anonym napisał:
Vazeny pane,
trvejte si na cem chcete, ale nemate pravdu! Vsechny problemy s motory, ktere uvadite jsou pravdive!! Ale pokud bych srovnaval pomer problemu u 2,0LPT, nebo 2,3LPt, nebo T, nebo AERO, vuci 3,0T, tak sestivalce na tom nejsou tak dobre co se tyce SPOLEHLIVOSTI! Ale ja se puvodne nechtel dohadovat o tom, ktery motor je lepsi, jestli puvodni SAABacky, nebo z Opelu. Ja jsem se chtel spise vyjadrit (a ano spatne jsem se vyjadril) k tomu, ze ty zadrene motory u SAABu nejsou tak casty jev, ...
Pane Hollein, budu ještě reagovat. Za prvé: Nikde nepíšu, že frekvence výskytu výše zmíněných problémů je tak vysoká, že by pro kupujícího znamenala jisté a neodvratné riziko. Většinou se bavíme o problémech, jejichž výskyt překračuje hranice řekněme náhodných událostí, což přeloženo do srozumitelné řeči znamená, že je pravděpodobnost jejich výskytu. Jak vysoká ta pravděpodobnost je, na to nikdy nikdo odpovědět nedokáže, protože v každém konkrétním případě hraje hlavní roli štěstí, a to jak známo je veličina značně individuální.
Za druhé: O mechanických problémech motoru 3,0 V6 jsem se ani při největším možném pátrání nedozvěděl zhola nic. Když pominu fakt, že soused ob dva domy má Omegu MV6 kombi se 470 tisíci Km, která dodnes jede se stejným elánem jako před 11 lety, tak kromě častější nutné výměny rozvodového řemene na její mechanickou odolnost sotva může kdo říct půl slova. To, že páni úpravci od HP upřednostňují raději čtyřválce mě nepřekvapuje, jaké zkoušky a testy mechanické odolnosti provedli na motoru 3,0 V6 je však ve hvězdách. Po dlouhá léta nabízí německý úpravce Steinmetz u tohoto motoru montáž mechanického kompresoru, který zvýší výkon až na 215 kW, aniž by ten „málo odolný“ motor přišel k úhoně, a to vše s původní mechanikou motoru, na níž je přepracován pouze SW a odvod spalin. S takto upraveným vozem jsem osobně jel, a světe div se, měl najeto již hodně přes čtvrt milionu. V německu se s ním setkáte prakticky v každém větším autobazaru, můžete se o jeho odolnosti přesvědčit sám. Saab 9-5 3,0t znám velmi dobře, protože jsem s ním něco najezdil (to je také důvod proč jsem si poradnu na toto téma vybral, ač jsem věděl, jaké inferno mohu v diskuzi čekat). Jeho jedinou výraznější slabinou je vyšší spotřeba ve srpvnání s tradičními čtyřválci, ta ovšem je částečně zkreslena automatickou převodovkou, kterou měl, jak jistě víte, sériově. Mohl bych tady polemizovat i o jeho dynamice ve srovnání se čtyřválci, protože pokud bychom dali na pomyslnou startovní čáru verzi Aero 169 kW s automatem a tento 3,0t, tak třílitr dokáže s „automatickým“ aerem držet krok bez ztráty květinky, přesto, že by tomu jeho o 20 kW nižší výkon neměl nahrávat. Ale to je jedno, to sem nepatří. O zásadních mechanických problémech motoru 3,0 benzín (nezaměňovat s 3,0 Tid) nevím (kromě nutnosti častěji měnit rozvody). Tečka. Rozvody čtyřválců saabu jsou poháněny jednoduchým řetězem, který se možná neroztrhne (ostatně to taky nikde nepíšu), zato se vytahá a chrastí, a je potřeba je pro správnou funkci vyměnit. Z jakých podkladů čerpá a jakých výsledků v údržbě dosahuje Váš servis, nevím... Budete se možná divit, ale existují případy, že ani u motorů s rozvodovým řemenem neudává některý výrobce interval výměny. Zřejmě se spoléhá na intuici a fundovanost mechanika, kdo si myslí že je věčný- možná spláče nad výsledkem.
Za třetí: Pokud zde budu udávat své zdroje (se kterými mám dlouhodobě dobrou zkušenost), jen tím budu nahrávat někomu na smeč, aby je vzápětí mohl zpochybnit. Já jsem zodpovědný za informace ve článku, pod kterým jsem podepsaný, tudíž ověřování zdrojů a informací je nutné už v mém osobním zájmu. Věřte, že kdybych přišel do značkového servisu a zeptal se jak jsou Saaby (nebo cokoliv jiného) dobré a jak se kazí, dostane se mi odpovědi, že o žádných problémech nevědí, ani nevěděli. Prodej i servisování aut je stejný byznys jako cokoliv jiného, a prodejce ani serviceman nemá v úmyslu se připravit o část chleba tím, že vypustí do světa informaci, která by jej mohla jakkoliv poškodit (třeba tím, že zákazníci se obrátí k jiné značce). Psát článek o nějakém kontroverzním tématu je vemi nevděčná věc, protože záhy se vyrojí mnoho stoupenců značky, kteří začnou autora napadat, zpochybňovat a zesměšňovat. Jelikož tato značka byla v minulosti mým favoritem, dal jsem si hodně práce a času se sbíráním potřebných informací, které jsem nakonec nahoře využil. Nikde není napsáno, že musíte souhlasit, já (ani nikdo jiný) nemáme patent na rozum. Vy říkáte A, já říkám B. Každý ať si vybere dle vlastního rozumu, či preferencí. Já jsem dal k dispozici informace které mám, jak s nimi kdo naloží, to je jeho věc...
S pozdravem MO