pola napisał:
v lete sem prodal svuj rs model odvozeny od skody 105/120- skodu 130 5 rychlosti teda to auto byl horor a nejvic me vadila silena spotreba pritom hodne lidi si tohle auto kupuje kvuli tomu ze chteji usetrit a dalsim kamenem urazu byli sedacky ktere autor jeste jakztakz usetril kritice- pri prujezdu zatacky rychlosti 60 a vic sem se musel pravou nohou zaprit abych se udrzel v pozici pred volantem jinak to jsou spise usmevne perlicky vzpominam si na vec ktera me doopravdy dokazala nas.... a to...
já měl škůdky dvě, jednu Mkovou 120, jednu užovku s motorem 110 LS. Na všechny závady si nevzpomenu, tak namátkou: několikrát prasklý spojky na trubkách chlazení (hlavně pod autem), několikrát měněný gumičky v brzdovém válci, posléze raději měněný celý válec, svíčky mě nezlobily - pravidelně a včas jsem je měnil, upadlý přední kolo (za jízdy v 80 km/h - měl jsem VELKÉ štěstí)-zarezlý a posléze zlomený čep (a to jsem ho 1x ročně nechal máznout), neuvěřitelná koroze prahů a podlahy, 1 x prasklý lanko (struna) od plynu, zarezlý plynový pedál, několikrát odešly brzdy, spojka zavzdušněná, asi 2 x měněný čepy na přední nápravě, ...atd . jediná výhoda byla, že díly byly neuvěřitelně levný, ale zase každou chvíli něco opravovalo. Za sedačkama jsem vozil celou sadu nářadí, dost náhradních dílů a v kapse stále mobil, cestu delší než 30 - 40 km jsem oznamoval pravidelně kamarádům, abych měl případný odtah, (několikrát se mi to stalo), delší cesty nepřipadaly v úvahu. Jinak každou Š jsem měl asi 2-3 roky a po nich jsem šel do Japonce (Honda) a 1. rok jsem téměř nevycházel z údivu, co nemusím s sebou vozit a že vše funguje, jak má, vlastně se divím dodnes, ale už to nedávám najevo. Zase ale je pravda, že kdo se naučil jezdit a opravovat Š , toho už moc jiné auto nepřekvapí, a něco se o součástech a fungování aut naučil (třeba i nedobrovolně).