0
powrót
 

diskuze k tématu: Problematické motory Saab

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, ostatní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 08:08, RE: Josef Plichta
anonym napisał:
Vážený pane Voborníku,

můžete nám sdělit na základě jakých konkrétních pramenů jste napsal Vaše hodnocení motorů Saab?

Děkuji JP
Vazeny pane Plichta,
pan Obornik vyse vysvetlil proc svoje prameny uvadet nechce, je ovsem pravda ze v zajmu vetsi relevantnosti jeho nazoru by bylo dobre prameny uvest.
Mozna by bylo dobre, kdybyste vy, coby znamy Saabovsky servis uvedl jak to s motory Saab opravdu je - rukama Vam jich urcite proslo uz spousty, vzdyt Vas to zivi...... Pokud napisete, servisuju tolik a tolik 2,3t, zadrel se jeden a to proto ze jeho majitel byl magor a lil tam misto oleje vanilkovy puding, urcite se bude jednat v tomto foru o nejjednoznacnejsi nazor .........
P.S. mate fantasticky cenik servisnich praci
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 08:57, RE: Saaby 9-5? To uz radeji Favorit.
anonym napisał:
Ze Saaby 9-5 2,3 jsou hrozne strepy, to vi uz kazdy, kdo s nim 2-3 roky jezdil (krome servisu, jelikoz osazenstvo to z titulu sveho povolani zapira). Mne vsak vadi jina vec, ktera se Saaby nesouvisi. Pokud nekdo pise ODBORNY clanek, a ne uzivatelskou recenzi jako nejaky lopatak, tak veta "...postižena stále jedny a ty samá ložiska..." svadi k domnence, ze autor je:
a) lopaťák, nikoliv vzdelany odbornik
b) on být nicht tópra šéska člofák
c) oboje
O preklep rozhodne jit nemuze, racte kouknout na klavesnici.
nehrotil bych to, gramaticke preslapy najdes u vsech pisatelu. Zato obsahu clanku prikladam velkou dulezitost, protoze sam znam cloveka ktery saaba doopravdy zadrel a v servisu s nim vybabrali a jeste z nej udelali hnupa. Presne tak se chovaji i zdejsi oponentni vuci autorovi. Kdyz je pokazene saaby zivi, tak je jasne, ze nepriznaji je je to srot.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 09:09, RE: Saaby 9-5? To uz radeji Favorit.
anonym napisał:
nehrotil bych to, gramaticke preslapy najdes u vsech pisatelu. Zato obsahu clanku prikladam velkou dulezitost, protoze sam znam cloveka ktery saaba doopravdy zadrel a v servisu s nim vybabrali a jeste z nej udelali hnupa. Presne tak se chovaji i zdejsi oponentni vuci autorovi. Kdyz je pokazene saaby zivi, tak je jasne, ze nepriznaji je je to srot.
souhlasím a velmi oceňuji hodnotu jak článku, tak diskuse....je super, že se člověk něco dozví...jen tak dál!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 09:26, RE: Josef Plichta
anonym napisał:
Vazeny pane Plichta,
pan Obornik vyse vysvetlil proc svoje prameny uvadet nechce, je ovsem pravda ze v zajmu vetsi relevantnosti jeho nazoru by bylo dobre prameny uvest.
Mozna by bylo dobre, kdybyste vy, coby znamy Saabovsky servis uvedl jak to s motory Saab opravdu je - rukama Vam jich urcite proslo uz spousty, vzdyt Vas to zivi...... Pokud napisete, servisuju tolik a tolik 2,3t, zadrel se jeden a to proto ze jeho majitel byl magor a lil tam misto oleje vanilkovy puding, urcite se bude jednat ...
nechapu jakou relevanci by melo vysvetleni od majitele servisu, ktereho saaby zivi. V jejich zajmu je delat mrtveho brouka, a divit se clanku. Hlavni kamen urazu je, ze pan obornik je prvni ktery takovy clanek u nas napsal, protoze doted se o Saabech mlatila prazdna slama. A kdyz vyrukoval s takovym tvrzenim, je jasne ze ho vsichni majitele budou chtit ukrizovat.
.........................................................................................................................
Je taky jasne, ze kazdy investigativni novinar si sve zdroje chrani, ma tam pod clankem sve jmeno a to je pro novinare nejcitlivejsi vec. Zatim vsechno co jsem od pana obornika cetl melo hlavu a patu a netipoval bych ho ze by se dal sirit nejake bludy.
.......................................................................................................................
Jak pisu dole, v mem meste moc saabu nejezdi, ale kdyz si ho byvaly spoluzak poridil, tak ho proste opravdu zadrel a to ma technicky cit, protoze jezdi dalkove s kamionem a predtim mel doma tusim naftovou Regatu, coz asi taky nebyla vyhra
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 09:28, RE: Saaby 9-5? To uz radeji Favorit.
Borik2 napisał:
souhlasím a velmi oceňuji hodnotu jak článku, tak diskuse....je super, že se člověk něco dozví...jen tak dál!
presne tak [palec nahoru]
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 09:52, RE: od: gustav hollein
M. Oborník napisał:
Pane Hollein, budu ještě reagovat. Za prvé: Nikde nepíšu, že frekvence výskytu výše zmíněných problémů je tak vysoká, že by pro kupujícího znamenala jisté a neodvratné riziko. Většinou se bavíme o problémech, jejichž výskyt překračuje hranice řekněme náhodných událostí, což přeloženo do srozumitelné řeči znamená, že je pravděpodobnost jejich výskytu. Jak vysoká ta pravděpodobnost je, na to nikdy nikdo odpovědět nedokáže, protože v každém konkrétním případě hraje hlavní roli štěstí, a to jak znám...
Dobrý den pane Oborníku

Jak píšete, SAAB byl Vaším favoritem. Můžu se zeptat, jaká značka je jím v současnosti.

A ještě dotaz k současné situaci SAABu. Na více fórech jsem četl, že kvalitativní výkyvy značky by už měli být minulostí, a že se jí poslední dobou daří znovu dostávat svého starého dobrého jména. Můžu slyšet Váš názor na tuhle otázku.
Rád si poslechnu i názor pana Holleina.

Vaše diskuse je sice trošičku ostřejší, ale myslím že velice fundovaná a věcná z obou stran. Určitě si jí přečtu raději, než nadávání na cenu Fabie HTP a pod. Děkuji.

Tomáš Kupka
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 10:17, Zírám
O Saabech jsem měl vždycky vysoké mínění, ale sklony k zadírání motoru nebo třeba i vysoká spotřeba oleje jsou pro mě ty nejtěžší závady. Motor musí být na autě to nejtrvanlivější. Na základě tohoto článku svůj postoj k Saabům asi přehodnotím, ačkoliv nerad. Ještě napíšete nějaký hrůzy o Volvech a já snad budu muset volit mimo Evropu....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 10:31, RE: od: gustav hollein
M. Oborník napisał:
Pane Hollein, budu ještě reagovat. Za prvé: Nikde nepíšu, že frekvence výskytu výše zmíněných problémů je tak vysoká, že by pro kupujícího znamenala jisté a neodvratné riziko. Většinou se bavíme o problémech, jejichž výskyt překračuje hranice řekněme náhodných událostí, což přeloženo do srozumitelné řeči znamená, že je pravděpodobnost jejich výskytu. Jak vysoká ta pravděpodobnost je, na to nikdy nikdo odpovědět nedokáže, protože v každém konkrétním případě hraje hlavní roli štěstí, a to jak znám...
Vesmes s Vami pane Obornik ve Vasem poslednim prispevku souhlasim, napadasji mne sice nejake veci, jelikoz otcovi jsem prodal s vedomim, ze to v SAABu neni nej.. motor prave 3,0T, ale byl by to opravdu jen uhel pohledu na vec...
mejte se hollein
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 11:04, RE: od: gustav hollein
kuko napisał:
Dobrý den pane Oborníku

Jak píšete, SAAB byl Vaším favoritem. Můžu se zeptat, jaká značka je jím v současnosti.

A ještě dotaz k současné situaci SAABu. Na více fórech jsem četl, že kvalitativní výkyvy značky by už měli být minulostí, a že se jí poslední dobou daří znovu dostávat svého starého dobrého jména. Můžu slyšet Váš názor na tuhle otázku.
Rád si poslechnu i názor pana Holleina.

Vaše diskuse je sice trošičku ostřejší, ale myslím že velice fundovaná a věcná z obou stran. Určitě si jí p...
Dobry den,
pracuji pro SAAB od roku 2003, coz neni mnoho oproti nekterym ceskym firmam, ktere se SAABy zabyvaji i 20 let. Ale urcite vykyvy jsem zaznamenal. Napr. jezdnoznacne spolehlivejsi je nova 9-3 od r.03 nez 9-5 od r.97, je to s kupodivem, kdyz si vezmu, ze se tento model vyrabi uz 10let, ale je to tak. Motoricky jsou tato auta (9-3) temer bez poruch, semo tamo se objevi nejaka drobna elektronicka zavada, ale nic takoveho, ze by Vas auto nechalo viset na ceste. Co mne nejvice zarazilo bylo u 9-3 rok 2006, kdy vsechna auta solidne vrzala, coz nebyl jinak problem ani u 10let starych SAABu. To byla vec, ktera mne vazne dost stvala, ale napriklad od lonskeho roku (modelovy rok MY2007) toto opet zmizlo. A co se tyce tech drobnych elektronickych veci (napr pri odemykani nevyskocil u spolujezdcovych dveri cuplik, neslo zapnout radio), tak treba u aut co jsem prodal letos, se jeste opravdu nevyskytla ani jedna chyba! Takze vidim vazne krok ku predu ve spolehlivosti. Ono to muze nekdo napadnout, ze samozrejme, kdyz se auto letos prodalo letos, tak je normalni, ze nema / nemelo jeste letos zadnou poruchu, ale neni tomu tak. Vsak lide v servisech by rekli svoje.....
U nove 9-3 (teda od roku 2003) nevim o zadnem zadrenem motoru, nejvaznejsi si ja pamatuju 2x vymenu CIM jednotky a jednotky Airbagu a u jednoho auta prunik vody do valcu, jinak muzu zodpovedne prohlasit, ze tato auta jsou velmi spolehliva.
Co se tyce 9-5, tak byly problematicke, ale prevazne tak do roku vyroby 1999-2000 a i tak to byly vetsinou elektronicke veci, samozrejme kazeta zapalovani se meni o tom se vi, ale nikdo uz nevzpomene, ze to nahrazuje kably k zapalovani, ktere mely v te dobe auta take a take se menily, i kdyz je to levnejsi. Naopak Trionic ma mnohem presnejsi zapalovani a je tudiz i ekologictejsi. Sem tam odeslo Turbo, ale to zase bylo v drtive vetsine u aut z dovozu, kde lide davali kdovi jaky olej, pokud ho davali. Ja bych o kvalite Turba v SAABu vubec nediskutoval, vsak ho delaji uz 30 let, oprotu treba koncernu VW a napr. jejich turba 1,8t, kde mi kolega ze skodovky rikal, ze je bezne okolo 100tis.Km meni. Nazorny priklad toho, ze tu proste opravdu chybi zkusenosti se servisem SAABu je toho, ze kdyz mrknu na nejake svedske stranky, tak tam jezdi benzinove turba co maji 400-500tis. Km a maji vse puvodni. No jdu se uz trosku venovat praci... :)
mejte se hezky
hollein
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 11:42, RE: od: gustav hollein
anonym napisał:
Dobry den,
pracuji pro SAAB od roku 2003, coz neni mnoho oproti nekterym ceskym firmam, ktere se SAABy zabyvaji i 20 let. Ale urcite vykyvy jsem zaznamenal. Napr. jezdnoznacne spolehlivejsi je nova 9-3 od r.03 nez 9-5 od r.97, je to s kupodivem, kdyz si vezmu, ze se tento model vyrabi uz 10let, ale je to tak. Motoricky jsou tato auta (9-3) temer bez poruch, semo tamo se objevi nejaka drobna elektronicka zavada, ale nic takoveho, ze by Vas auto nechalo viset na ceste. Co mne nejvice zarazilo bylo...
Nahore pod clankem pana obornika potvrzujete ze popsane problemy se doopravdy objevuji a ted pisete ze se kazi vetsinou jen elektronicke veci. Jak si vysvetlujete ze nemalo motoru se opravdu zadrelo, a pan ze slovenska dole dokonce pise, ze mu servis v rakousku potvrdil presne to co pan obornik napsal, ze ten blok ma tendenci se ohnout, a pan jehoz tri znami meli SAAB a doslouzil jim, to taky od mechanika slysel. .......................................
Vite, servisuju značku Skoda uz od revoluce, a taky vim, ze prvni co by odeslo pri spatne kvalite oleje je turbo, ktere je olejem mazane. Teprve za hodne dlouho po nem by mohlo byt neco jineho. Nedavno byl na Sauto inzerat, kde pan prodaval SAAB 9.5 a v poznamkach mel napsano ze je namontovany tepelny stit. Dovoz Italie. Zaujalo me to, ale az do precteni clanku nahore jsem nechapal o jaky stit by mohlo jit. Jenom mi to uvizlo v pameti. ...............................
Pane Holein, myslim ze na clanku nahore bude hodne pravdiveho, ale taky chapu, ze majitele aut kterym doted nic nebylo se citi dotceni. To, ze se da sehnat hodne SAABU 2,3 s poskozenym motorem vsak poprit nemuzete. Nic ve zlem, je to taky jen pohled. Otruba
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 11:53, RE: Zírám
David V napisał:
O Saabech jsem měl vždycky vysoké mínění, ale sklony k zadírání motoru nebo třeba i vysoká spotřeba oleje jsou pro mě ty nejtěžší závady. Motor musí být na autě to nejtrvanlivější. Na základě tohoto článku svůj postoj k Saabům asi přehodnotím, ačkoliv nerad. Ještě napíšete nějaký hrůzy o Volvech a já snad budu muset volit mimo Evropu....
To by byla škoda. Jako dlouholetý Saabista bych k tomu řekl asi toto: kvalita vozů Saab šla určitě od dob spojení s GM dolů - ALE řekněte mě automobilku, u které kvalita v poslední době dolů nešla. V rámci úspor a různých spojení s tím mají problém všechny automobilky. To, že měl Saab v určitých letech výroby problémy se zadíráním - ano, ale v této diskuzi se to opravdu zveličuje - vemte si statistiky z německa, kde podle Vás problémový Saab ve statistikách spolehlivosti výrazně porážel všude tolik vychvalované BMW. Já jsem se Saabem najezdil mnoho kilometrů bez zadření a to je rozhodně nešetřím - chce to jen jezdit, ani ne tak do značkového servisu, ale někam, kde Saabům opravdu rozumí.
(bez urážky, ale zkušenosti s autorizovanými servisy - no né že by byli neochotní, ale o Saabech toho opravdu moc neví - což ale pramení i z toho, že v ČR má zastoupení pořád někdo jiný!!!)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 12:04, RE: Zírám
anonym napisał:
To by byla škoda. Jako dlouholetý Saabista bych k tomu řekl asi toto: kvalita vozů Saab šla určitě od dob spojení s GM dolů - ALE řekněte mě automobilku, u které kvalita v poslední době dolů nešla. V rámci úspor a různých spojení s tím mají problém všechny automobilky. To, že měl Saab v určitých letech výroby problémy se zadíráním - ano, ale v této diskuzi se to opravdu zveličuje - vemte si statistiky z německa, kde podle Vás problémový Saab ve statistikách spolehlivosti výrazně porážel všude to...
statistiky spolehlivosti vetsinou odrazeji situaci na STK, kam asi clovek s total motorschaden nedojede ) Takove statistiky jsou nahovno, jestlize se u meho auta dvacetkrat spali zarovka v blinkru, tak to v tabulkach bude uvedeno jako 20 jednotlivych zavad, zato jeden rozes**ný motor u souseda na tom bude statisticky lepe.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 13:53, RE: Zírám
anonym napisał:
To by byla škoda. Jako dlouholetý Saabista bych k tomu řekl asi toto: kvalita vozů Saab šla určitě od dob spojení s GM dolů - ALE řekněte mě automobilku, u které kvalita v poslední době dolů nešla. V rámci úspor a různých spojení s tím mají problém všechny automobilky. To, že měl Saab v určitých letech výroby problémy se zadíráním - ano, ale v této diskuzi se to opravdu zveličuje - vemte si statistiky z německa, kde podle Vás problémový Saab ve statistikách spolehlivosti výrazně porážel všude to...
Statistika je opravdu zajímavá věc. Zejména TUV report. Kouknu do něj a Saaby jsou vysoko. A BMW? 3er skoro propadák, 5er jen průměrné a 7er lehce nadprůměrná. Stejné výsledky ve všech kategoriích. Nicméně ta poznámka o tom, že se švihnutým motorem na STK nedojedu, není od věci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 14:37, RE: Zírám
anonym napisał:
statistiky spolehlivosti vetsinou odrazeji situaci na STK, kam asi clovek s total motorschaden nedojede ) Takove statistiky jsou nahovno, jestlize se u meho auta dvacetkrat spali zarovka v blinkru, tak to v tabulkach bude uvedeno jako 20 jednotlivych zavad, zato jeden rozes**ný motor u souseda na tom bude statisticky lepe.
No já netvrdím, že statistiky vypovídají o všem, ale Vaše argumentace se žárovkami je úplně mimo mísu - jsou tam zahrnuty procentuální podíly aut s VÁŽNÝMI závadami, což žárovka asi nebude:) Jinak jak to s tím zadřeným motorem, to je fakt, že nevím - dobrá poznámka:) Nicméně stále tvrdím, že není důvod se Saabů bát - nejsou "zázračně" spolehlivé, ale také na tom nejsou hůř než ostatní (spíš naopak, ale to už je můj "objektivní" názor Saabisty:))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 14:41, RE: od: gustav hollein
kuko napisał:
Dobrý den pane Oborníku

Jak píšete, SAAB byl Vaším favoritem. Můžu se zeptat, jaká značka je jím v současnosti.

A ještě dotaz k současné situaci SAABu. Na více fórech jsem četl, že kvalitativní výkyvy značky by už měli být minulostí, a že se jí poslední dobou daří znovu dostávat svého starého dobrého jména. Můžu slyšet Váš názor na tuhle otázku.
Rád si poslechnu i názor pana Holleina.

Vaše diskuse je sice trošičku ostřejší, ale myslím že velice fundovaná a věcná z obou stran. Určitě si jí p...
Vidím že se to tady trochu rozjelo... Pane Kupka, pokusím se stručně odpovědět: Saab považuji za jeden z posledních příkladů automobilky, která dokázala svým vozům vtisknout určité charizma, proto jsem je jednu dobu pokládal přímo za srdeční záležitost. Bohužel více než kde jinde, platí v automobilovém světě velmi pravdivá poučka z Murphyho zákonů: „Jakmile se něco osvědčí- přestane se to vyrábět“
A protože se tato poučka dá s úspěchem aplikovat na kteréhokoliv výrobce automobilů, ztratil jsem také časem veškeré iluze o existenci nějaké spásné značky, která by zajistila opravdovou, nadčasovou a nezpochybnitelnou jistotu. Asi Vás tedy zklamu, ale nepreferuji žádnou značku. Každá z nich má totiž více či méně povedené modely, k tomu ještě horší a lepší období.
Proti spolehlivosti moderních vozů stojí v dnešním konzumním věku mnoho faktorů. Velký rozmach elektroniky udělal automobily komfortnější, bezpečnější a uživatelsky příjemnější, ale také podřezal hrdlo spolehlivosti. Auto je dnes postaveno na úroveň ryze spotřebního výrobku, podobně jako mobil, mikrovlnka, myčka atd. Odjezdi intenzivně pět šest let, a dej auto do ekologické likvidace. Na provoz modernější ojetiny (a její udržování při životě) je potřeba mít především peníze, v budoucnu to bude platit ještě dvojnásob. Moderní servisy se neučí auta opravovat, nýbrž jen je po částech měnit metodou postupného vylučování... U zrodu jakékoliv součástky nestojí zdravý rozum, ale počítačová metoda konečných prvků, která navrhne jen nejnutnější množství materiálu potřebné pro danou věc, jen aby vůbec byla schopna přečkat záruku výrobce. Myslím, že cestu Hanzelky a Zikmunda by moderní sériový vůz nezopakoval ani v případě, že by měl deset životů...

Tím se také dostávým zpět k tématu o Saabech. Jestli jsou novější Saaby opět hodny starého dobrého jména, to nevím, ale vzhledem k celosvětovému trendu se na to dívám spíše skepticky. Spolehlivost a nenáročnost údržby se nedá zmapovat u auta starého tři, pět let... Můžeme se tady bavit o dílenském zpracování, o kvalitě laku, měkčených přístrojovkách, ale o spolehlivosti se kompletní obrázek udělá tak po patnácti, dvaceti letech... Pokud auto obstojí, pak klobouk dolů. Ale jestliže se objevují fatální problémy po pěti, šesti letech (teď nemám namysli jen Saab), či dokonce ještě v záruce, tak to považuji za katastrofální výsledek. Mám takovou soukromou pomůcku: Pravý význam slova kvalita vidím u vozů, které alespoň 15 let dokážou přežít bez hniloby v plechu, a u kterých je motor prokazatelně schopen ujet minimálně 500 tisíc km jen za předepsané údržby. Tudíž nemohu posoudit, jestli se tedy v posledních měsících či letech Saab vrací ke svému dobrému jménu, z dosavadních zkušeností si myslím, že je to jen zbožné přání... Ale tohle je jen můj soukromý názor, jistě chápete...
MO

reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 15:56, RE: od: gustav hollein
M. Oborník napisał:
Vážený pane, narážky na to, jak by se měl jmenovat pisatel článku si raději odpusťte, a snažte se raději argumentovat v čem je asymetricky přeplňovaný šestiválec 3,0 t poruchovější a problematičtější než hojněji zastoupené čtyřválce... Kdysi hojným (a dodnes známým) problémem vidlicových šestiválců od opelu byly choulostivé rozvody. Jednak je bylo potřeba brzy měnit (i po 60.000 km), ale hlavně je čas od času mohla postihnout katastrofa v podobě uvolněné aretace rozvodových kol vačkových hřídelí...
Můžete mi, prosím říct, zda jsou tyto problémy s čtyřválci od saabu zaznamenány i u ročníku výroby 2003 a mladších?
Děkuji za odpověď, Janák
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 16:17, RE: od: gustav hollein
anonym napisał:
Můžete mi, prosím říct, zda jsou tyto problémy s čtyřválci od saabu zaznamenány i u ročníku výroby 2003 a mladších?
Děkuji za odpověď, Janák
Pane Janak,
Ono ma pan Obornik pravdu v tom, ze kvalita se pozna az po letech. Samozrejme modely od roku 2003 nahoru, jeste nemaji tolik kilometru. Ja co poznam auto, ktere jsem prodaval v roce 2004 a dnes ma najeto 260tis.Km je toAERO s automatem, tak toto auto normalne jezdi stale. Nepoznam zatim tak mlade auto, ktere by melo vice najetych kilometru. Ja osobne bych se takoveho auta nebal, samozrejme s jasnym puvodem (ne z bazaru) , ale to plati o jakekoliv znacce!! Bavime se samozrejme o benzinu!!!
s pozdravem hollein
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 16:19, RE: od: gustav hollein
M. Oborník napisał:
Vidím že se to tady trochu rozjelo... Pane Kupka, pokusím se stručně odpovědět: Saab považuji za jeden z posledních příkladů automobilky, která dokázala svým vozům vtisknout určité charizma, proto jsem je jednu dobu pokládal přímo za srdeční záležitost. Bohužel více než kde jinde, platí v automobilovém světě velmi pravdivá poučka z Murphyho zákonů: „Jakmile se něco osvědčí- přestane se to vyrábět“
A protože se tato poučka dá s úspěchem aplikovat na kteréhokoliv výrobce automobilů, ztratil jsem ...
pane Obornik, zkuste tu jeste prosim mrknout i nekdy pozdeji, kolega co mel tu v SR na starost SAABa po technicke strance se take hodla k onomu zadirani vyjadrit, jen si musi najit cas. On dokaze opravdu fundovane se k tomu vyjadrit.
hollein
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 16:31, RE: Zírám
anonym napisał:
No já netvrdím, že statistiky vypovídají o všem, ale Vaše argumentace se žárovkami je úplně mimo mísu - jsou tam zahrnuty procentuální podíly aut s VÁŽNÝMI závadami, což žárovka asi nebude:) Jinak jak to s tím zadřeným motorem, to je fakt, že nevím - dobrá poznámka:) Nicméně stále tvrdím, že není důvod se Saabů bát - nejsou "zázračně" spolehlivé, ale také na tom nejsou hůř než ostatní (spíš naopak, ale to už je můj "objektivní" názor Saabisty:))
"jsou tam zahrnuty procentuální podíly aut s VÁŽNÝMI závadami, což žárovka asi nebude:) "

Vážná závada u STK je třeba nesouměrný účinek brzd na jedné nápravě. Brzdové sergmenty jsou přitom spotřební materiál a neprojití je spíš věc nulové či zanedbané údržby. Včera jsme zrovna na tohle neprošel - prostě 14 let na bubny vzadu nikdo nešáhl. Kdyby to bylo Porsche (v žebříčku TUV na čele) , tam by se to nestalo, páč by na ten počet km průměrný majitel ty brzdy vzadu už minimálně 2x vyměnil a bzrdilo by mu to krásně souměrně.

Naproto tomu, pokud se kousne klikovka, zadře turbo a tak podobně, tak takové auto na STK vůbec nedojede. Přitom to jsou vady za mnoho desetitsiíců a v žádné statistice nejsou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 27.11.2007 16:34, RE: Zírám
David V napisał:
Statistika je opravdu zajímavá věc. Zejména TUV report. Kouknu do něj a Saaby jsou vysoko. A BMW? 3er skoro propadák, 5er jen průměrné a 7er lehce nadprůměrná. Stejné výsledky ve všech kategoriích. Nicméně ta poznámka o tom, že se švihnutým motorem na STK nedojedu, není od věci.
. Kouknu do něj a Saaby jsou vysoko.

Byljste někdy na STK/TUV. Já ikskrát. Co se tam hodnotí ?

Já bych řekl že převížně stav spotřebního materálu a seřízení. Co je divnýho na tom, že autu za milion věnuje v průměru majitel lepší péči, než autu za 250 tisíc ?

Saab kterýmu se zadře motor v žádné statistice TUV ani jiné není.
reagować
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.