0
powrót
 

diskuze k tématu: Přichází nový úsporný motor od Fordu

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 12:50, Už je mám v autě
Dva řadové tříválce mám v autě a mohu říci, že jde o povedený motor. Jsou úsporné, průměrně stačí každému 4,5 litru /100 km, což mi na 85 koní přijde přijatelné. Navíc jsou atmosférické.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 13:53, RE: Už je mám v autě
David V napisał:
Dva řadové tříválce mám v autě a mohu říci, že jde o povedený motor. Jsou úsporné, průměrně stačí každému 4,5 litru /100 km, což mi na 85 koní přijde přijatelné. Navíc jsou atmosférické.
tak to jsme na tom stejně také mám dva řadové tříhrnky, jen ta spotřeba je kapánek vyšší, kolem šesti, sedmi litrů, co by tak jeden chtěl od 140 koní, že ...ale zase oba vynikají neobvyklou kultivovaností chodu a skvělou splehlivostí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 15:37, RE: Už je mám v autě
tomaskrtek napisał:
tak to jsme na tom stejně také mám dva řadové tříhrnky, jen ta spotřeba je kapánek vyšší, kolem šesti, sedmi litrů, co by tak jeden chtěl od 140 koní, že ...ale zase oba vynikají neobvyklou kultivovaností chodu a skvělou splehlivostí.
taky se přidávám s dvěma fordíma tříválcema pod kapotou sevřených do V, každej má objem 1490 ccm a výkon 113 koní, přitom si každej řekne v průměru o pět litránků, takže taky slušný :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 15:51, RE: Už je mám v autě
michalst napisał:
taky se přidávám s dvěma fordíma tříválcema pod kapotou sevřených do V, každej má objem 1490 ccm a výkon 113 koní, přitom si každej řekne v průměru o pět litránků, takže taky slušný :)
No ono když si uvědomíte, že se ty tříválce potýkají jen s poloviční hmotností i polovičním aerodynamickým odporem u Vašich aut, tak už to taková pecka neni. Skoro bych řekl, že jsou spíš užraný . Ale samozřejmě nevim jak s tim kdo jezdí, takže třeba to odpovídá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 16:16, RE: Už je mám v autě
ivan2 napisał:
No ono když si uvědomíte, že se ty tříválce potýkají jen s poloviční hmotností i polovičním aerodynamickým odporem u Vašich aut, tak už to taková pecka neni. Skoro bych řekl, že jsou spíš užraný . Ale samozřejmě nevim jak s tim kdo jezdí, takže třeba to odpovídá.
Tak jinak. Mám průměrnou spotřebu 1,5 litru benzínu na válec a 100 km. Jakou spotřebu máš na válec Ty se svým neužraným autem?
Ještě bych mohl napsat jeden velký panák na koně a 100 km. Stačí Ti jeden panák benzínu na instalovaného koně a 100 km?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 16:36, RE: Už je mám v autě
David V napisał:
Tak jinak. Mám průměrnou spotřebu 1,5 litru benzínu na válec a 100 km. Jakou spotřebu máš na válec Ty se svým neužraným autem?
Ještě bych mohl napsat jeden velký panák na koně a 100 km. Stačí Ti jeden panák benzínu na instalovaného koně a 100 km?
moje dva japonské tříválce se tahají s necelými dvěma tunami suché váhy, automatem a náhonem na všechny čtyři, takže tu spotřebu považuji za více než dobrou, ale rozpočítávat na panáky, to mě dostalo takže mému koni na jeden kilometr stačí panák o obsahu 0,0425l, tedy takový ten inovovaný pseudopanák v rádobysvětové hospodě kde i půllitr je jen 0,4.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 16:38, RE: Už je mám v autě
tomaskrtek napisał:
moje dva japonské tříválce se tahají s necelými dvěma tunami suché váhy, automatem a náhonem na všechny čtyři, takže tu spotřebu považuji za více než dobrou, ale rozpočítávat na panáky, to mě dostalo takže mému koni na jeden kilometr stačí panák o obsahu 0,0425l, tedy takový ten inovovaný pseudopanák v rádobysvětové hospodě kde i půllitr je jen 0,4.
pardon, na sto kilometrů
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 16:56, RE: Už je mám v autě
David V napisał:
Tak jinak. Mám průměrnou spotřebu 1,5 litru benzínu na válec a 100 km. Jakou spotřebu máš na válec Ty se svým neužraným autem?
Ještě bych mohl napsat jeden velký panák na koně a 100 km. Stačí Ti jeden panák benzínu na instalovaného koně a 100 km?
..ale spotreba prepocitana na 1 valec preci neni nijak vypovidajici. Potom by 12 valec vychazel jeste lepe. No ja nechci hanit V6, treba si ho jednou taky poridim, nebo jeste lepe R6. V pripade AT a 4x4 vypada spotreba zase uplne jinak, co to je za auto?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 18:53, Spotřeba
Tak já tu spotřebu nemám tak vymakaně propočítanou jako ty a mám jenom čtyři válce v O1 1,8T,ale té tvojí 2,5V6 ujedu kdykoliv a kdekoliv.Seat nebo TT s 1,8t v nejvýkonější verzi ujedou slavné ST220 rovněž kdykoliv a kdekoliv a to všechno při nišší spotřebě.Turbo motor převišuje atmosvéru ve všech aspektech o tom nemůže být sporu.Kdo jednou skusil turbo nechce jinak.Velkooběmový atmosvéry patří do minulého století.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 19:47, RE: Spotřeba
centaur napisał:
Tak já tu spotřebu nemám tak vymakaně propočítanou jako ty a mám jenom čtyři válce v O1 1,8T,ale té tvojí 2,5V6 ujedu kdykoliv a kdekoliv.Seat nebo TT s 1,8t v nejvýkonější verzi ujedou slavné ST220 rovněž kdykoliv a kdekoliv a to všechno při nišší spotřebě.Turbo motor převišuje atmosvéru ve všech aspektech o tom nemůže být sporu.Kdo jednou skusil turbo nechce jinak.Velkooběmový atmosvéry patří do minulého století.
Centaure já bych se s tebou hrozně rád seznámil. Jakože bys mně svezl v tom svojemu autě a pak bysme šli na pivo a tak. Určitě bysme si super rozuměli. Já si totiž myslím úplně to samý co ty. By mně zajímalo třeba toho máme víc společného.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 20:05, RE: Spotřeba
centaur napisał:
Tak já tu spotřebu nemám tak vymakaně propočítanou jako ty a mám jenom čtyři válce v O1 1,8T,ale té tvojí 2,5V6 ujedu kdykoliv a kdekoliv.Seat nebo TT s 1,8t v nejvýkonější verzi ujedou slavné ST220 rovněž kdykoliv a kdekoliv a to všechno při nišší spotřebě.Turbo motor převišuje atmosvéru ve všech aspektech o tom nemůže být sporu.Kdo jednou skusil turbo nechce jinak.Velkooběmový atmosvéry patří do minulého století.
Nič proti Vášmu názoru, iba poznámka, že i Váš 1,8T má pôvod v minulom storočí, tak, ako mnoho turbo motorov, takže úspešné i menej úspešné pokusy tu už boli verte že dávno pred Vašim narodením.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 20:34, RE: Spotřeba
centaur napisał:
Tak já tu spotřebu nemám tak vymakaně propočítanou jako ty a mám jenom čtyři válce v O1 1,8T,ale té tvojí 2,5V6 ujedu kdykoliv a kdekoliv.Seat nebo TT s 1,8t v nejvýkonější verzi ujedou slavné ST220 rovněž kdykoliv a kdekoliv a to všechno při nišší spotřebě.Turbo motor převišuje atmosvéru ve všech aspektech o tom nemůže být sporu.Kdo jednou skusil turbo nechce jinak.Velkooběmový atmosvéry patří do minulého století.
Nemyslím, že má s Tebou smysl ztrácet čas.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 20:54, RE: Už je mám v autě
ivan2 napisał:
..ale spotreba prepocitana na 1 valec preci neni nijak vypovidajici. Potom by 12 valec vychazel jeste lepe. No ja nechci hanit V6, treba si ho jednou taky poridim, nebo jeste lepe R6. V pripade AT a 4x4 vypada spotreba zase uplne jinak, co to je za auto?
Však já si z toho dělám taky srandu. Hned od začátku. Mně třeba štve, že všichni nahrazují atmosféry přeplňováním a snižují obsahy. Mně nevadí si připlatit za něco, co chci, ale jak to tak vypadá, v budoucnu už budu volit jen ta menší zla, než že bych si vybral něco co chci. A pokud turbo, tak k něčemu, co už od začátku za něco stojí, tedy aspoň 2-litr a ne litr a dvanáctistovku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 21:18, RE: Spotřeba
David V napisał:
Nemyslím, že má s Tebou smysl ztrácet čas.
centaure nic proti, ale dle tvého příspěvku to vypadá jako by promluvil zamindrákovanej koncernista, což ty jistě nebudeš :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 13.06.2011 22:18, RE: Spotřeba
centaur napisał:
Tak já tu spotřebu nemám tak vymakaně propočítanou jako ty a mám jenom čtyři válce v O1 1,8T,ale té tvojí 2,5V6 ujedu kdykoliv a kdekoliv.Seat nebo TT s 1,8t v nejvýkonější verzi ujedou slavné ST220 rovněž kdykoliv a kdekoliv a to všechno při nišší spotřebě.Turbo motor převišuje atmosvéru ve všech aspektech o tom nemůže být sporu.Kdo jednou skusil turbo nechce jinak.Velkooběmový atmosvéry patří do minulého století.
Nad 1.8T prostě není. Ta hravě ujede i policejnímu Passatu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 08:54, RE: Už je mám v autě
David V napisał:
Však já si z toho dělám taky srandu. Hned od začátku. Mně třeba štve, že všichni nahrazují atmosféry přeplňováním a snižují obsahy. Mně nevadí si připlatit za něco, co chci, ale jak to tak vypadá, v budoucnu už budu volit jen ta menší zla, než že bych si vybral něco co chci. A pokud turbo, tak k něčemu, co už od začátku za něco stojí, tedy aspoň 2-litr a ne litr a dvanáctistovku.
pro mě je downsizing věc kterou nechápu. myslím si o sobě že mám logické myšlení, ale u tohoto na logiku nepřicházím. proč nahrazovat jednoduchou atmosféru hypersložitým přeplňováním? když nový motor váží i víc než starý, je podstatně nákladnější na výrobu i výzkum, je v něm daleko víc součástek a mechanismů které se mohou pos.rat... a ve finále má i větší spotřebu!?-ne v labor. podmínkách, ale v reálném provozu tak, jak jezdí valná většina.
řídil jsem jen jedno auto, ve kterém měl malinký oturbený benzín smysl-Innocenti Turbo DeTomasso, maličká italská krabička připomínající staré Mini, s litrovým motorem Daihatsu z modelu Charade GTi, tuším že 74kW, ale to mělo s bídou a řidičem 700 kilo a když se tomu šlapalo na krk tak to bralo 12... ale to byl začátek devadesátých let, a do toho autíčka by se nic jiného nevešlo. teď mám už čtvrtým rokem Infi FX 35, a nedám na něj dopustit. jasně, žere i trávu kolem cesty, ale je bezpečné, spolehlivé, blbuvzdorné, nemusím se bát vzít benzín kdekoli protože je to atmosféra bez přímého vstřiku (Nissan VQ35DE) a navíc US, takže by to jelo i na 91 oct., nemusím se bát o manželku a děti... a vzhledem k počtu imbecilů za volanty silně uvažuju o něčem jako BRD, čtyřkolový transportér, policejní verze s turbodieselem z Avie a velkými neprůstřelnými skly...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 09:10, RE: Spotřeba
centaur napisał:
Tak já tu spotřebu nemám tak vymakaně propočítanou jako ty a mám jenom čtyři válce v O1 1,8T,ale té tvojí 2,5V6 ujedu kdykoliv a kdekoliv.Seat nebo TT s 1,8t v nejvýkonější verzi ujedou slavné ST220 rovněž kdykoliv a kdekoliv a to všechno při nišší spotřebě.Turbo motor převišuje atmosvéru ve všech aspektech o tom nemůže být sporu.Kdo jednou skusil turbo nechce jinak.Velkooběmový atmosvéry patří do minulého století.
Ale jo, chvilku s Tebou ztratím:
O1 1.8 T 110 kW@5700rpm 210Nm@1750rpm-5000rpm (odhad) 1335 kg
FM 2.5V6 125 kW@6000rpm 220Nm@4250 rpm (přes 200Nm od 2000 rpm) 1470 kg
Myslím, že na rovině je to silně diskutabilní, ale o zatáčkách nemá vůbec smysl mluvit, tam Oktávka se svými metrovými převisy a pidi rozvorem 2512 mm nemá šanci.
Myslím, že této Oktávce ujede i prehistorický Opel Kadett GSi (2.0 16V 110 kW 196 Nm@4800rpm 975 kg)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 09:18, RE: Spotřeba
David V napisał:
Ale jo, chvilku s Tebou ztratím:
O1 1.8 T 110 kW@5700rpm 210Nm@1750rpm-5000rpm (odhad) 1335 kg
FM 2.5V6 125 kW@6000rpm 220Nm@4250 rpm (přes 200Nm od 2000 rpm) 1470 kg
Myslím, že na rovině je to silně diskutabilní, ale o zatáčkách nemá vůbec smysl mluvit, tam Oktávka se svými metrovými převisy a pidi rozvorem 2512 mm nemá šanci.
Myslím, že této Oktávce ujede i prehistorický Opel Kadett GSi (2.0 16V 110 kW 196 Nm@4800rpm 975 kg)
nechápu, že když si před pár lety Policie ČR vybírala auta co budou stíhat rychlé dálniční jezdce nevybrala místo "slavných" ST220 radši oktávku, TT, nebo seat s 1.8T pod kapotou. Čím to asi bude? :) To by už asi ani nepotřebovaly ty passaty, který jsou mimochodem jediný auto co z koncernu VW respektuju...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 09:27, RE: Spotřeba
David V napisał:
Ale jo, chvilku s Tebou ztratím:
O1 1.8 T 110 kW@5700rpm 210Nm@1750rpm-5000rpm (odhad) 1335 kg
FM 2.5V6 125 kW@6000rpm 220Nm@4250 rpm (přes 200Nm od 2000 rpm) 1470 kg
Myslím, že na rovině je to silně diskutabilní, ale o zatáčkách nemá vůbec smysl mluvit, tam Oktávka se svými metrovými převisy a pidi rozvorem 2512 mm nemá šanci.
Myslím, že této Oktávce ujede i prehistorický Opel Kadett GSi (2.0 16V 110 kW 196 Nm@4800rpm 975 kg)
Jako vyznavač odlišné značky i paliva (od obou), jsem v této věci víceméně nezaujatý. Považovat O1 s 1,8T za nějaké, byť jen pseudozávodní auto je slušně řečeno hodně naivní. Sám motor je více než dobrý, o světelné roky "rychlejší" než zbytek auta. To je jako (a přeháním) nacpat motor z lamba do trabiho, a ukájet se, jak to sviští...
A machrovat, že ujedu komukoli kdekoli odpovídá inteligenci a rozhledu mého 5 letého syna.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.06.2011 09:28, RE: Už je mám v autě
tomaskrtek napisał:
pro mě je downsizing věc kterou nechápu. myslím si o sobě že mám logické myšlení, ale u tohoto na logiku nepřicházím. proč nahrazovat jednoduchou atmosféru hypersložitým přeplňováním? když nový motor váží i víc než starý, je podstatně nákladnější na výrobu i výzkum, je v něm daleko víc součástek a mechanismů které se mohou pos.rat... a ve finále má i větší spotřebu!?-ne v labor. podmínkách, ale v reálném provozu tak, jak jezdí valná většina.
řídil jsem jen jedno auto, ve kterém měl malinký otu...
A co, že to žere trávu kolem cesty, vždyť to palivo je v drtivé většině případů marginální výdaj, pokud mluvíme o autech.
Koupím nový auto pro rodinu 500 000 Kč, provozuju ho 8 let a jezdím 15 tisíc ročně - víkendový provoz, takže najezdím 120 000 km za 340 000 Kč při spotřebě 8 litrů a 420 000 Kč při spotřebě 10 litrů (větší obsah). Po 8-mi letech má toto auto tak hodnotu 100 000 Kč, a to jsem musel ještě vyměnit kotouče a každoročně olej a pojistku a sem tam filtr a brzdovku a svíčky a další, takže do něj minimálně 50 000 Kč bokem nacpu (spíš 100 000 Kč). Takže když si porovnám, že jsem na palivu oproti vyššímu obsahu ušetřil 10 000 Kč/rok, ale na ceně vozidla ztratil 50 000 Kč/rok, tak se nemá smysl spotřebou ani u takového auta zaobírat a u auta za 1,5 MKč teprve ne.
Nebýt ekoteroristů, tak se zlepšují už vychytané motory z přelomu tisíciletí, které už byly dostatečně na výši, co se týká řízení spalování, a tedy i čistoty spalin, ale ještě nebyly tak choulostivé na zacházení a kvalitu paliva a neobsahovaly zdroje drahých poruch (turbo, přímý vstřik).
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.