Kepo napisał:
Všechno co píšete je sice pravda, pro nenáročné řidiče to asi fakt stačí, ale jezdit s 1.2 HTP za průměrnou spotřebu 6.3 litrů je největší úchylárna na světě. Vždyť s takovou spotřebou se dá s trochou nadsázky a pokud má řidič lehkou nohu jezdit s třílitrových dieselem od BMW, který má 4x větší výkon! Vůbec nechápu smysl těhle motorů, uplně bych je zrušil a peníze které by se ušetřily za jejich výrobu bych natlačil do vývoje silnějších a úspornějších jednotek, viz BMW diesely. Osobně mám v Toyot...
Hmm, to je dobrý nápad. Myslím, že Bawo s 6 válcem by bral asi každý a hned. Taky se divím, že se vyrábí tyhle pidimotory, když ten BMW motor je tak parádní. Čím by to asi mohlo být, že se nedává do všech aut a nekoupí si ho každý? Žeby:
-cena? ne to ne, vždyť 6 válec v naftě stojí zhruba tolik co HTP
-pojistka? ne to ne, vždyť ty sazby jsou podobné
-účel? ne to ne, HTP je přece dělaný taky hlavně na dálnice
-údržba? ne to ne, náklady na provoz jsou velice podobné
-velikost? ne to ne, ten 6hrnec přece v pohodě vleze i do Lupa
Jasně že by každý chtěl jezdit s bavorákem. Ale porovnávat to s Fabii je trochu scestné, nemyslíte? Určení, zaměření, konstrukce obou aut jsou dvě rozdílne dimenze.
Průměrná spotřeba 6.3 mi příjde velice slušná. Autor píše, že s tím jezdí po dálnici+město.
Jasně, že s nějakým moderním turbodieslem se toho dá dosáhnout taky. Akorát že to stojí 2 až 5 krát víc než ta Fabie.
Motor 1.2HTP je určen primárně do města. A tady myslím ve spotřebě bawo v pohodě porazí.