0
powrót
 

diskuze k tématu: První servis ojetého auta – co vše je dobré ohlídat?

kategorie zaszeregowania tematu:
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 20.08.2015 18:49, RE: Dacia - garancky
David V napisał:
Petr S napisał:
petaoldova napisał:
Petr S napisał:
petaoldova napisał:
Petr S napisał:
bitner napisał:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je vidět, že toho o cenách dílů a servisu moc nevíte, spíš vůbec nic, servisy mají od dodavatelů dílů slevy oproti maloobchodnímu prodeji, které tvoří část zisků servisu, vzhledem k vysoké konkurenci se prodejci dílů docela předhánějí v tom, aby nalákali zákazníka- servis a nezřídka nabízejí sudy i velmi kvalitních olejů za výhodné ceny loni jsme v podobné akční nabídce získali 50l sud oleje shell 10w 40 v cenně 60kč/litr což je úžasná cena, olejové filtry bývají pro servis obvykle do 100Kč - je pak na servisu, zda zákazníkovi naúčtuje maloobchodní cenu za díly nebo jinou cenu v intervalu od jeho nákupní ceny po běžnou cenu. Práce je to cca na půl hodiny..... U slušných menších servisů je 1000 Kč za 4l slušné 10w40, filtr a práci běžná cena, často bývají dokonce i nižší ceny.....
Pod pojmem slušný olej jsem myslel 10W-30. Když jsem se svého času na e-shopu sháněl Castrol dané specifikace včetně správné ACEA normy, tak jsem se dostal na cca 210 Kč za litr. Jasně, že ze sudu to bude ještě levnější než po 5-ti lahvích z e-shopu. Sám to ale nejsem schopný sehnat levněji. Jestli nějaký servis prodává zákazníkovi olej s nulovou marží, tak je to samozřejmě jejich věc. Navíc garančka nespočívá jen ve výměně oleje, tudíž to zabere víc času než půl hodinu a víc materiálu.
Já si pod pojmem slušný olej představuju olej, který má specifikaci a splňuje normu udávanou výrobcem vozu a je značky o které vím, že je kvalitní a 10w 30 jsem opravdu do ničeho nekupovala, vyjimečně přijíždí auta s doporučenou specifikací oleje 5w 30 a ano, ten bývá dražší a pak je cena samozřejmě jinde, ale to se pak bavíme také o 5-6 tisících v autorizovaném servisu, ne o 2500 jako platil pán s dacií, jinak 90% má 10w 40 případně na přání kupujeme 10w 60 pokud majitel jezdí sportovněji, navštěvuje okruhové dny a potřebuje olej který si zachovává dobré mazací schopnosti při vysokých teplotách, my zákazníkům účtujeme obvykle náš nákup + 20% marži, je to dobrý kompromis protože pokud zákazník díly získá levněji a tak motivace k tomu aby si vozil vlastní díly je tím pádem nižší a nám odpadají problémy s montáží nekvalitních dílů dovezených majitelem (v případě vlastních dílů se navíc účtuje vyšší cena za práci), navíc pokud díly nakoupíme my, víme co montujeme a můžeme zákazníkovi poskytnout záruku, což nemůžeme, pokud nevíme co je daný díl zač... u nás postupujeme podle servisního plánu výrobce auta- mění se tedy vše co předepisuje výrobce, pokud si zákazník výslovně nepřeje některé výkony neprovádět, pak je ale upozorněn na případná rizika, běžnou kontrolu opotřebení komponentů podvozku, brzd, stavu akumulátoru není problém provést v mezičase než vyteče olej.....
Tzn. komplet malou garančku (podle servisního plánu výrobce) účtujete jen půl hodiny práce jak píšete výše? Jakou máte hodinou sazbu?
Za půl hodiny je to skoro jedno... Je to vždy alchymie. U Fordu mi dávájí slevu na materiál a práci 20%, což využiju jen tehdy, pokud mě to vyjde levněji než koupit díl bez slevy a vyměnit sám. Co se týká servisních prohlídek, tak zkušenost vlastní nemám neb toho nevyužívám. Jediný první servis, který bych využil je ten, kdy s ojetinou jedu do servisu, aby mi řekli, co mě pravděpodobně bude čekat a kolik mě to bude odhadem stát. No, zatím jsem měl kliku, že jsem to zvládl bez toho, ale štěstěna je vrtkavá a stav aut čím dál horší. První servis by se měl týkat fatálních věcí, jako je olej, filtr, rozvody, řemeny, stav brzd, palivový filtr, stav zapalování (svíčky). Prostě věci, které mohou auto snadno znepojízdnit nebo dokonce zničit (olej, rozvody a u nafťáka palivový filtr). Ostatní věci pak postupně.


jj, ale tady v tom vlákně jsme řešili jestli je 1500 kč za 1. malou garančku hodně peněz jak psal bitner, že už nikdy do autorizáku nepáchne když to jsou takový zloději a jinde mu olej vymění za 1000.
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Cztwartek 20.08.2015 20:21, RE: Dacia - garancky
Petr S napisał:
David V napisał:
Petr S napisał:
petaoldova napisał:
Petr S napisał:
petaoldova napisał:
Petr S napisał:
bitner napisał:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je vidět, že toho o cenách dílů a servisu moc nevíte, spíš vůbec nic, servisy mají od dodavatelů dílů slevy oproti maloobchodnímu prodeji, které tvoří část zisků servisu, vzhledem k vysoké konkurenci se prodejci dílů docela předhánějí v tom, aby nalákali zákazníka- servis a nezřídka nabízejí sudy i velmi kvalitních olejů za výhodné ceny loni jsme v podobné akční nabídce získali 50l sud oleje shell 10w 40 v cenně 60kč/litr což je úžasná cena, olejové filtry bývají pro servis obvykle do 100Kč - je pak na servisu, zda zákazníkovi naúčtuje maloobchodní cenu za díly nebo jinou cenu v intervalu od jeho nákupní ceny po běžnou cenu. Práce je to cca na půl hodiny..... U slušných menších servisů je 1000 Kč za 4l slušné 10w40, filtr a práci běžná cena, často bývají dokonce i nižší ceny.....
Pod pojmem slušný olej jsem myslel 10W-30. Když jsem se svého času na e-shopu sháněl Castrol dané specifikace včetně správné ACEA normy, tak jsem se dostal na cca 210 Kč za litr. Jasně, že ze sudu to bude ještě levnější než po 5-ti lahvích z e-shopu. Sám to ale nejsem schopný sehnat levněji. Jestli nějaký servis prodává zákazníkovi olej s nulovou marží, tak je to samozřejmě jejich věc. Navíc garančka nespočívá jen ve výměně oleje, tudíž to zabere víc času než půl hodinu a víc materiálu.
Já si pod pojmem slušný olej představuju olej, který má specifikaci a splňuje normu udávanou výrobcem vozu a je značky o které vím, že je kvalitní a 10w 30 jsem opravdu do ničeho nekupovala, vyjimečně přijíždí auta s doporučenou specifikací oleje 5w 30 a ano, ten bývá dražší a pak je cena samozřejmě jinde, ale to se pak bavíme také o 5-6 tisících v autorizovaném servisu, ne o 2500 jako platil pán s dacií, jinak 90% má 10w 40 případně na přání kupujeme 10w 60 pokud majitel jezdí sportovněji, navštěvuje okruhové dny a potřebuje olej který si zachovává dobré mazací schopnosti při vysokých teplotách, my zákazníkům účtujeme obvykle náš nákup + 20% marži, je to dobrý kompromis protože pokud zákazník díly získá levněji a tak motivace k tomu aby si vozil vlastní díly je tím pádem nižší a nám odpadají problémy s montáží nekvalitních dílů dovezených majitelem (v případě vlastních dílů se navíc účtuje vyšší cena za práci), navíc pokud díly nakoupíme my, víme co montujeme a můžeme zákazníkovi poskytnout záruku, což nemůžeme, pokud nevíme co je daný díl zač... u nás postupujeme podle servisního plánu výrobce auta- mění se tedy vše co předepisuje výrobce, pokud si zákazník výslovně nepřeje některé výkony neprovádět, pak je ale upozorněn na případná rizika, běžnou kontrolu opotřebení komponentů podvozku, brzd, stavu akumulátoru není problém provést v mezičase než vyteče olej.....
Tzn. komplet malou garančku (podle servisního plánu výrobce) účtujete jen půl hodiny práce jak píšete výše? Jakou máte hodinou sazbu?
Za půl hodiny je to skoro jedno... Je to vždy alchymie. U Fordu mi dávájí slevu na materiál a práci 20%, což využiju jen tehdy, pokud mě to vyjde levněji než koupit díl bez slevy a vyměnit sám. Co se týká servisních prohlídek, tak zkušenost vlastní nemám neb toho nevyužívám. Jediný první servis, který bych využil je ten, kdy s ojetinou jedu do servisu, aby mi řekli, co mě pravděpodobně bude čekat a kolik mě to bude odhadem stát. No, zatím jsem měl kliku, že jsem to zvládl bez toho, ale štěstěna je vrtkavá a stav aut čím dál horší. První servis by se měl týkat fatálních věcí, jako je olej, filtr, rozvody, řemeny, stav brzd, palivový filtr, stav zapalování (svíčky). Prostě věci, které mohou auto snadno znepojízdnit nebo dokonce zničit (olej, rozvody a u nafťáka palivový filtr). Ostatní věci pak postupně.
jj, ale tady v tom vlákně jsme řešili jestli je 1500 kč za 1. malou garančku hodně peněz jak psal bitner, že už nikdy do autorizáku nepáchne když to jsou takový zloději a jinde mu olej vymění za 1000.

Nevkladej mi do prstu slova, ktera jsem nenapsal! Nikde nepisu nic o zlodejich!
A ano, minuly tyden jsem byl na vymene oleje u meho mechanika. Uplne automaticky, nez vytekl olej, mi zkontroloval vse podstatne - prohlidka na korozi (zadna neni), predni naprava, manzety, brzdy - stal jsem vedle a dival se. Ani se o tom nezminil, protoze nic nenasel. Cena: 1000 Kc i se 40 Kc, ktere jsem mu dluzil odminula, protoze jsem nemel drobne a dyska on zasadne nebere. K tomu stempl do servisky od cloveka, ktereho kazdy, kdo s nim ma zkusenost, pravem vynasi do nebe. Ted mi vysvetli, proc bych mel davat v autorizaku za prinejlepsim tu samou praci nejake 3000? Kdyz uz to ani neni v zaruce? Jeste dodam, ze vzduchovy (Kc 233,-) a kabinovy (kc 345,-) filtr jsem si vymenil sam, i kdyz on by mi to udelal gratis (za cenu materialu), ale zas ho nechci otravovat s nesmyslama. Tzn. mam za sebou rocni servis za 1578 Kc. V autorizaku bych dal minimalne dvakrat tolik.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 20.08.2015 23:58, RE: Dacia - garancky
bitner napisał:
Petr S napisał:
David V napisał:
Petr S napisał:
petaoldova napisał:
Petr S napisał:
petaoldova napisał:
Petr S napisał:
bitner napisał:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je vidět, že toho o cenách dílů a servisu moc nevíte, spíš vůbec nic, servisy mají od dodavatelů dílů slevy oproti maloobchodnímu prodeji, které tvoří část zisků servisu, vzhledem k vysoké konkurenci se prodejci dílů docela předhánějí v tom, aby nalákali zákazníka- servis a nezřídka nabízejí sudy i velmi kvalitních olejů za výhodné ceny loni jsme v podobné akční nabídce získali 50l sud oleje shell 10w 40 v cenně 60kč/litr což je úžasná cena, olejové filtry bývají pro servis obvykle do 100Kč - je pak na servisu, zda zákazníkovi naúčtuje maloobchodní cenu za díly nebo jinou cenu v intervalu od jeho nákupní ceny po běžnou cenu. Práce je to cca na půl hodiny..... U slušných menších servisů je 1000 Kč za 4l slušné 10w40, filtr a práci běžná cena, často bývají dokonce i nižší ceny.....
Pod pojmem slušný olej jsem myslel 10W-30. Když jsem se svého času na e-shopu sháněl Castrol dané specifikace včetně správné ACEA normy, tak jsem se dostal na cca 210 Kč za litr. Jasně, že ze sudu to bude ještě levnější než po 5-ti lahvích z e-shopu. Sám to ale nejsem schopný sehnat levněji. Jestli nějaký servis prodává zákazníkovi olej s nulovou marží, tak je to samozřejmě jejich věc. Navíc garančka nespočívá jen ve výměně oleje, tudíž to zabere víc času než půl hodinu a víc materiálu.
Já si pod pojmem slušný olej představuju olej, který má specifikaci a splňuje normu udávanou výrobcem vozu a je značky o které vím, že je kvalitní a 10w 30 jsem opravdu do ničeho nekupovala, vyjimečně přijíždí auta s doporučenou specifikací oleje 5w 30 a ano, ten bývá dražší a pak je cena samozřejmě jinde, ale to se pak bavíme také o 5-6 tisících v autorizovaném servisu, ne o 2500 jako platil pán s dacií, jinak 90% má 10w 40 případně na přání kupujeme 10w 60 pokud majitel jezdí sportovněji, navštěvuje okruhové dny a potřebuje olej který si zachovává dobré mazací schopnosti při vysokých teplotách, my zákazníkům účtujeme obvykle náš nákup + 20% marži, je to dobrý kompromis protože pokud zákazník díly získá levněji a tak motivace k tomu aby si vozil vlastní díly je tím pádem nižší a nám odpadají problémy s montáží nekvalitních dílů dovezených majitelem (v případě vlastních dílů se navíc účtuje vyšší cena za práci), navíc pokud díly nakoupíme my, víme co montujeme a můžeme zákazníkovi poskytnout záruku, což nemůžeme, pokud nevíme co je daný díl zač... u nás postupujeme podle servisního plánu výrobce auta- mění se tedy vše co předepisuje výrobce, pokud si zákazník výslovně nepřeje některé výkony neprovádět, pak je ale upozorněn na případná rizika, běžnou kontrolu opotřebení komponentů podvozku, brzd, stavu akumulátoru není problém provést v mezičase než vyteče olej.....
Tzn. komplet malou garančku (podle servisního plánu výrobce) účtujete jen půl hodiny práce jak píšete výše? Jakou máte hodinou sazbu?
Za půl hodiny je to skoro jedno... Je to vždy alchymie. U Fordu mi dávájí slevu na materiál a práci 20%, což využiju jen tehdy, pokud mě to vyjde levněji než koupit díl bez slevy a vyměnit sám. Co se týká servisních prohlídek, tak zkušenost vlastní nemám neb toho nevyužívám. Jediný první servis, který bych využil je ten, kdy s ojetinou jedu do servisu, aby mi řekli, co mě pravděpodobně bude čekat a kolik mě to bude odhadem stát. No, zatím jsem měl kliku, že jsem to zvládl bez toho, ale štěstěna je vrtkavá a stav aut čím dál horší. První servis by se měl týkat fatálních věcí, jako je olej, filtr, rozvody, řemeny, stav brzd, palivový filtr, stav zapalování (svíčky). Prostě věci, které mohou auto snadno znepojízdnit nebo dokonce zničit (olej, rozvody a u nafťáka palivový filtr). Ostatní věci pak postupně.
jj, ale tady v tom vlákně jsme řešili jestli je 1500 kč za 1. malou garančku hodně peněz jak psal bitner, že už nikdy do autorizáku nepáchne když to jsou takový zloději a jinde mu olej vymění za 1000.
Nevkladej mi do prstu slova, ktera jsem nenapsal! Nikde nepisu nic o zlodejich! A ano, minuly tyden jsem byl na vymene oleje u meho mechanika. Uplne automaticky, nez vytekl olej, mi zkontroloval vse podstatne - prohlidka na korozi (zadna neni), predni naprava, manzety, brzdy - stal jsem vedle a dival se. Ani se o tom nezminil, protoze nic nenasel. Cena: 1000 Kc i se 40 Kc, ktere jsem mu dluzil odminula, protoze jsem nemel drobne a dyska on zasadne nebere. K tomu stempl do servisky od cloveka, ktereho kazdy, kdo s nim ma zkusenost, pravem vynasi do nebe. Ted mi vysvetli, proc bych mel davat v autorizaku za prinejlepsim tu samou praci nejake 3000? Kdyz uz to ani neni v zaruce? Jeste dodam, ze vzduchovy (Kc 233,-) a kabinovy (kc 345,-) filtr jsem si vymenil sam, i kdyz on by mi to udelal gratis (za cenu materialu), ale zas ho nechci otravovat s nesmyslama. Tzn. mam za sebou rocni servis za 1578 Kc. V autorizaku bych dal minimalne dvakrat tolik.


Za ty zloděje vložené do úst se omlouvám. Tak to na mě z toho textu působilo, že si dovolili naúčtovat 1500 Kč za první garančku a 2600 Kč za druhou, tudíž "jsem s nima skončil". Když jsi spokojený s garážistou a jeho razítkem pak OK... Mně se garážistu nechtělo hledat, protože s těmi dosavadními jsem měl až na jednu vyjímku špatné zkušennosti. Jeden mi na staré 626 opravoval zadní brzdy, následně udělal na autě STK. A když jsem si auto odvážel, tak vůbec nebrzdila ručka a auto údajně prošlo STK! Druhý garážista mi jen přehazoval pneu a ty předchozí pneu mi vrátil totálně zaolejované od podlahy kam mu předtím asi vytekl olej. Netřeba dodávat že olej pneu dost škodí, totální šlendrián... 1h jsem je pak v garáži myl autošampónem. To není zdaleka vše.

S autorizákama tyhle problémy nemám. V celkových ročních výdajích je pár tisíc navíc za kvalitní servis jen zanedbatelný zlomek.
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Piątek 21.08.2015 08:39, RE: Dacia - garancky
Petr S napisał:
bitner napisał:
Petr S napisał:
David V napisał:
Petr S napisał:
petaoldova napisał:
Petr S napisał:
petaoldova napisał:
Petr S napisał:
bitner napisał:
Poprve jsem platil 1500, podruhe 2600 a uz me tam nevideli. Olej 10W-40 a filtr stoji z vymenou v servisu 1000 Kc, filtr vzduchovy a pylovy - tam zalezi na znacce. Pylovy klidne 600, vzduchovy kolem 200.Rozvody maji nizky interval 80 000/6 let, to je docela nevyhoda. Asi vyrobce pocita s kratkymi priskoky s autem jako je Dacie na benzin.
Připadá vám 1500 za malou garančku a 2600 za velkou moc kdy se např. má měnit i brzdová kapalina apod.? Hodně lidí si představuje péči o auto tak, že mění akorát motorový olej a filtr a pak dál co se rozbije. Podle toho ty ojetiny pak vypadají.Kdo mění 4 litry oleje a filtr za 1000 Kč, včetně práce? Slušný olej z e-shopu stojí minimálně 200 Kč za litr a filtr oleje taky min. 200. To ten mechanik pracuje zadarmo? A vyjetým olejem si pak doma v zimě zatopí, aby nemusel platit ekologickou zlikvidaci?Chodit na garančku do autorizáku má i ten přínos, že až se jednou auto bude prodávat, tak důvěryhodná serviska působí lépe než serviska vyplněná nějakým místním melouchářem, který akorát mění v autě olej, protože cokoli navíc stojí další prachy.
Je vidět, že toho o cenách dílů a servisu moc nevíte, spíš vůbec nic, servisy mají od dodavatelů dílů slevy oproti maloobchodnímu prodeji, které tvoří část zisků servisu, vzhledem k vysoké konkurenci se prodejci dílů docela předhánějí v tom, aby nalákali zákazníka- servis a nezřídka nabízejí sudy i velmi kvalitních olejů za výhodné ceny loni jsme v podobné akční nabídce získali 50l sud oleje shell 10w 40 v cenně 60kč/litr což je úžasná cena, olejové filtry bývají pro servis obvykle do 100Kč - je pak na servisu, zda zákazníkovi naúčtuje maloobchodní cenu za díly nebo jinou cenu v intervalu od jeho nákupní ceny po běžnou cenu. Práce je to cca na půl hodiny..... U slušných menších servisů je 1000 Kč za 4l slušné 10w40, filtr a práci běžná cena, často bývají dokonce i nižší ceny.....
Pod pojmem slušný olej jsem myslel 10W-30. Když jsem se svého času na e-shopu sháněl Castrol dané specifikace včetně správné ACEA normy, tak jsem se dostal na cca 210 Kč za litr. Jasně, že ze sudu to bude ještě levnější než po 5-ti lahvích z e-shopu. Sám to ale nejsem schopný sehnat levněji. Jestli nějaký servis prodává zákazníkovi olej s nulovou marží, tak je to samozřejmě jejich věc. Navíc garančka nespočívá jen ve výměně oleje, tudíž to zabere víc času než půl hodinu a víc materiálu.
Já si pod pojmem slušný olej představuju olej, který má specifikaci a splňuje normu udávanou výrobcem vozu a je značky o které vím, že je kvalitní a 10w 30 jsem opravdu do ničeho nekupovala, vyjimečně přijíždí auta s doporučenou specifikací oleje 5w 30 a ano, ten bývá dražší a pak je cena samozřejmě jinde, ale to se pak bavíme také o 5-6 tisících v autorizovaném servisu, ne o 2500 jako platil pán s dacií, jinak 90% má 10w 40 případně na přání kupujeme 10w 60 pokud majitel jezdí sportovněji, navštěvuje okruhové dny a potřebuje olej který si zachovává dobré mazací schopnosti při vysokých teplotách, my zákazníkům účtujeme obvykle náš nákup + 20% marži, je to dobrý kompromis protože pokud zákazník díly získá levněji a tak motivace k tomu aby si vozil vlastní díly je tím pádem nižší a nám odpadají problémy s montáží nekvalitních dílů dovezených majitelem (v případě vlastních dílů se navíc účtuje vyšší cena za práci), navíc pokud díly nakoupíme my, víme co montujeme a můžeme zákazníkovi poskytnout záruku, což nemůžeme, pokud nevíme co je daný díl zač... u nás postupujeme podle servisního plánu výrobce auta- mění se tedy vše co předepisuje výrobce, pokud si zákazník výslovně nepřeje některé výkony neprovádět, pak je ale upozorněn na případná rizika, běžnou kontrolu opotřebení komponentů podvozku, brzd, stavu akumulátoru není problém provést v mezičase než vyteče olej.....
Tzn. komplet malou garančku (podle servisního plánu výrobce) účtujete jen půl hodiny práce jak píšete výše? Jakou máte hodinou sazbu?
Za půl hodiny je to skoro jedno... Je to vždy alchymie. U Fordu mi dávájí slevu na materiál a práci 20%, což využiju jen tehdy, pokud mě to vyjde levněji než koupit díl bez slevy a vyměnit sám. Co se týká servisních prohlídek, tak zkušenost vlastní nemám neb toho nevyužívám. Jediný první servis, který bych využil je ten, kdy s ojetinou jedu do servisu, aby mi řekli, co mě pravděpodobně bude čekat a kolik mě to bude odhadem stát. No, zatím jsem měl kliku, že jsem to zvládl bez toho, ale štěstěna je vrtkavá a stav aut čím dál horší. První servis by se měl týkat fatálních věcí, jako je olej, filtr, rozvody, řemeny, stav brzd, palivový filtr, stav zapalování (svíčky). Prostě věci, které mohou auto snadno znepojízdnit nebo dokonce zničit (olej, rozvody a u nafťáka palivový filtr). Ostatní věci pak postupně.
jj, ale tady v tom vlákně jsme řešili jestli je 1500 kč za 1. malou garančku hodně peněz jak psal bitner, že už nikdy do autorizáku nepáchne když to jsou takový zloději a jinde mu olej vymění za 1000.
Nevkladej mi do prstu slova, ktera jsem nenapsal! Nikde nepisu nic o zlodejich! A ano, minuly tyden jsem byl na vymene oleje u meho mechanika. Uplne automaticky, nez vytekl olej, mi zkontroloval vse podstatne - prohlidka na korozi (zadna neni), predni naprava, manzety, brzdy - stal jsem vedle a dival se. Ani se o tom nezminil, protoze nic nenasel. Cena: 1000 Kc i se 40 Kc, ktere jsem mu dluzil odminula, protoze jsem nemel drobne a dyska on zasadne nebere. K tomu stempl do servisky od cloveka, ktereho kazdy, kdo s nim ma zkusenost, pravem vynasi do nebe. Ted mi vysvetli, proc bych mel davat v autorizaku za prinejlepsim tu samou praci nejake 3000? Kdyz uz to ani neni v zaruce? Jeste dodam, ze vzduchovy (Kc 233,-) a kabinovy (kc 345,-) filtr jsem si vymenil sam, i kdyz on by mi to udelal gratis (za cenu materialu), ale zas ho nechci otravovat s nesmyslama. Tzn. mam za sebou rocni servis za 1578 Kc. V autorizaku bych dal minimalne dvakrat tolik.
Za ty zloděje vložené do úst se omlouvám. Tak to na mě z toho textu působilo, že si dovolili naúčtovat 1500 Kč za první garančku a 2600 Kč za druhou, tudíž "jsem s nima skončil". Když jsi spokojený s garážistou a jeho razítkem pak OK... Mně se garážistu nechtělo hledat, protože s těmi dosavadními jsem měl až na jednu vyjímku špatné zkušennosti. Jeden mi na staré 626 opravoval zadní brzdy, následně udělal na autě STK. A když jsem si auto odvážel, tak vůbec nebrzdila ručka a auto údajně prošlo STK! Druhý garážista mi jen přehazoval pneu a ty předchozí pneu mi vrátil totálně zaolejované od podlahy kam mu předtím asi vytekl olej. Netřeba dodávat že olej pneu dost škodí, totální šlendrián... 1h jsem je pak v garáži myl autošampónem. To není zdaleka vše. S autorizákama tyhle problémy nemám. V celkových ročních výdajích je pár tisíc navíc za kvalitní servis jen zanedbatelný zlomek.


OK. Pravdou je, ze ti dobri mechanici nepadaji z nebe. Navic ten muj neni garaznik, ma tam 3 zvedaky, jednoho zamestnance, vede klasicke ucetnictvi a dotazu "Potrebujete na to doklad?" se tam nedockas. Kdyz mu tam caklo trochu oleje na podlahu, tise zaklel a uz to drhnul odmastovacem. Ten clovek bude mit jednou problem, protoze se mu nad hlavou rozne svatozar. Stinnou strankou tohoto je, ze hlavne pres leto musim cekat mesic, nez na me prijde rada (az na ten olej, ten byl na pockani - stravil jsem tam hodinu). Takze uz nikde nevykladam, kam jezdim, jenom takhle obecne
K autorizakum asi tolik: chapu, ze ta autorizace neco stoji, rezie budou asi taky vetsi, nez u soukromnika s jednim zamestnancem. Beru taky, ze pan majitel se chce mit dobre. Proto mi vadilo, ze to snad vyznelo tak, ze je povazuju za zlodeje. Je to vse otazka nabidky a poptavky.
reagować
vavrisimo
ilość wystąpień178
data registracji03.07.2013
Środa 30.10.2019 22:19, RE: Díky :)
Mě by zajímalo, jestli tenhle očividný spam a plevel v diskuzi, kterého je poslední dobou čím dál tím víc, redakci vadí, nebo jestli ho snad přímo podporuje. Fakt jako reklama funguje to, že tu nějaký random user zaregistrovaný zrovna v ten den, ve svém prvním příspěvku hodí odkaz na nějaký web? Co takhle tu diskuzi sem tam moderovat a ne jen pochtívat recenze na auta?
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Cztwartek 31.10.2019 12:32, RE: RE: Díky :)
cytat:
reakce na: vavrisimo, 30.10.2019 22:19 (Mě by zajímalo, jestli tenhle ...)


Očividný spam odstraňujeme - někdy dřív než si ho všimnete Zároveň se snažíme ponechat v diskuzi odkazy, které jsou v kontextu, dávají smysl a mohou pomoct ostatním. Přeju hezký den.
reagować
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.