměrnou sotřebu se 110kW benzínovým bmw, když za 6,3 bys musel jezdit jako prase...
vubec si to nepochopil...machrovina je pravě to, koupit si něco, co takovou hodnotu vůbec nemá...coz je případ fabie... když je někdo línej dát si tu práci a zajet si treba do německa pro dva roky stary dobry auto v perfektnim stavu...nezbude mu nez za ty nekřestansky prachy koupit tuhle plečku u tech zlodějů tady u nás, ve který ti po prvnim roce upadnou všechny umělohmotný čudlíky
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 13:30, RE: účinnost a úspora
davEsim napisał:
vubec si to nepochopil...machrovina je pravě to, koupit si něco, co takovou hodnotu vůbec nemá...coz je případ fabie... když je někdo línej dát si tu práci a zajet si treba do německa pro dva roky stary dobry auto v perfektnim stavu...nezbude mu nez za ty nekřestansky prachy koupit tuhle plečku u tech zlodějů tady u nás, ve který ti po prvnim roce upadnou všechny umělohmotný čudlíky
To není otázka lenosti. Fabie Combi HTP kupujou opatrní lidé, kteří se bojí ojetin (a ojetina z ciziny je pro ně věc nepředstavitelná). Zaplatí si za pocit bezpečí. Nepřesvědčíš je, že za cenu jejich fábie koupíš v německu mírně jeté, o třídu vyšší, s dvojnásobným krouťákem i výkonem...chtějí mít, nové a těch 47 stačí, vždyť jejich Forman má jěn o 3 KW víc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 13:32, RE: účinnost a úspora
davEsim napisał:
naprosto souhlasím....výkon jako sekačka na trávu a neskutečná spotřeba (zajímalo by mě po kolika kilometrech se ten krám na těch 140 rozjede -jestli až u Brna nebo az za ním když jedu z Prahy)... mam bmw 120i (110kW) a musel bych jezdit jako prase abych mel takovou spotrebu, přítom krásně táhne...kromě toho nechápu jak si nekdo za 300 tisic muze koupit takovou hruzu nemluve o tom ze snad jen blb si dneska koupi uplně nový auto který za rok nemá v tomto případě ani poloviční hodnotu (ja bmw por...
Fakt už s těma BMW jděte do háje!!

Recenzent není zakomlexovaný hovado, který si potřebuje dokazovat sílu auta a vyhazovat prachy za pov.ruč apod.

Tady se neposuzuje zrychlení atd. tady se řeší nízká nákladovost na auto jako takové, tak už jděte pryč z této diskuze!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 13:35, RE: účinnost a úspora
Kepo napisał:
Částečně máte pravdu, ale v zásadě s Vámi spíše souhlasit nemůžu. Kolega z článku určitě nejezdí na plný plyn. Kdyby tak jezdil, odměnila by se mu Fabie průměrnou spotřebou dejme tomu nad 8 litrů. Když budete jezdit na plný "kotel" s BMW 330D, odmění se spotřebou dejme tomu 9-10l. Rozdíl 1 - 1,5l, ale s bavorákem pojedete na dálnici o 100 km/h rychleji než s HTP a zrychlení bude minimálně 2x větší, zkrátka 3 litrový dýzl bude trhat vozovku pod Vámi, kdežto s HTP ať budete řadit jaký kvalt chcete...
Ještě si propočítejte celkové náklady v roce. Trošku se zamyslet neškodí a došel by jste k názoru, že spotřeba není to hlavní. Kdyby to bylo tak úžasné jak se tady snažíte dokázat tak naše zemička je plná BMW. Srovnáváte naprosto neporovnatelnou záležitost!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 13:36, RE: účinnost a úspora
maloch napisał:
Fakt už s těma BMW jděte do háje!!

Recenzent není zakomlexovaný hovado, který si potřebuje dokazovat sílu auta a vyhazovat prachy za pov.ruč apod.

Tady se neposuzuje zrychlení atd. tady se řeší nízká nákladovost na auto jako takové, tak už jděte pryč z této diskuze!
v tom to právě je...auto se kterým se táhnu jako smrt (takže o to déle jedu) a žere skoro šest a půl litru prostě nízkonákladové auto není ani omylem
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 13:38, RE: účinnost a úspora
Muroň napisał:
To není otázka lenosti. Fabie Combi HTP kupujou opatrní lidé, kteří se bojí ojetin (a ojetina z ciziny je pro ně věc nepředstavitelná). Zaplatí si za pocit bezpečí. Nepřesvědčíš je, že za cenu jejich fábie koupíš v německu mírně jeté, o třídu vyšší, s dvojnásobným krouťákem i výkonem...chtějí mít, nové a těch 47 stačí, vždyť jejich Forman má jěn o 3 KW víc.
vůči těm lidem naprosto nic nemám... jen ta nafouknutá bublina s nazvem HTP mně prostě děsí
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 13:53, RE: účinnost a úspora
maloch napisał:
Ještě si propočítejte celkové náklady v roce. Trošku se zamyslet neškodí a došel by jste k názoru, že spotřeba není to hlavní. Kdyby to bylo tak úžasné jak se tady snažíte dokázat tak naše zemička je plná BMW. Srovnáváte naprosto neporovnatelnou záležitost!!!
Nejsem zastánce vozů škoda,sám mám starší BMW,ale opravdu porovnáváte neporovnatelné!!!Dokud BMW jezdí je to super,ale jak nastane nějaký problém,opravdu to stojí balík peněz!!!Zvláště u toho starého 330d!!!Třeba vstřiky,klekne automat,pokud ho máte,pak stojí oprava desetitísice a ne každý má vrazit do starýho auta třeba 80.tis za opravu a to neberu,že pojedete třeba k dealerovi!!!Na běžné jezdění fábie stačí i když si myslím,že jsou lepší varianty,ale to si musí každý zvážit sám!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 13:56, RE: účinnost a úspora
maloch napisał:
Ještě si propočítejte celkové náklady v roce. Trošku se zamyslet neškodí a došel by jste k názoru, že spotřeba není to hlavní. Kdyby to bylo tak úžasné jak se tady snažíte dokázat tak naše zemička je plná BMW. Srovnáváte naprosto neporovnatelnou záležitost!!!
Nákladama bych se moc neoháněl. Před 5,5 roky jsem kupoval ojetinu za cca 140 kKč a najel s ní k dnešku cca 60 000 km a každý kilometr mě stál cca 4 Kč (5,50 Kč když započítám ztrátu hodnoty vozu). Najezdím cca 10 tisíc ročně a je to auto střední třídy. Vím jistě, že kdybych před těmi skoro 6-ti lety koupil novou Fábii, tak bych na tom byl finančně hůře.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 09.12.2008 14:00, RE: Skoda penez
mikes napisał:
Do pysku si narvi co chces, auto ti nikdo necpe.
ty nam ho cpes, markentigovy tah?
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.