0
powrót
 

diskuze k tématu: Problematické motory Saab

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, ostatní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 29.11.2007 19:52, motor
ahoj,náš mazlik (900 i,11/1998)už lítá 300.000 km bez jediného problému se srdíčkem.Za sedm let co s námi bydlí byl dvakrát vážněji nemocen 1. asi ve 180.000 začalo chrchlat při řazení 2-3,takže transplantace. 2 asi ve 280.000 chcípla benzinpumpa,ale s pomocí p.Kučery ze Saabtunningu oživena a vyléčena.Pokud srovnám dobrodružství kamarádů a kolegů s vozy VW Passat, M 190 ,M Vito a P 406,tak teprve ocenuji těch 8 klidných a bezpečně prožitých let.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 29.11.2007 21:28, opravdu zajímavý článek...
...škoda jen že nepřišel dřív...Jsem majitelem Saaba asi 4 měsíce. Zatím s motorem nebyl žádný problém,ale po přečtení článku mám docela obavy kdy to začne.... S počátku jsem váhal mezi saabem a volvem (pro švédské vozy jsem měl vždycky slabost) ,pak jsem se rozhodl pro saab kvůli jeho jedinečnosti( přece jen jich tu tolik nejezdí), individualitě a s části také kvůli jeho turbomotorům..... A ted si říkám jestli jsem neměl radši koupit volvo třeba zrovna TDi. Doufám že mě tady saabysti neukřižují... No každopádně zatím slouží dobře a svezení je to opravdu pěkné....Tak že ho jen tak honem neprodám
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 29.11.2007 21:41, RE: SAAB a problémy s motorem?
anonym napisał:
Uz kdyz jsem si precetl zkusenosti uzivatele (par dni nazpet), chtel jsem reagovat... Jsem rad, ze to nekdo rekl na plna usta. Je to totiz presne tak. Kolega - Saab 9.5 Aero 2.3T 250HP uz ma treti motor - oba mu doslova explodovaly ve vysoke rychlosti a plnem vykonu na dalnici (ale je pravda, ze jim daval hroznou cocku). Druhy kolega 9.5 2.0T 200HP zadreny motor. A paradoxne kamarad - 9.3 2.0 (atmosfera) rovnez zadreny motor. Pry se usazuje sajrajt v olejove vane... Ale u toho explodovaneho moto...
No, mame v rodine saabu 6. Tri atmosfery, tri turba z toho jedno od Hirsche. Dalsi radu saabu znam od pratel...takze se mi zda, ze ten prispevek je naprostej blaf. Bud vycucanej z prstu uplne, nebo hodne ve stylu muj kamos ma kamose. Komunita kolem saabu v cechach je stale celkem rodinna zalezitost, takze jsem dost skeptickej k tomu co pisete. A pokud je to pravda, tak snad jen, ze kamarad je zrejme idiot, co znici jakekoliv auto. Znicit motor samozrejme neni zadny problem, jen se z toho neusuzuje na kvalitu znacky, ale na cloveka.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 29.11.2007 21:42,
Saab9-5 2.3LPT r.v.1998 jsem kupoval v roce 2001 se 128tis km. Poctive servisovano u oficialniho servisu. Tam jsem ho servisoval i nadale a behem provozu mi prestali davat Castrol olej a misto toho Mobil 1. Pote mi sundali vanu a vycistili zaneseny saci kos. Pote namontovali novou sadu odvetrani klikove skrine. Doporucili mi nepretahovat 15tis km intervaly a pokud auto vice namaham, tak klidne i 10tis km. S autem skutecne nekdy jezdim rychle a nejsem zrovna pohodovy jezdec. Mam nalitano 220tis km a motor je naprosto v poradku. To je jeden scenar s dobrym koncem. Druhy scenar je auto z nemecka, kterych jsem nekolik videl a vsechny mely servisni intervaly 20tis km. Takove auto si nekdo za vyhodnou cenu koupi a pak ho servisuje po "garazich", kde o problemu nemaji ani tuseni. Turbo saaba si navic clovek nekupuje na pohodove vyjizdky, takze nestesti je na svete - konci to obvykle zadrenm motorem. To je druhy scenar. Ja samozrejme o problemech vim, ale taky vim, ze se jim da predejit a nekdy i bez usili majitele - staci jen navstevovat servis, ktery situaci nejak resi. Toto mimojine prispelo k me duvere ve znacku, prez tuto posramocenou povest. Nyni jsem prikoupil druheho Saaba 9-5Aero v uprave TRoll od Hirsche. Jiste si tu plno chytraku klepe na celo a rika si "jen blbec se dvakrat spali o stejna kamna". Ja vim ale svoje. A vetsina lidi co si saaby kupuje a jezdi s nimi, to vi take...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 29.11.2007 21:52, RE: padla kosa na kamen
anonym napisał:
a je to tady panove. clanek se presne trefil do vosiho hnizda zaslepenych majitelu saabu. zasah primo na komoru. znam chlapa kterymu klepe saab jako stary dyzl, a to ho kupoval pred 8 lety u nas noveho. Je jasny ze nejvetsi povyk tu budou delat majitele saabu protoze oni si tak nehoraznou vec prece nemuzou nechat libit. bravo pane oborniku, ste jediny kdo mel odvahu napsat pravdu!!!!
Coby naprosto spokojeny majitel jiz nekolikateho saabu a tedy patricne zaslepeny nemam problem, ze se mezi davem siri podobne nazory. Kdo vi, ten vi a stado at si jezdi v cem libo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 29.11.2007 22:09, RE: Josef Plichta
anonym napisał:
nechapu jakou relevanci by melo vysvetleni od majitele servisu, ktereho saaby zivi. V jejich zajmu je delat mrtveho brouka, a divit se clanku. Hlavni kamen urazu je, ze pan obornik je prvni ktery takovy clanek u nas napsal, protoze doted se o Saabech mlatila prazdna slama. A kdyz vyrukoval s takovym tvrzenim, je jasne ze ho vsichni majitele budou chtit ukrizovat.
.........................................................................................................................
Je taky ja...
Kdo se v Saabech vozi delsi dobu vi, ze to byl prave Josef Plichta, z jehoz zjisteni autor clanku cerpa. Uz pred lety tuto zavadu popsal a dolozil pripady z praxe. Zkratka pan Vobornik vykradl(tak se tomu rika bez odkazu na zdroje:o) - a to chvilemi temer stylem copy/paste - odborne technicke clanky Josefa Plichy o tomto problemu stare nekolik let. Vcetne Plichtou doporucenych a vyzkousenych reseni. :o) Takze zhruba takovou relevanci to ma. :o)))
Cili mili kritikove z rad ne-saabistu...vezte, ze tyto problemy se v komunite propiraly uz pred lety a to prave diky zjistenim pana Plichty z praxe.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 01:05, RE: od: gustav hollein
anonym napisał:
šestivály od oplu vydržej v pohodě půl milionu, nechápu ty řeči že nejsou dost dimenzovaný. Třeba v Vectra Gts maj obsah 3200 a vyšší výkon než byl v Sabu. Co já vim, z nabídky ten třílitr vypad že o něj nebyl zájem, to ale neznamená že by měl špatnou odolnost. Jednoduchý zákon trhu ne? Myslim že hodně lidí plive na Opla jenom proto že je to Opel. O Saby se nezajimam, ale namátkou jsem zadal na gůůglu saab motorschaden a vypadá to, že Saby bezproblému slouží asi jen v čechách :)))
zadal jsem v googlu "saab motorschaden" a vylezlo mi 30400 stránek.
když jsem zadal "opel motorschaden" vylezlo 112000 výsledků.
O čem to asi svědčí?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 01:48, RE: Zírám
anonym napisał:
Na Saab bych urcite nezanevrel. Jen bych prolezl net a zjistil si co nejvice informaci na forech o techto vozech. Je jich dost a clovek tam najde spouty informaci, vcetne prroblemu, ktere se u jakeho modelu vyskytuji. Sam jiz nekolik let jezdim Saabem a s motorem jsem nemel zadny problem. A kdyz jsem se ted rozhodoval, co koupit dal, tak sem opet koupil Saab. Clovek si to auto zamiluje nebo zatrati.
Jinak co se problemu s motory tyce, je to bohuzel pravda. Ale taky to plati az pro modely, ktere...
"..že by Opel.."

jo, trefa!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 02:03, RE: bez předmětu
anonym napisał:
este jedna vec, ako kazde auto, aj saab ma svoje muchy a kazi sa ako kazde ine auto, netvrdim ze nie
chodim do servisu ako kazdy iny...
niesom slepy, nedufam, ze toto auto mi vydrzi xy rokov a milion km ako moj stary saab 99, r.v. 74, ale moja reakcia je priamo na tento clanok, ktory je klamstvom...
Přesně tak..
V rodině máme tři Saaby. Jezdí do servisu jak mají. Nikde žádný problém. Najeto 256tis, 119tis a 306tis km. Stáří 3-6 let.
Žádná automobilka není svatá. Ale když řídím Saab - jsem v bezpečí, cítím se dobře, nesežere mě, má dostatek výkonu - z bezpečnostních důvodů, je prostě vše co konfekce není a ještě něco navíc.
Za rok staré vw co má už 5 reklamaci v záruce (5tis najeto) co má známý a za seata do kterého kamarád pořád sype peníze na servis (30tis najeto) bych neměnil.
Jsem rád že máme saaby.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 02:08, RE: opravdu zajímavý článek...
anonym napisał:
...škoda jen že nepřišel dřív...Jsem majitelem Saaba asi 4 měsíce. Zatím s motorem nebyl žádný problém,ale po přečtení článku mám docela obavy kdy to začne.... S počátku jsem váhal mezi saabem a volvem (pro švédské vozy jsem měl vždycky slabost) ,pak jsem se rozhodl pro saab kvůli jeho jedinečnosti( přece jen jich tu tolik nejezdí), individualitě a s části také kvůli jeho turbomotorům..... A ted si říkám jestli jsem neměl radši koupit volvo třeba zrovna TDi. Doufám že mě tady saabysti neukřižují...
Neboj, to je přesně co pan Odporník chtěl..
Strašit nevinné, šokovat úžasným článkem..
Jenže když se kácí les tak lítají třísky !
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 02:12, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Saab9-5 2.3LPT r.v.1998 jsem kupoval v roce 2001 se 128tis km. Poctive servisovano u oficialniho servisu. Tam jsem ho servisoval i nadale a behem provozu mi prestali davat Castrol olej a misto toho Mobil 1. Pote mi sundali vanu a vycistili zaneseny saci kos. Pote namontovali novou sadu odvetrani klikove skrine. Doporucili mi nepretahovat 15tis km intervaly a pokud auto vice namaham, tak klidne i 10tis km. S autem skutecne nekdy jezdim rychle a nejsem zrovna pohodovy jezdec. Mam nalitano 220tis k...
..tak tak..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 02:34, RE: od: gustav hollein
anonym napisał:
zadal jsem v googlu "saab motorschaden" a vylezlo mi 30400 stránek.
když jsem zadal "opel motorschaden" vylezlo 112000 výsledků.
O čem to asi svědčí?
je treba brat v potaz ze v nemecky pisicich zemich je opel nesrovnatelne rozsirenejsi nez saab
viz http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=opel+spricka&word2=saab+spricka
a
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=opel+spricka&word2=saab+spricka
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 08:36, RE: od: gustav hollein
anonym napisał:
dobry den, gratulujem k servisovaniu motorov skoda s turbom od revolucie...len neviem, ktora skoda mala turbomotory od revolucie...
asi neumis cist, ze?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 09:13, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Saab9-5 2.3LPT r.v.1998 jsem kupoval v roce 2001 se 128tis km. Poctive servisovano u oficialniho servisu. Tam jsem ho servisoval i nadale a behem provozu mi prestali davat Castrol olej a misto toho Mobil 1. Pote mi sundali vanu a vycistili zaneseny saci kos. Pote namontovali novou sadu odvetrani klikove skrine. Doporucili mi nepretahovat 15tis km intervaly a pokud auto vice namaham, tak klidne i 10tis km. S autem skutecne nekdy jezdim rychle a nejsem zrovna pohodovy jezdec. Mam nalitano 220tis k...
Aha, takze jestli tomu dobre rozumim, tak pokud se na Saabu udela nekolik servisnich uprav a dalsich zasahu + se vymenuje olej kazdych deset tisic, tak motor dokaze prezit i 220tis kilometru. Tak to ve mne opravdu obnovilo duveru v tuto znacku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 09:16, RE: Zírám
anonym napisał:
posli prosim odkaz, diky gustav
www.reliabilityindex.co.uk
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 10:10, RE: bez předmětu
anonym napisał:
Aha, takze jestli tomu dobre rozumim, tak pokud se na Saabu udela nekolik servisnich uprav a dalsich zasahu + se vymenuje olej kazdych deset tisic, tak motor dokaze prezit i 220tis kilometru. Tak to ve mne opravdu obnovilo duveru v tuto znacku.
já na tom nevidím nic strašného - prostě se dopuručuje speciální typ oleje, jedna součástka se upraví/vymění, a nastaví se rozumný interval výměny oleje. Ty motory jsou přece většinou trochu víc namáhané, než nějaká 1.4 která najede za rok 10 tis.Km průměrnou rychlostí 40km/h. Např. do motorů Alfa se taky doporučují kvalitnější oleje a kratší intervaly. Úprava součástky - pomalu každý druhý den tady máme zvolávačku nějaké značky na podobné výměny.
A longlife programy na výměnu po 50tis KM? Fajn pro prvního majitele, který to se 150tis bude prodávat. Ale kupovat bych to teda nechtěl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 12:13, Naprostá většina problémů s motorem u SAABů...
...je způsobena příliš dlouhým intervalem výměny oleje! Ten, kdo se ke svému autu chová takto nezodpovědně, se pak nemůže divit, že mu motor po 100 tis. km klekne. Benzinové turbo je prostě v tomto směru náročnější, ale za péči vám poskytne jízdní zážitky, o nichž může snít i nejeden majitel A6! Šetřílkové by se tudíž měli raději poohlédnout např. po 1.2 HTP, 2.0 MPI nebo 1.6 FSI
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 12:52, RE: Josef Plichta
anonym napisał:
Vážený pane Voborníku,

můžete nám sdělit na základě jakých konkrétních pramenů jste napsal Vaše hodnocení motorů Saab?

Děkuji JP
Vážený pane Plichta,
vím přesně kam míříte, nicméně Váš článek uveřejněný kdesi na webu je jedním z mnoha střípků v mozaice, která dala za vznik tomuto článku. Nepopírám že jsem jej nečetl, ostatně základní motiv článku je shodný, přesto nikdy nemohu sepsat článek na základě jednoho tvrzení, byť jinak velmi zajímavého. Problém, který je popsán (i Vámi) je poměrně známý fakt, který byl zaznamenán nejen u nás, ale i zahraničí. Vzhledem k omezenému rozsahu článku muselo být vyřčeno jen to nejdůležitější, tedy tip na samotnou příčinu tohoto jevu. Chápu že Vás zřejmě uhodil do očí ten shodný název, ale věřte, že v mnoha případech o samotném názvu nadpisu nerozhoduji, navíc byl tento článek primárně určen jeko doplňující k jinému článku, resp. poradně. Přesto vyšel samostatně, bohužel v tom nešťastném nadpisu, díky kterému jste se jistě zeptal na zdroje. Základní myšlenku článku bohužel vzhledem k omezenému rozsahu nelze sepsat tak, aby se zcekla vyloučila jakákoliv podobnost. Děkuji za pochopení. MO
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 15:00, veeelmi zajimave
jak tak ctu diskuzi, je v ni snad vic majitelu saabu, nez kolik jich tady dohromady jezdi ) Nejlepsi je -máme doma sest saabu a ani jeden se nezdrel ) To me pobavilo. Nemate jich doma treba trista nebo petset? Paneboze, tolik aut je tu v diskuzi v poradku, az se clovek divi kde se berou ty stovky inzeratu SAAB MOTORSCHADEN. Uz to mam. Pan obornik je tajne inzeruje po cele evrope, aby saab znicil!!!! )) To by jako vysvetleni melo stacit
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 30.11.2007 15:55, RE: veeelmi zajimave
anonym napisał:
jak tak ctu diskuzi, je v ni snad vic majitelu saabu, nez kolik jich tady dohromady jezdi ) Nejlepsi je -máme doma sest saabu a ani jeden se nezdrel ) To me pobavilo. Nemate jich doma treba trista nebo petset? Paneboze, tolik aut je tu v diskuzi v poradku, az se clovek divi kde se berou ty stovky inzeratu SAAB MOTORSCHADEN. Uz to mam. Pan obornik je tajne inzeruje po cele evrope, aby saab znicil!!!! )) To by jako vysvetleni melo stacit
Drahy pan, vy mate ake auto? Ja mam doma styri auta saab a nemam potrebu to dokazovat.
Ak ste si nevsimol, nikto tu netvrdi, ze motor saab-u sa nikdy nezadre - ono totiz ide o to, preco sa tieto motory zadieraju.
Ale vysvetlovat to fanusikovy fabie htp je zbytocne... takze tolko. svrcek, BA
reagować
  1 ... 3 4 5 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.