anonym napisał:
Podobnú spotrebu oleja som mal u Mondea 2,0 l, pritom kompresné tlaky boli špicové (12,8 - 13,0). Nakoniec sa ukázalo, že stieracie krúžky sú karbónom pripečené v drážkach piestu. Nezotretý olej pritom "dotesňoval" - výborná kompresia - vrchné krúžky a prechádzal do spal. priestoru, čo následne vyvolalo ťažšie štartovanie. Nedali sa zohnať samotné krúžky, takže sa vymenili celé piesty. Spotreba oleja klesla prakticky na 0 a drží sa tam aj po 5 tkm.
Je-li podezření na připečené pístní kroužky, stačí udělat následující. Vypustit olej, nastavit válce do jedné roviny a přes otvor svíčky nalít do prostoru nad píst petrolej. Petrolej dokáže rozpustit karbonové usazeniny. Při nalévání petroleje do jednotlivých válců můžete zároveň sledovat jeho průnik do klikové skříně. Ztrácí-li se z válce rychle, je nutné postup opakovat i několikrát. Nepomůže-li to, tak je to na rozebrání motoru. Petrolej je vhodné nechat ve válcích déle, tak 12 hodin minimálně. Zůstatkový petrolej je nutné z válců odsát, zkontrolovat olejovou vanu a rovněž pročistit, nejlépe tech. benzinem. Za otáčení startéru válce profoukat. Pochopitelně přes hadr na otvoru svíčky. Katalyzátor by měl následně zůstat bez újmy. Lépe je nechat notor pořádně odvětrat. Opravdu to funguje. Existují také přípravky na rozpouštění karbonových úsad, ale nevím přesně jak se jmenují. Přeji hodně zdaru všem, co to papá olej.