David V napisał:
Čili alfa omega je to, co se naleje a co se nastaví - stačí jedna chyba a motor jde do kytek, a to považuji za ne příliš vhodné. Protože v servise takový trouba může pracovat. Zaplatíš longlife, nastavený máš longlife, ale jezdíš na obyč, a to se vyplatí.
Druhá věc - hlásíš v servise jakým způsobem vozidlo provozuješ, aby Ti mohli dát ten nejvhodnější olej? Já si olej měním sám, takže nevím, zda se technici ptají, jestli se s autem jezdí ve městě nebo venku a pořád pod plynem nebo piánko.
Mimoto...
Presne tak, alfa omega je to co se nalije, kdyz se nalije nespravny olej do JAKEHOKOLIV auta je to obvykle problem. To ovsem neresi diskusi pevny interval/promenny longlife, ale to zda je servis kompetentni nebo v nem pracuji cvicene opice. Muzes nakrasne mit pevny interval na 15tis. a taky tam mit nality spatny olej, kdyz to reknu naplno, takze argumentace je licha.
Druha vec, proc bych proboha v servisu hlasil jak jezdim kdyz to vyhodnocuje samotna ŘJ auta?! To jsem fakt nepobral...
3. filtry, netusim, zjisti si, mam tam filtr predepsany vyrobcem, coz predpokladam ma asi onen vyrobce odzkousene, nemyslis?
4. Na stejnou notu se nedostaneme, proste to vidime kazdy jinak, no problem. S temi "motohodinami" souhlasim, tak to prave funguje u variabilnich intervalu (samozrejme ne pouze primitivne dle poctu motohodin, ale podle pouziti motoru v case, otacky, teplota, startovani...), pak ale nechapu proc uprednostnujes pevne intervaly proti variabilnim, ktere prave fungovani motoru vyhodnocuji. Ciste motohodiny pouzit nelze, vem si dve auta, obe jezdi po praze, obe jsou v pouziti 4 hodiny denne, jedno jezdi hodinu, hodinu nejezdi - vychladne, pak zase hodinu jezdi, hodinu nejezdi atd. Druhe rano nastartuje, odjezdi s teplym motorem 4 hodiny a pak je dostavene. Obe auta fungovala 4 hodiny ale zatizeni bylo diametralne odlisne z hlediska narocnosti na motor.