Martin napisał:
Zigi, to ze nemas rad HTP je tvuj nazor, ovsem to neznamena, ze to je nejhorsi motor. Ja taky nemam rad nektery motory, ale netvrdim, ze jsou saptne. Treba nemam osobne rad trivalcove naftaky, ale musim uznat ze sptroebu a zatah maji dobrou. I kdyz 1,4 a 1,6 HDI/TDCI maji sptorebu velice podobnou. Nikdo o HTP netvrdi, ze to je vrchol techniky, nebo nejlepsi motro. Proste ma nizky objem a prumerny vyon a nekomu to staci. Nekomu zase vadi, ze mam punto 1,2 se ctrvalcem. Protoze zase nemaji radi Fi...
HTP je motor pro motoristy, kteří se potřebují dopravit s bodu A do bodu B a nepotřebují přitom závodit, či někho pořád předjíždět. Na tak malý motor jede zdůrazňuju 4 ventilová verze velmi dobře, hlavně na dálnici, to je dáno delšími převody. Naopak na okresce jí chybí gradace výkonu, což je ještě daleko horší u 2 ventilové verze. Ta v cca 4000 ot zvadne a už s ní není řeč, takže připomíná v dobrém slova smyslu vznětový motor (zejména starší konstrukce, Common Rail takhle nezvadá a táhne až nahoru). Pro uživatele je důležité, že má rozvody poháněny řetězem, což snižuje náklady na údržbu, u tak malého motoru překvapí použití hydraulického napínáku na řetěz a i skutečnost, že je pouze jeden (Některé motory mají dva - VR6).Jasně pro příznivce sportovního svezení je HTP nevhodné, ale ne každý jezdí sportovně. Vím ze zkušenosti (mám ji z oběma verzema), že i spotřeba je velmi nízká, třeba ve srovnání se čtyřválci 1,1 od PSA (AX, Saxo, C3, 106, 206, 205).Na druhou starnu, ty na okresce předbvádí mnohem lepší výkony, na dálnici ale bohužel ne.