David V napisał:
A co, že to žere trávu kolem cesty, vždyť to palivo je v drtivé většině případů marginální výdaj, pokud mluvíme o autech.
Koupím nový auto pro rodinu 500 000 Kč, provozuju ho 8 let a jezdím 15 tisíc ročně - víkendový provoz, takže najezdím 120 000 km za 340 000 Kč při spotřebě 8 litrů a 420 000 Kč při spotřebě 10 litrů (větší obsah). Po 8-mi letech má toto auto tak hodnotu 100 000 Kč, a to jsem musel ještě vyměnit kotouče a každoročně olej a pojistku a sem tam filtr a brzdovku a svíčky a další...
to není jen ekoteroristická lobby, to jsou v některých případech i sami výrobci, marže na autech jsou minimální, takže to musí dohánět obratem-tedy prodat co nejvíc aut, takže ta auta tu nemohou být věčně neboť by se trh přesytil, a také cenami dílů. takže když jich je tam víc a vydrží míň tak je to taky dobře. ideálně by pro ně auto vydrželo pět let, během nich najelo 200k a potom se dalo do šrotu a koupilo nové.
takové ty držáky z devadesátých let, toyo corolla a camry, hondy civic či accord, nissany maxima, micra, almera či primera, MB 190, 124, vw vento, passat B4, seat toledo a v neposlední řadě i oktávka tdi 66kw, takové už nikdy nebudou.
já osobně s vděčností vzpomínám na scorpio 89 s motorem 2.0 DOHC 88kW...to byl nezmar, koupený ojetý za pár šupů, rozvody řetězem, dílů všude haldy, spolehlivý, rychlý, díky zadnímu náhonu i zábavný, spotřeba 6.5 až deset podle nohy, žádná složitá elektronika....takové auto bych si dnes koupil nové. jenže nemůžu. neexistuje.