free78 napisał:
Ještě bych měl takovou podotázečku. Předpokládal jsem, že Ford "bere" diesel motory od "Citroenu" (tedy PSA). Jak je možné, že v C5 je slabší varianta 2.2HDI, než ve Fordu (kW i Nm) ? V případě AUDI / VW / Seat / Škoda vy něco takového nehrozilo. Nejvýkonější verze 1.9TDi ve škodovce by nemohl výkonem překračovat nejvýkonější verzi 1.9TDi v AUDI (to nikdy), ve VW (skoro nikdy). Jen mne to tak překvapilo...
Ford opravdu bere dieslové motory od PSA, ale konkrétní finálové nastavení řídící jednotky je "každého věc" (audi, seat ... - to je JEDNA firma - to je trošičku něco jiného), ford/citroën stejný motor "slaďují" s jinou převodovkou (např.) těch důvodů je více, prostě ford "poladil" takto (asi maximum se snažil "vydolovat"), citroën (asi spíše pložší křivku točivého momentu) - to jen tak "tipuji", ale možná to i "sedí".
Ostatně že firmami (všemi) udávané kW a Nm jsou "orientační" (dopoučuji nějaký časopis, kde porovnávají "udávané" výkony s "naměřenými" - docela VELMi zajímavé! "Serioznost" některých výrobců pěkně "naznačující" - v česku to snad dělá jen a pouze Auto Diesel - ono je to u některýc značek VELMi nepopulární - no není divu ,-)
Lidé se často řídí "číslíčkem" výkonu (např.) - ono je to ale daleko daleko "složitější". Důležitý je nikoliv udávaný (vlastně "teoretický") výkon motoru, ale to co "doputuje" na kola (a to je občas BIG biG Big big BiG rozdíl).
I v německých časopisech v posledních letech cítím "zkomerčnění", ale stále najdete "podrobnější" "důkladnější" testy (to jsou "peníze", v česku se prodá nových vozů jak v jednom velkém německém městě, cca) a například i toto srovnání mezi udávanými hodnotami a "reálným" výkonem.
U motoru není (narozdíl od všeobecného "vnímání") nejdůležitější výkon, když už "důležitější" je v praxi spíše točivý moment, resp. křivka jeho průběhu, resp. "poměr-poladění" křivek výkonu a točivého momentu, resp. "sladění" těchto "křivek" s převodovkou ... to už je ale docela složité, takže "dav" zůstane u číslíčka "výkon" (a údaje 0-100 km/h, což už je úúúplný nesmysl - pokud je např. převod nastaven že "končí" na 96 km/h - na 100 km je "později" než konkurence, v reálu může být daleko "lepší") - prostě je to daleko složitější (a z číslíček o výkonu apod. se to vlastně skoro poznat nedá - když už, doporučuji graf výkon/točivý moment motoru)
PS: Stejné je to u "hifi", lampový zesilovač ve třídě A s výkonem 10 W bývá (je) nesrovnatelně lepší kvalitnější, nežli "plečka" s udávaným výkonem třeba 170 watt (tam se "točivému momentu" říká "damping factor" - to je takový "soukromý vtípek", promiňte ,-)