anonym napisał:
než tohle napíšete doporučoval bych vám se v htp 51kw svézt.Vím,že to není auto na dálnici,ale pokud vás někdo v kopci zbrzdí na 70,tak se to poměrně ochotně zase rozjede.Ten motor jde solidně do otáček.Nelze srovnávat se silnějšími obsahy.Věřím,že například Punto 44kw je úspornější,ale fabie 51kw mu hravě ujede.
Píši sice po dlouhé době, kdy tyto články byly publikovány, ale nedá mi to...
Fabii 1,2 HTP s 51 kW vlastní moje paní, na krátké trasy cca 30 km do práce a zpět. Její spotřeba je cca 5 l/100, ježděno v okolí HK Občas si toto "malé auto" půjčím a např. na trase HK - Boskovice -Svitavy - HK jsem měl průměr 5,1 l/100km. Místy jsem jel i 140 km, (neřešme, že na okresce nelze), jinak těch 100-120. V obcích do 60 km/hod. Rozhodně jsem nebyl brzdou provozu, současně, nejel jsem na krev. O maximálce se nezmiňuji, s takovým autem to považuji za "hazard". Ale, toto auto přeci není k závodění stavěné, že ? Sám mám větší vůz "1.9TDI", j(ezdím hodně po dálnicích). Co mne u Fabie překvapilo, je tichý projev motoru, nafta je rozhodně někde jinde. Takže, nevím kde je problém, ale já Fabču s 51 kW nepovažuji za brzdu provozu, ani za žrouta na spotřebu, možná mám povedený motor, možná jezdím "jinak", než někteří nespokojení kolegové. Nicméně, znovu zdůrazňuji, toto auto je určeno pro mou paní na "klidné popojíždění po okolí". A abych nezapomněl, např. třívalec (1.0) u Toyoty Yaris jezdí s podobnou spotřebou a nikdo se tomu moc nepodivuje, tedy pokud nepojedu jak "magor" (s čímkoliv), pak o "spotřebě" nemohu uvažovat. A propos, se starou Nissan Primera 2.0 16 V (85 kW) jsem na dálku jezdil bez problémů vždy pod 7 l/100 km - po dálnici 120 km/hod.