David V napisał:
Však já si z toho dělám taky srandu. Hned od začátku. Mně třeba štve, že všichni nahrazují atmosféry přeplňováním a snižují obsahy. Mně nevadí si připlatit za něco, co chci, ale jak to tak vypadá, v budoucnu už budu volit jen ta menší zla, než že bych si vybral něco co chci. A pokud turbo, tak k něčemu, co už od začátku za něco stojí, tedy aspoň 2-litr a ne litr a dvanáctistovku.
pro mě je downsizing věc kterou nechápu. myslím si o sobě že mám logické myšlení, ale u tohoto na logiku nepřicházím. proč nahrazovat jednoduchou atmosféru hypersložitým přeplňováním? když nový motor váží i víc než starý, je podstatně nákladnější na výrobu i výzkum, je v něm daleko víc součástek a mechanismů které se mohou pos.rat... a ve finále má i větší spotřebu!?-ne v labor. podmínkách, ale v reálném provozu tak, jak jezdí valná většina.
řídil jsem jen jedno auto, ve kterém měl malinký oturbený benzín smysl-Innocenti Turbo DeTomasso, maličká italská krabička připomínající staré Mini, s litrovým motorem Daihatsu z modelu Charade GTi, tuším že 74kW, ale to mělo s bídou a řidičem 700 kilo a když se tomu šlapalo na krk tak to bralo 12... ale to byl začátek devadesátých let, a do toho autíčka by se nic jiného nevešlo. teď mám už čtvrtým rokem Infi FX 35, a nedám na něj dopustit. jasně, žere i trávu kolem cesty, ale je bezpečné, spolehlivé, blbuvzdorné, nemusím se bát vzít benzín kdekoli protože je to atmosféra bez přímého vstřiku (Nissan VQ35DE) a navíc US, takže by to jelo i na 91 oct., nemusím se bát o manželku a děti... a vzhledem k počtu imbecilů za volanty silně uvažuju o něčem jako BRD, čtyřkolový transportér, policejní verze s turbodieselem z Avie a velkými neprůstřelnými skly...