A4 napisał:
Nesmíš se na to Davide dívat jen z jednoho úhlu pohledu. Je to o prioritách. Např. jeden známý má starou A4 s 1,9TDI 66 kW, to auto už má to nejlepší dávno za sebou, ale furt jezdí bezproblémově, za poloviční spotřebu než Ty se svým mondeem, a navíc nemusí mezi výměnama dolévat žádný olej. A vibrace, hluk a pásmo použitelných otáček tady nehrajou žádnou roli.
Nedávno jsem tady na nějaké diskuzl četl příspěvek, jak nějaký nešťastník do svého šestiválcového mondea dolevá litr oleje na 3 - 4 tis. ...
Každý se na to dívá jen ze svého úhlu pohledu a má své priority. Spotřebu počítám do nákladů na provoz a tato čísla od sebe neodděluji. Staré auto bude v drtivé většině případů provozně levnější než nové, a to jen výraznou ztrátou hodnoty. Nějaký byť 3-litrový rozdíl spotřeb to kolikrát nedožene. Není pravidlem, že se do motorů TDi nemusí dolívat olej. Mně moje spotřeba oleje taky leze na nervy, byť je vcelku malá. Ovšem hluk a vibrace a úzké pásmo využitelných otáček mě přivedlo k motoru, který mám.
Apropos co takový Fávo v plynu, to taky jezdí bezproblémově s minimálními provozními náklady, má to syn mého kolegy. Strčí do kapsy i A4-ku s TDi. Je to o prioritách, chceš jezdit levně, kup si osvědčenou starou popelnici (to není myšleno zle, ale jako fakt).