Pepe napisał:
Petr S napisał:
bitner napisał:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je to tak. Nejde jen o základní servis, ale o program údržby, kde mechanik podle přesně daného protokolu zkontroluje celý auto - tloušťku destiček, hustotu nemrzky, prachovky, hladinu kapaliny do ostřikovačů (+ dolití
). Pak se pod to mechanik podepíše, řekne mi, co mě kdy čeká, ev. co je lepší řešit hned. Radši servis plánuju, než abych s duší dobrodruha čekal, kdy se co po.ere. Samozřejmě v nejmíň vhodnou dobu
Ach jo. Na jednu stranu jsem blazen, co si kupuje nova auta, na druhou stranu dobrodruh, ktereho nastve, ze mu doliji vodu do ostrikovace za 50 kc litr. Nic o "velke garancce" jsem nikde nepsal. Za tech 2600 mi krome oleje vymenili vzduchovy a pylovy filtr. To zvladnu sam, kde praci si sam sobe uctuju 0 korunami. Do Renaultu 1,6 8v patri 3,5 l oleje, 4 l by ten motor pekne vykurvily.
Muj mechanik mi tady ty kontroly prachovek apod udela gratis jen tak mezi reci. O odbornosti v autorizaku mam svuj nazor, ktery nevnucuju, ale staci se trochu zamyslet.
Program udrzby sveho auta znam - kupodivu mi ho pri prodeji vytiskli, takze proto pisu vyse, ze me pristi rok cekaji rozvody, klinak, brzdovka, mimo program udrzby: serizeni ventilu, vymena prevodovkoveho oleje, palivovy filtr a podle stavu brzdy.
Ano, jsem silenec.