NN_N napisał:
Myslím, že v novém Autotipu ve srovnání Superb 2.0 TDI CR vs C5 2,2 biturbo (snad i s hydractivem) vyhrál Superb. Dokonce tam zvlášť píšou, že TDI je živější a má nižší spotřebu.. Možná je to i kvůli nadváze C5 - je o 3 metráky těžší.. Na druhou stranu testů je spousta a občas jsou výsledky (i v rámci jedné země) jiné. Význam testů bych až tak nepřeceňoval, často rozhodují subjektivní dojmy testujících (viz např. výsledek nějakého podrobného testu v Auto Motor und Sport z roku 1997, který zmiňuj...
,-) do finále Car of the Year postoupila (v česku ne?)
PS: Já sice blond a zrovná já bych na vzhled moc nedala (ale moc dobře vím, že velký vliv to má) ... to bych asi těžko Bristol tak "oslavovala" .-)
PPS: Ten testík v českém Auto Tip jsem četla. Tam je mnoho dobrých "vtipů"! Podotýkám, že jde o ĆESKÝ test (byť v německém časopise). Mírné "rozpory" začínají "zvukem" motoru, který v textu "vyhrává" HDi, v popisce pod obrázkem TDi (žádné naměřené hodnoty, jen text). Vesele pokračují ve sdělení, že průběh křivky točivého momentu je u TDi "vyrovnanější" - a já "bubka" si myslela, že PROTO se dvě turba pokrývající různá spektra otáček (a TÍM/PROTO větší pokrytí rozsahu otáček zajistí) používají (tak jak autor píše by to snad nefungovalo, ani kdyby jedni tvůrci byli parta amatérů a ti druzí to nej- na světě ,-)
Ostatně něco o "přehledu" autora naznačí i věta o vození managera na zadní sedačce C5 - to nee, C5 je naprosto "obyč" sedan střední třídy, ti co se "vozí" jezdí od C6 výše.
Docela se mi líbí autorova (Libor Hlisnikovský) závěrečná věta: "Tato dvojice si nepoleze do zelí - citroën zaujme extravagantní pohodáře, škodovku upřednostní pragmatici", ale tento "test" je spíš "popiskem" a "kratším slohovým cvičením" autora (bez legrace, některé dny já jen tak "mimochodem" napíši na tyto stránky více "písmenek"). U nás doma se tomuto NEříká test, ale něco jako "první dojmy" - v tom případě bych souhlasila (až na ty "nesrovnalosti" v textu a popisce apod.)
PS: Rozdíl ve spotřebě je (to se dá dohledat i v německých zdrojích) a činí 0,3-0,4 litru na 100 km (což způsobuje i vyšší váha C5)
PPS: O konstrukci pohonu či náprav nebo cokoliv "konkrétního" měřitelného "hmatatelného" v onom "testu" ni zmínka! Jak říkám - "první dojmy" - to ano