mufik.martin napisał:
Nějak mě zarazila spotřeba tohoto auta, přeci jen 2.0 8V se dával i do Omegy A a Vectry A a tam byl schopen jezdit za méně a to jsou to těžší auta. Jinak chtěl bych se zeptat, jestli je rozdíl mezi motorem 2.0 8V klasika a oznaceni GSI? Slysel jsem, ze i pres stejny vykon ma motor oznaceny GSI nejake upravy proti serii je to pravda? A 2.0 16V 150 koní z kadetu GSI a astry GSI je stejný jako motor Calibry nebo odlišný?
Díky za Vaše reakce na můj článek- a to za kladné i záporné!! Je třeba zdůraznit, že to byl opravdu jen můj soukromý pohled na dané auto a nikomu ho nevnucuji. Koupě auta se vždy odvíjí zejména od možností majitele (a to zejména finančních), takže kdo má na ,,SLK'', a't koupí SLK. Srovnání má ale smysl jen pokud jsou srovnávané subjekty opravdu srovnatelné- tedy např rok výroby, +- nějaká podobná cena, a stejná kategorie auta.... S tím souvisí i má odpově'd pro čtenáře, který se skrytě ptá na kolik po těch úpravách vyšlo tohle auto a jestli se nevyrovnalo ceně toho SLK?.. Můžu vás všechny ujistit, že jsem se i tak nedostal v celkových nákladech přes 200 000,-Kč (je třeba ale zdůraznit, že některé z těchto nákladů spolkla tak trochu i údržba (např. výměna střechy za látkovou atd..- zkuste se optat někoho povolaného jen na opravu mechanismu u zmíněného SLK, natožpak na výměnu některých dílů.. Ano, ale výměna střechy nehrozí- je to přeci moderní ,,CC''!). Jinak ještě zdůrazňuji další důležitý aspekt věci, a to sice to, že na rozdíl od mého vozu je to SLK za 600 000,- stále jen sériovka bez jakéhokoliv projevu jeho majitele o to, mít jedinečné a nezaměnitelné auto, kterému jeho majitel vnukne také něco z vlastní invence. Ale to pochopí jen opravdoví fanda automobilismu!
Martine, ted něco pro tebe! Spotřeba mého vozu je u tohoto auta normální (pokud je bez úprav´= 8l). Je ale i tak vyšší, než u srovnatelných aut se stejným motorem u stejné značky. Je to ale způsobeno především v o hodně horší aerodynamice cabria a velkým odporům u látkové střechy- což je mimochodem jeden z důvodů (mimo bezpečnost), proč výrobci dnešních aut přechází na ,,CC''- tedy pevné skládací střechy. Horší aerodynamika= horší spotřeba. Schválně se na to někdy mrkni- až pojedeš po dálnici za cabriem s nataženou střechou, jek se doslova ,,nafukuje''! I přes dobré utěsnění se ten tlak vzduchu snaží dostat hlavně vepředu kolem rámu čelního okna dovnitř. V autě to vůbec nepostřehneš a není to znát (až na nepříjemný aerodynamický hluk). Hodně zřetelné je to na Golfech Cabrio třetí generace- to budeš mít za ním pocit, že mu ta střecha každou chvíli odlítne... Jinak, tak jak již správně odpověděl jeden z pisatelů, tento motor byl stejný pro všechny modelové řady Opel-u (Kadett, Astra,Rekord,Omega,Vectra, ale i Calibra a Frontera). Nemá však tento pisatel již takovou pravdu v tom, že označení GSi je jen tzv. ,,optický paket'', který se liší jen v jiných kolech, sedadlech, náraznících apod. V tomto paketu by správně měly být některé odlišnosti od normálních verzí i po motorické stránce! Hlavním rozdílem pak je u plnohodnotné verze GSi olejový chladič (pro větší zátěž motoru při sport. jízdách), sportovní převodovka s označením ,,F 16'' s kratšími stupni, i ve verzi GSi za příplatek montovaná Digi palubka, a teprve až pak tzv. ,,optický paket'' v podobě sportovnějších nárazníků, anatom. sedadel, sport. čalounění, GSi volantu, sportovnější koncový dil výfuku aj... Pokud by se totiž mělo mluvit jen o výbavě, tak k tomu sloužilo spoustu akčních verzí počínaje sportovní verzí GTE, přes GT,LIFE,Frisco a mnohé jiné. Jinak tak, jak už jsem zmínil v článku, tento motor byl pro Cabrio naprostým vrcholem- motor 2,0i 16v se do otevřené verze typu ,,stan'' nedělala kůli bezpečnosti. Jde tam ale vcelku bez sebemenších problémů naimplantovat, stejnětak jako motor 2,0i 16v TURBO (204 PS) z nejsilnější verze Calibry- zde už je třeba ale zkušeného mechanika, či tuningáře. Mějte se všichni fajn a užívejte pěkného počasí!!! Petr